Jump to content
Annons

Program för att skapa noter utifrån en mp3-fil?


avalin

Recommended Posts

Har en mp3 låt som jag väldigt gärna skulle vilja ha noter till men har inte lyckats hitta några då det är en låt i ett spel. Undrar därför om någon vet något bra program man kan använda för att skapa noter utifrån en mp3-fil?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag tror inte att det finns något program som klarar detta riktigt bra. Då det inte bara är en fråga om tonhöjder utan även handlar om taktarter och tempo.

Melodyne kan nästan klara detta även om programet har svårt att klangligen placera noterna i rätt oktav. En förutsättning är att det är helt rent spelat ( vilket det aldrig är) och att det är spelat som en robot. ( En bra notation kan skilja sig en hel del från hur det faktiskt spelas.) Att musiken går i 4-takt och att man ställer tempot rätt. Allt annat blir ganska oanvändbart som notskrift räknat.

Link to comment
Dela på andra sajter

DMM - Digital Music Mentor tar ut ackorden till en låt. Har programmet och tycker det fungerar rätt så bra. Det tar även ut basgången, men det har jasg inte provat hur bra det stämmer då jag inte äger någon bas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Spara dina pengar.

Att försöka konvertera MP3 till midi är i stort sett omöjligt om det nu inte är Monophoniska filer M.a.o ett instrument åt gången.

Och jag håller med det är Exakt samma fråga. 😏

Midi = Datainformation , M.a.o Ettor & Nollor.

Notation kräver datainformation m.a.o Ettor & Nollor ( Om det skall göras i dator vill säga. )

Om det är ett populärt spel kanske någon har tagit sig mödan ( host host ) att göra om låten till Midi varvid det är enkelt att med midifilen skriva ut låten i noter. 😕

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...