Jump to content
Annons

Datorn hittar inte mitt Edirol UA-25


Jojje84

Recommended Posts

Jag har använt mitt ua-25 i ca 3 månader utan minsta problem. Jag har en ny Sony VAIO laptop (Med XP media center) och har kopplat ur och in kortet flera gånger utan att det vid inkoppling varit problerm för datorn att hitta kortet. Det enda felet som har varit tidigare är att datorn ibland spelar upp ljud via den inbyggda ljudhårdvaran.

Mitt problem är nu att helt plötsligt, efter att jag kopplat ur och sen kopplat in kortet, så hittar datorn kortet och det står att den installerar kortet och efter en stund att det nu går att användas. Dock när jag ska spela upp ljud i t.ex. winamp eller mediaplayer så kommer detta felmeddelande upp:

"Det går inte att spela upp filen på grund av ett problem med ljudenheten. Det finns eventuellt inte någon ljudenhet installerad på datorn, ljudenheten används kanske av ett annat program, eller också fungerar inte enheten som den ska."

Ljud funkar inte över huvud taget ovasett om jag ska spela ett spel eller köra Cubase.

I Enhetshanteraren suns inte något som har med Edirol UA-25 att göra.

Det konstiga är att kortet får ström från datorn och alla lampor lyser som de ska. Har provat i alla tre USB-portar.

Snälla kan nån hjälpa mig med detta, känner mig helt handikappad utan ljud!

Tack på förhand / Joel

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...