Jump to content
Annons

Wave Arts vs. Kjaerhus Audio


Recommended Posts

Okej, jag vill bara veta för skojs skull vilken ni skulle dra till med: Wave Arts Powersuite 5 eller Kjaerhus Audio's Gold Bundle?

Jag ger Kjaerhus Audio ett stort + för att de har med en modulationseffekt och att det är billigare.

Samtidigt måste jag ju ge Wave Arts ett + för 3D pluggen...

Om man ser till ljudkvalitén så har jag ingen aning för jag har ju aldrig testat dessa.

Men vilken föredrar ni? Och nu menar jag ljust när man ser till ljudkvalitén 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Mitt minne sviker mig men jag tror att jag bara testat eq'n och kompressorn från Kjaerhus. Hyfsade pluggar men jag föredrar Wavearts som är ruskigt lättrattade och snabba att jobba med. Wavearts erbjuder väl dessutom en två veckors demoperiod som låter dig testa pluggarna grundligt.

Ett tips när det gäller pluggar från Wavearts och Kjaerhus är att hålla koll på köp- och säljforumet på KVR Audio. Pluggar från båda företagen dyker ofta upp till riktigt bra priser. Nyligen kunde man exempelvis hitta Wavearts Powersuite 5 för 335 dollar.

http://www.kvraudio.com/forum/viewforum.php?f=43

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj vad jag ljuger... jag har faktiskt testat Kjaerhus Audio's Gold Series Plug-Ins... man kan testa dem gratis ett tag och det jag tyckte var bäst var EQ'n och Modulations-effekten... fanns rätt många inställningar och det var rätt svårt från början, men jag kan tänka mig att Wave Arts är lättare, de ser så ut iaf!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...