Jump to content
Annons

För den nyfikne..!


Andreas L

Recommended Posts

Annons

Ja en lista i totalt antal tecken per person hade varit kul.. eller snitt antal tecken per inlägg parallellt med antal inlägg.. fast det funkar förresten inte heller, mtp på hur många inlägg det görs med bara en smiley fast med mängder av quotad text.. 😄

But who's counting... 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

På vissa forum kan man ju rösta på användarna. Ge dem + eller - i "betyg". Ganska intressant system, men kan även vara lite farligt då det kan användas på fel sätt. Gillar dock lite av tanken, om folk uppskattar det någon skriver så bumpar de hans/hennes betyg. Detta kan ge rätt bra forumhyfs, då man ser sitt betyg stiga/sjunka allt efter hur bra och tänkvärda inlägg man gör t.ex. Frågan är om det behövs eller är bra, men det var en kul funktion i alla fall. Minns att man inte kunde rösta mer än en gång per dag på en användare.

EDIT: Igen och igen och igen...

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

På vissa forum kan man ju rösta på användarna. Ge dem + eller - i "betyg". Ganska intressant system, men kan även vara lite farligt då det kan användas på fel sätt. Gillar dock lite av tanken, om folk uppskattar det någon skriver så bumpar de hans/hennes betyg. Detta kan ge rätt bra forumhyfs, då man ser sitt betyg stiga/sjunka allt efter hur bra och tänkvärda inlägg man gör t.ex. Frågan är om det behövs eller är bra, men det var en kul funktion i alla fall. Minns att man inte kunde rösta mer än en gång per dag på en användare.

EDIT: Igen och igen och igen...

Jag gillar av princip inte sådant, men när det handlar om mer artikel-aktiga forum, typ inom programmering där folk delar med sig av olika kodsnuttar så kan det vara bra med en "Rate value"-funktion, just på den enskilda artikeln.

Men jag skulle aldrig själv rösta varken minus eller plus på något som är direkt knutet till en person, även om jag tycker att något är dumt skrivet. Roligare att be någon dra åt &%$£@ istället, så göder man diskussionen och kan få några sopar tillbaka oxå. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

På vissa forum kan man ju rösta på användarna. Ge dem + eller - i "betyg". Ganska intressant system, men kan även vara lite farligt då det kan användas på fel sätt. Gillar dock lite av tanken, om folk uppskattar det någon skriver så bumpar de hans/hennes betyg. Detta kan ge rätt bra forumhyfs, då man ser sitt betyg stiga/sjunka allt efter hur bra och tänkvärda inlägg man gör t.ex. Frågan är om det behövs eller är bra, men det var en kul funktion i alla fall. Minns att man inte kunde rösta mer än en gång per dag på en användare.

EDIT: Igen och igen och igen...

Jag gillar av princip inte sådant, men när det handlar om mer artikel-aktiga forum, typ inom programmering där folk delar med sig av olika kodsnuttar så kan det vara bra med en "Rate value"-funktion, just på den enskilda artikeln.

Men jag skulle aldrig själv rösta varken minus eller plus på något som är direkt knutet till en person, även om jag tycker att något är dumt skrivet. Roligare att be någon dra åt &%$£@ istället, så göder man diskussionen och kan få några sopar tillbaka oxå. 😄

Sant sant. Det är mer principen som tilltalar. Det missbrukas alltid och fungerar sällan i praktiken. Det har alltid dessutom tagits bort på forumen där jag sett det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det här forumet har ovanligt hög kvalitet och en grymt bra blandning karaktärer. Det ger en schysst atmosfär som gör att man gärna hänger här. Även om vi spårar ur ibland (eh..eller rätt ofta 🥰) så brukar vi alltid landa i någorlunda rätt kvarter.

Jamenvisst blir det tjatigt ibland med bästa ljudkortet och rätten att piratkopiera, men nog fan vänder vi på ämnena så att man får alla möjliga infallsvinklar. Precis som ett forum ska.

Sen finns det säkert en del som tycker att såna här forum ska vara binär technical support - tycker inte jag dårå (i sånt fall skulle man nog inte logga in minst en gång om dan, om man inte hade djävulska problem, eller fick betalt för support 🙁 ) .

Alltid lika spännande att raljera tillsammans om Ray Charles, Robinson-Emma, muffins, Gunther, Regina, haklappar, potatisrock osv.

Så börja för fån inte betygsätta varandra, det kommer att rubba den kosmiska balansen härinne som jag tycker e så jäla goo' 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Så börja för fån inte betygsätta varandra, det kommer att rubba den kosmiska balansen härinne som jag tycker e så jäla goo' :rolleyes:

jag betygsätter dig som "Klart godkänd" 😆 (där fick du allt ) 😉

Neh. Håller med, ångrar att jag tog upp saken i första hand eftersom det inte alls var min tanke att vi skulle införa det här. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...