Jump to content
Annons

Myspace och stim


Lithium

Recommended Posts

Annons
Har myspace något "avtal" med stim som gör att det är ok för stims medlemmar att ladda upp sin musik där?

Citerar mig själv ur en annan tråd:

CISAC och BIEM håller på att försöka komma överens med MySpace och youTube angående hur detta skall fungera.

Länk

CISAC skriver också "att ta bort material från dessa innovativa lösningar skulle långsiktigt varken gynna upphovsrättsägarna eller tjänsterna".

/H.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har myspace något "avtal" med stim som gör att det är ok för stims medlemmar att ladda upp sin musik där?

Citerar mig själv ur en annan tråd:

CISAC och BIEM håller på att försöka komma överens med MySpace och youTube angående hur detta skall fungera.

Länk

CISAC skriver också "att ta bort material från dessa innovativa lösningar skulle långsiktigt varken gynna upphovsrättsägarna eller tjänsterna".

/H.

OK, vad säger stim då? 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Fick syn på ett mailsvar med exakt denna frågeställning:

Svaret är NEJ på frågan, enligt sakkunnig på STIM.

Det vore önskvärt om artister kunde få ersättning, men STIM har för närvarande och inom överskådlig framtid ingen koll på vilka siter som kan tänkas ha/kommer att kunna ingå avtal. Det är en djungel, vilket inkluderar My Space.

😮

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Har myspace något "avtal" med stim som gör att det är ok för stims medlemmar att ladda upp sin musik där?

Citerar mig själv ur en annan tråd:

CISAC och BIEM håller på att försöka komma överens med MySpace och youTube angående hur detta skall fungera.

Länk

CISAC skriver också "att ta bort material från dessa innovativa lösningar skulle långsiktigt varken gynna upphovsrättsägarna eller tjänsterna".

/H.

OK, vad säger stim då? 😮

CISAC är en internationell paraplyorganisation för upphovsrättssällskap. Stim är medlem i den...

/H.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Jag skulle vilja använda ett eget program från en annan sida vars spelare jag html:ar /klistrar in på myspace och i den spelaren kan man sälja sina låtar också med hjälp av paypal som betalnings alternativ.

Frågan är om STIM begär att man ska ha nån internet licens för att sälja sina helt egna låtar på myspace. Man måste i vilket fall ange vad man tjänar på sina låtar efter ett år i den vanliga deklarationen under HOBBYVERKSAMHET eller vad det heter om man nu inte har startat nåt företag och blir NÄRINGSIDKARE.

Sen får man väl bli full medlem hos musiker förbundet och skicka sina låtar dit som ett bevis att man äger dom.

Stim/ncb registrera för pengar när dom spelas i radio och tv och gym och andra arenor eller spelas in av andra människor.

UBETOO där får man i alla fall betalt när folk spelar ens mp3 låtar eller ens videos och dom hamnar i månadens slut på ett konto man har på

UBETOO och sen kan man välja att sända dom pengarna till sitt paypal konto och där ifrån är det gratis att överföra till vilket bankkonto som helst

bara det överstiger en vis summa som jag inte kommer ihåg nu.

Om nån enkelt kan förklara hur man får upp sina låtar på Itunes så vore det superbra och snällt,för itunes har väl i alla fall nån form av samarbete med stim eller ??? 😮🙂😄😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...