Jump to content
Annons

Until the end of time I will love you


djonas

Är detta nåt att ha?  

9 röster

  1. 1. Är detta nåt att ha?

    • 1-Bäst!
      4
    • 2-Bra!
      5
    • 3-Kanske!
      0
    • 4-Nej!
      0
    • 5-Inte alls!
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: Until the end of time I will love you

ARTIST/GRUPP: djonas

GENRE: Progressiv instrumental hårdrock

LÅTLÄNGD: 07:39

PRODUCENT: djonas

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3

STORLEK: 7.20 MB

LÅTLÄNK:Klicka här!

Tjena!

Här kommer en nygjord hårdrocklåt från mig!

All kritik är välkommen.

Ciao!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
captain nemo (oregistrerad)

Wow! Långt oxå. Snygga arr.

Kul med annat än flip & flop hop trance.

Men jag tror du är gitarrist mer än trummis. Gitarren låter definitivt OK, men trummorna låter trummaskin 🙂 .

Skulle uppskatta tyngre trummor - detta låter lite som ett pop-set - i synnerhet när det kommer till jogging på dubbla kaggar.

Och sedan kanske variera gitarrljudet lite inom låten - ny blir det samma nivå hela tiden. Kan gitarren finnas på några olika ställen i ljudbilden...

Summa summarum: bra gjort!

//Nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

En salig blandning av Joe Satriani goes Dream Theater men för låga gitarrer vilka borde ha mera botten, trummorna låter som tidigare sagt för programerade men helt ok.

Det skulle vara kul att ha nån sång på detta.

Mer Presence overall, attack och mindre gitarrsolon även om det är bra så blir det fruktansvärt tråkigt utan en mer ihågkombar melodi vilket inte låten i sig inte inviger till men det var kanske tanken nu blir det en massa musik utan egentlig mening...

Kan inte låta bli att tycka att detta är typ "Metropolis" med Dream Theater alltså utan egentlig personlig touch men bra.

Keep on rocking.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är själv gammal metaltrummis och tycker inte att det är dåligt programerat. Tvärt om levande och intressant. Däremot är ljudet lite snällt. Lite mer klipp i bastrummeljudet + lite mer bas på.

KraschCymballjuden är lite "korta"på sina ställen. De fick gärna ringa lite mer då och då.

Mycket snygga gitarrer, och ett snyggt och roligt arrangemang. Kompetenta och proffsiga gitarrasolon.

Kommer inte på fler superlativ, men det var något av det bästa jag hört här på länge. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är inte bara vanlig dödlig, jag är även trummis.. 🙂 .. satt o lyssnade igenom låten och kom på mig själv efter en stund att jag glömde bort att det var din demo.. 🙂 jag har en gammal platta med en grupp som hette Demon ( inget samband med mitt alias ) som jag diggade för att dom hade en twist som jag gillade... hörde lite sånt här i den lugnare delen..och snöade in en stund..gitarrerna är klockrent njutbara och riktigt välspelade... trummorna däremot låter dynamiskt platta även om dom är mycket bra tekniskt programmerade.. ehum..stel dynamik var ordet jag sökte... det kan också vara att det låter lite papper om trummorna..ähhh..jag vet inte hur jag ska förklara

Jag köpte DFH förra veckan och dom låter väl okey..men en grej som lyfter det hela ett snäpp extra är att köra hela paketet genom en högtalar-simulator + liten rumsklang, dels för att ljudet får ett uns mer energi, dels för att hela paketet får lite mer monokaraktär som låter mer... rock.... lixom

Men smaken är ju som knakelibraken... jag tror i alla fall att du skulle lyckas bättre om du kunde hitta en riktig trummis som hänger med i dina svängar.. 😆

Sa jag att jag tyckte det här var riktigt bra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Yes!!!!

Äntligen lite intressant musik i forumet 🙂

Tänker på Dream Theatre möter Symphony X och gör något ihop med Adagio. Väldigt "amerikanskt" overall. Progressivt i värsta rang!

Trummorna är skitsnyggt programmerade tycker jag. Hihaten är lite stel, men va f-n.. så e de ju me trummaskin. Många klagar på papperstrummorna & visst e dom lite pappersaktiga, men de ska dom vara i denna stilen annars plockar dom för mycket av ljudbilden... Någon nämde bristen på "in-your-face" & där håller jag med iof. Känns emellanåt som om ditt lir kommer väldigt långt bort/ifrån.

Hade det funnits en 6:a i röstningen så hade du fått den av mej. Antagligen 2 st dessutom.

Jag e jätteimpad! Fy F-N! Rock on 🙂

(Ok om jag sparar mp3:an på disken å lyssnar på den lite då å då för mitt eget välbehag?)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack alla för kommentarerna!

Nemo-ja jag vet att trummorna låter lite tamt, men detta är en helt omastrad version av låten. Den är knappt mixad heller. Jag har inte eq:at trummorna någonting alls faktiskt, men borde kanske göra det :rolleyes:

Däremot håller jag inte med dig om att variera gitarrljudet. Visst kan man ha en massa olika ljud på olika delar av låten men jag upplever det som att man gör den grötigare än vad den behöver vara. 😕

Jag förmodar att du syftar på kompgitarren men jag är van vid att spela mkt live där man oftast kör med ett och samma kompljud per låt. 😉

belial-för tillfället är jag helt inne på instrumental musik men vem vet i framtiden kanske jag slänger in lite vocals på låtarna oxå 😄

demoniqus- jag har dfh oxå men har inte börjat använda det ännu, nu använder jag mig av "edirol super quartet". Tack för tipset och rumsklangen, ska prova! :rolleyes:

Freddie - naturligtvis får du spara mp3:an, jag får lägga till en 6:a i skalan nästa gång 😉

Till er alla kan jag ju bara säga att det är trevligt när ens influenser lyser igenom 😄

Dream Theater, Pantera, Symphony X, Extreme, Världsmusik, klassisk musik.....o.s.v. men

inte joe satriani

Inte för att han inte är bra men för att det finns de som är mkt bättre 😉

Ha det gött

Ciao!

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Nja - en massa gitarrljud hade jag inte tänkt mig, men kanske 2 olika. För att få lite dynamik i gitarren.

Det är som typsnitt - man skall inte blanda för många, men två går bra...

Annars håller jag med någon tidigare postare - kul med lite rock.

//Nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad konstigt 🙂

Det verkar ändå som de flesta har lyckats ladda hem låten.

Jag kollade precis nu på en kompis dator och det funkade utan problem att ladda hem den.

Prova med att högerklicka och "spara som......"

Hoppas att det hjälper! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla kommentarer!

Odel- mkt uttömmande respons 😉

Leffe Dist - om du klickar här så finns det ett gäng låtar som du kan lyssna på.

Det är ganska varierad genre på de låtar som ligger på sidan. 😕

Låten jag lagt upp här representerar dock det som jag i huvudsak håller på med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...