Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons

Hallåj! ingen fara,,,

okajj,, bara du är seriöst å lika intresserad som ajg så ska vi nog kunna lösa detta!

ej min acapella! men har hur många sånna där som helst

Sorry för sent svar.. fastna med en låt å satt visst med den större delen av dagen..

Har mycket tid på kvällarna 😉 är väll inte ledig alla kvällar i veckan men.. (Flickvän)

Du kan adda mig på msn... andreas_callh@hotmail.com

PS. Är det din accapella? Isf kan det nog bli en hit 🙂 DS.

Andreas

Link to comment
Dela på andra sajter

"

använd midi filer å gör om andras låtar! så du lär dig hur man gör en rba melodi,,, å sen kör på abra,, ju mer du sitter,, ju mer lär du dig dagligen!😄

Lycka till!

"

Eller så börjar du använda keyboarden så du lär dig göra melodier på riktigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

lol,,, rolig du,,, om du nu är så att man inte har en keyboard? lr aldrig sett hur en låt ser ut?

kan de ju va bra å börja med midi filer,,, så börja då jag,, å det funakr utmärkt! gör hyfsade melodier atm..

"

Eller så börjar du använda keyboarden så du lär dig göra melodier på riktigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

..då kan du ta hjälp av tangentbordet. Brukar gå att spela på det när du har en vst markerad 😛 midifiler är varken my way or the highway! "lr aldrig sett hur en låt ser ut?", dom flesta lär väl ha hört musik någon gång i sitt liv? :rolleyes:

lol,,, rolig du,,, om du nu är så att man inte har en keyboard? lr aldrig sett hur en låt ser ut?

kan de ju va bra å börja med midi filer,,, så börja då jag,, å det funakr utmärkt! gör hyfsade melodier atm..

"

Eller så börjar du använda keyboarden så du lär dig göra melodier på riktigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

haha,,, öhh varför skulle jag vilja spela med tangent bordet när jag kan köra med mus? nee som sagt,, det får väl stå för dig att du inte använder midi filer lr dylikt,,, å det jag menar hur en låt ser ut,, hur man lirar på piano rollen,,, för jag tror knappast du använder tangentbordet när du är i piano rollen? å vad har det med att man har hört musik? det är väl skillnad å lyssna å veta hur man ska spela? när jag själv börja för ett år sen fick jag tipset kolla hur låtar ser ut på midi filer å lär dig där,, å kan säga det va ett bra tips,,, men det får la står för mej då!

..då kan du ta hjälp av tangentbordet. Brukar gå att spela på det när du har en vst markerad 😛 midifiler är varken my way or the highway! "lr aldrig sett hur en låt ser ut?", dom flesta lär väl ha hört musik någon gång i sitt liv? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm jag ska va helt ärlig,,, jag börja tvivla på detta med sammarbete,, pga väldigt oseriösa killar på detta forum,,, säger inte att alla va de,, men några som har addat mej är det tyvärr,,, har gett massa saker som är väldigt intressant å sen slutar dom å snacka osv,,, men är det så att du är väldigt seriös av dig och vill få till nånting så gör jag gärna en låt med dig,,,

för å svara på din fråga där,, vocal trance/dance funkar utmärkt!

dina låtar lät väldigt lovande!

vill du göra nåt ihop adda Voujo@hotmail.com (Msn)

Mvh / John

Jag skulle kanske vara intresserad av något...

Här är ett ex. på en remix ja gjort

Och här är ett ex. på en låt ja gjort

Jag föredrar låtar av denna stil me kvinnlig sång (ej instrumentalt)!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skillnaden med att faktist lära sig spela ett instrument och bara klicka sig fram i pianorollen från allra första början.

Ja då slipper man ta hjälp av att kika i midi filer hur allting är uppbyggt...

Man lär sig gehör vilket är otroligt viktigt att kunna. Skall du göra en remix exempelvis utan att kika igenom en midi fil , går det oftast ganska lätt om du har bra gehör och vet hur du spelar på keyboarden.

Jag kan inte läsa noter alls, men känner igen tangenterna, och har ett allright gehör.

Brukar spela på keyboarden in till fl studio och sedan mickla med pianorollen. Försöker att inte sno av andra =p

Om du är seriös med musiken och vill ta dig vidare, kanske bli kändis så är det ju något pinsamt om du inte kan något instrument överhuvudtaget.

Det är sådanna här saker som får mig att förstå varför en del personer tycker fruity loops är ett oseriöst program och mer som en leksak.

Redigerat av Lonian
Link to comment
Dela på andra sajter

öhhh,, för det första så kan de väl va bra å se hur andras låtar e uppbyggd? jag tycker då de iaf,,, å gehör är väl nåt man får med tiden lr? å vad har detta med att SNO av andra å göra? njaaa,, är duv erkligen säker på att jag MÅSTE kunna nåt instrument? nu kan ajg spela ltie piano å så va men, jag tror verkligen itne fallet är så... å det är väl hur man gör det till lr? vill mana tt de ska va en leksak så okej? men det finsn väl andra som tar det seriöst?

Skillnaden med att faktist lära sig spela ett instrument och bara klicka sig fram i pianorollen från allra första början.

Ja då slipper man ta hjälp av att kika i midi filer hur allting är uppbyggt...

Man lär sig gehör vilket är otroligt viktigt att kunna. Skall du göra en remix exempelvis utan att kika igenom en midi fil , går det oftast ganska lätt om du har bra gehör och vet hur du spelar på keyboarden.

Jag kan inte läsa noter alls, men känner igen tangenterna, och har ett allright gehör.

Brukar spela på keyboarden in till fl studio och sedan mickla med pianorollen. Försöker att inte sno av andra =p

Om du är seriös med musiken och vill ta dig vidare, kanske bli kändis så är det ju något pinsamt om du inte kan något instrument överhuvudtaget.

Det är sådanna här saker som får mig att förstå varför en del personer tycker fruity loops är ett oseriöst program och mer som en leksak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att enbart skapa sig musik genom att klicka sig fram med en mus och inte veta något om musikinstrument eller att spela Live och vilja bli kändis på det tycker jag personligen inte låter seriöst.

Redigerat av Lonian
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Ungefär som att resonera "Att bara sätta sig ned och rita på pappret tycker jag inte låter specielt seriöst" :rolleyes:

Addade dig Holmgren. Får se om du är sugen eller inte. Jag är hyffsad och skulle väldigt gärna villja dela med mig lite åsikter och musik 🙁

måste faktiskt hålla med dig om det där,, han är ute å cycklar just nu tror jag,,

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Tjenare, helt klart uppe för ett Collab med nåwgon 😛

Är åt Hands Up hållet med en lite mer trance underton... 😛 .... fan vad pedagogiskt det lät 😳

finns på heatboy91@hotmail.com

Har du lust o kolla min mina låtar finns dom på min MySpace

Hoj! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Hejsan. Jag är gärna på i ett sammarbete. Jag har hållt på med fl i lite över ett år nu. Har väl fortfarande att lära men tycker själv att jag får till de. 😄

Genre: Techno/club

Är de någon som är intereserad av ett sammarbete så tackar jag inte nej. 😄 Skulle helst vilja sammarbeta med någon inom Hands up genren som skulle kunna lära mig samtidigt men de spelar ingen roll.

Vill ni höra något jag gjort så adda min msn : Johannesfredriksson@live.se

Mhv johannes

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...