Jump to content
Annons

Stämmningsfull mangelpostrock!


Recommended Posts

* LÅTNAMN: I Hate This Place

* ARTIST/GRUPP: Dyerz Labora

* GENRE: Minimalistisk musik

* LÅTLÄNGD: 5:50

* KOMPOSITÖR: Patrik Lundström

* PRODUCENT: Patrik Lundström

* INSPELNINGSÅR: 2007

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 6.84 MB

* STATUS: Färdigt

* HEMSIDA: http://dyerz.3w.se/

Det här en en gammal låt jag gjorde för ca 3år sen. Bara som ett test frågade jag en god vän om han ville lägga trummor på den, eftersom jag hara bara gjort låtar hemma framför datorn med programerade trummor.

Efter trummorna var inspelade märkte att detta kan ju bli väldigt bra. Det krävde dock att jag måste spela in allt annat om igen. Gitarrer, bas, orgel osv.

Efter några veckors fipplande och mixande så var det klart. Skulle bara mixa ner det till en och samma wav-fil så krashade skiten på det mäst underliga sätt. Hälften av de inspelade wav-filerna krashade (fråga mig inte hur). Då blev jag självklart JÄVLIGT less. Tänkte bara att nu skiter jag i dethär. pissdator!

Men efter någon vecka av ångest så tog jag upp inspelningen igen och gjorde klart det på några dagar. mixade "mastrade", och HALLELULJA! det var klart

Så nu efter många veckors lyssnande på låten så vet jag inte vad jag tycker om den. Lyssnat sönder den som ni alla vet efter man har mixad som en tok. Så självklart vill jag att ni ska laddar hem låten och säga vad ni tycker!

Peace!

I Hate This Place

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Lovely! Helt i min smak.

Det behövs mer postrock på forumet.

Jag önskar att jag också hade en trummiskompis som kunde lägga sådär överstyva trummor. Dom låter verkligen levande och helrätt för genren.

Skulle vara kul med lite sång på, men funkar bra utan också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnar igneom låten nu (på en bärbar 🙂 ) och tycker uppbygget är bra gjort. Gitarrerna känns en aning smala där i introt.

När det hela brakar loss tappar jag balansen/orienteringen i ljudbilden. Gitarrerna låter fortfarande för smala. De har för mycket energi samlat inom ett smalt frekvensområde.

Upp med instrumenten (utom trummor bas) på efterföljande build-up. Den borde växa sig minst lika mäktig som det distade-gitarr-partiet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt, håller med Joachime om att instrumenten ska upp lite. Mixen är kanske något grötig också, känns som att instrumenten överlappar varandra frekvensmässigt för mycket ibland. Annars tycker jag framförallt att låten är snygg och mysig. Får lite Red Sparowes-vibbar. Gillas definitivt 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

jag håller nog också med er lite om frekvensanvändningen. ska nog ta med mig låten till en kompis som har studiomonitorer. kanske det blir lite bättre.

tackar så mycket för lyssningen. men det var väldigt lite snack om själva låten i sig. ljudbilden är viktig men inte det viktigaste.

Link to comment
Dela på andra sajter

men det var väldigt lite snack om själva låten i sig. ljudbilden är viktig men inte det viktigaste.

Jag gillade den sista delen av låten bäst, efter gitarrocken. 😊

Det är skönt att med en långsam build-up av instrument som adderar ny klanger. För mig får gärna det partiet bli mer melankoliskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

men det var väldigt lite snack om själva låten i sig. ljudbilden är viktig men inte det viktigaste.

Jag gillade den sista delen av låten bäst, efter gitarrocken. 😛

Det är skönt att med en långsam build-up av instrument som adderar ny klanger. För mig får gärna det partiet bli mer melankoliskt.

tackar. det är ganska kul att höra vad folk tycker. vissa tycker som du att slutpartiet är bäst medans andra tycker att introt eller mittenpartiet är bäst.

peace!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...