Jump to content
Annons

Live Earth-konserten denna helgen


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
  • Svar 76
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Jag håller med om att ljudet är bra, men fysaten vad Black Eyes Peas var osynkat med bandet. Det är helt otroligt. Vissa partier var de bra synkade men ibland vad de helt off. Hela tiden lite efter, dålig med medhörning av bandet antar jag, eller så är de inte så jävla bra helt enkelt 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Har tittat lite då och då under dagen - men varje gång jag har testat, så har det varit någon falsksjungande hemskhet, snabbsnackande saker eller skräniga kräkmedel, så nu blir det inte fler chanser för spektaklet.

Sätter igång en bra film i stället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här sitter man med palmoljechips och supersize cola och tittar på sin 42" plasmaskärm med 7.1-ljud... känns verkligen fint med en möjlighet att göra en insats för miljön såhär.

Såg just Enrique, han såg lite kissnödig och efterbliven ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Missy Higgins var riktigt bra, svängigt och schysst. Måste också kommentera ljudet då det känns ruskigt bra jämfört med Live 8. Hörde just något om ett gäng emo-rock snubbar från Japan, men missade framträdandet. Nån som vet vad de heter? Vore skoj att kolla upp.

Dom hette (nånting) Boy School. Tydligen nå'n brittisk pojkskola som nått engelsk hårdrochband är bildat på. Fan att jag inte kommer ihåg britternas namn. Men lite hjälp till googling, kanske?

Jag tyckte oxå om dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg just Enrique, han såg lite kissnödig och efterbliven ut.

HEH! Jag satt just och funderade på hur jag uppfattar den talanglösa tomten egentligen.

"kissnödig och efterbliven". spot on! Tack! 🙂

P.s är det NÅGON som vet när The Police kliver på?

Redigerat av basshole
Link to comment
Dela på andra sajter

Snow patrol lät bra idag, men Red hot chilipeppers var ganska gräsligt. Hörde när dom spela 'by the way' , tempot lät som om de sku ha vari i panik och sångaren sjöng tonerna lite hit och dit.

Wolfmother var ju helt galet 😄 sångaren sjöng inte många toner rätt men dom rocka nog ordentligt. Crowded House som var efter dom var däremot bättre som tur 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Metallica är bäst hitills...känndes rått och riktigt.

De var absolut bra, men gud vad mesig Nothing else matters var. Och vad gjorde trummisen, han tappade bort sig flera gånger.

Redigerat av Exil
Link to comment
Dela på andra sajter

jag tycker ändå foo fighters var tajtast hitills. men faan vad långt hår dave har skaffat... dax at gå till frissan? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Hörde just något om ett gäng emo-rock snubbar från Japan, men missade framträdandet. Nån som vet vad de heter? Vore skoj att kolla upp.

Rize hette några Rock Japaner som inte föll mig i smaken, men den är ju som baken.

Nej, de var inga favoriter här heller.

När man däremot såg snabbsvepen, highlights, från olika ställen i världen, t.ex. Japan, så var det ju åtskilliga artister som var väl så bra som de oftast amerikanska motsvarigheterna. Synd att de inte visade fler av dem - ur en massa olika genrer - som man så sällan får se annars. När ska man kunna få se dem om inte under en 22-timmars gala?

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Var det inte likin park som kritisera användandet av vatten på flaska, sa inte killen i den svenska studion det? För att det medförde både miljöpåverkan från plastanvändning och transport.

Sen på deras scen så var det massa plastflaskor överallt.

Så det gäller alla utom dem??? Man ska väl leva som man lär 😕

Njaa... de sa väl att de inte ville åka så långt för att turnera och tog därför Transsibiriska? Hursomhelst så sa ju representanten för Miljöorganisationen, var det VärldsNaturFonden, att han flög ideligen...

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Kollade nyss lite på wolfmother, var tvungen att stoppa i mig en smörgås innan jag fortsätter med gräsklippningen. Fan det var så kasst så jag började nästan gråta hur fan kan dom skicka upp ett sånt band på en internationell gala. Det är ju som om vi skulle damma av och skicka upp nån från bottenskrapet från gamla progg stuket, det sög ska ni veta men det här var nästan värre. Ska man göra en Cream typ 30 år senare så måste man ju i alla fall vara lite bättre. Konstigt för det finns ju mycket bra musik i Australien.

Tycker Wolfmothers sångare sjöng extremt likt Robert Plant i Led Zeppelin och att basisten var lik en ung Tom Jones i vissa vinklar. Bortsett från det så trodde jag att de var riktigt bra, för det började verkligen lovande. Men var de tvungna att paja låtarna med så långa rena oljudsslut? Var det dem du såg kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Genesis inledningsspår måste vara bland det mest intetsägande och tråkiga jag nånsin sett.

Ja, det var nog ingen höjdare även om det var en riktigt känd låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
någon som sett spinal taps framträdande än? 😕

Ja...

jag trodde det var Allgott & Willgott från Barn-TV.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...