Jump to content
Annons

Pianodepp med sång


Svarling

Recommended Posts

LÅTNAMN: Leaving it black

ARTIST/GRUPP: Joakim Svärling

GENRE: Pianomelankoli

LÅTLÄNGD: 2.10

TEXT:

KOMPOSITÖR:

PRODUCENT:

INSPELNINGSÅR: 2007

FORMAT: mp3

STORLEK: 2.5 mb

STATUS: skiss, ej planerad fortsättning

LÄNK:

Jocke - Leaving it black.mp3

Svartsjuke-depp-piano-låt. Skapad efter en portvin och lite plink på pianot. Inga seriösa planer =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Thanks folks!

Ibland är det skönt att inte köra med hela orkestern i sina låtar 🙂

Jag har ett otroligt störigt problem i Cubase som märks även i denna låt... en gång i minuten så hackar hela inspelningen till och allt hamnar ur synk. Med andra ord kan jag inte spela in hela tagningar... lite jobbigt att sitta å klippa å pyssla efter vare tagning och matcha så att det blir fint...

Ska nog införskaffa mig senaste Cubase... men pengar växer inte på träd ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnar nu

Oj, det här riktigt dryper av känsla, påminner mig lite om arr från Massive Attack, vilket e bra betyg om något 😄

1:14, riktigt skönt när du trycker i extra, snyggt skifte vid 1:18

Tror denna skulle funka mycket bra som en progressive låt om man gör om arret till tajt arr 🙂

Mycket bra röst 😎

Kul att se folk från Dice på studio forumet, en kompis till mig känner en av programmerarna där (Olle?)

Väntar otåligt på Rallysport Challenge 3 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att se folk från Dice på studio forumet, en kompis till mig känner en av programmerarna där (Olle?)

Väntar otåligt på Rallysport Challenge 3 🙂

Hmm Olle...

Det är 250 anställda, så jag försöker leta i minnesarkivet...

Vi har haft en Olof, en av grundarna som gjorde musik till gamla pinball-spelen...

Annars kommer jag inte på vem =)

Jag var AD/leveldesigner på Rallisport 2 och måste erkänna att det är företagets stoltaste produkt än idag 😄 Tyvärr blir det ingen trea... även om alla vill göra den =) Rallymarknaden är ingen stor marknad och då fegar vår förläggare ur 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att se folk från Dice på studio forumet, en kompis till mig känner en av programmerarna där (Olle?)

Väntar otåligt på Rallysport Challenge 3 🙂

Hmm Olle...

Det är 250 anställda, så jag försöker leta i minnesarkivet...

Vi har haft en Olof, en av grundarna som gjorde musik till gamla pinball-spelen...

Annars kommer jag inte på vem =)

Jag var AD/leveldesigner på Rallisport 2 och måste erkänna att det är företagets stoltaste produkt än idag 😄 Tyvärr blir det ingen trea... även om alla vill göra den =) Rallymarknaden är ingen stor marknad och då fegar vår förläggare ur 😎

Just det, Olof var det, och musiker t om, bra koll man har 🙂

O fan, bra att man behållt Rallysport 2 då hehe, riktigt bra spel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har du för effekt på rösten ?

Du flyger nämligen mellan mina högtalare 😠

Ah det är symphonic-effekt med "slow pan"...

Men jag satte den bara till 10% så det borde vara ganska diskret, men antar att det låter olika på olika högtalaruppsättningar... du kanske har dom väldigt spritt isär?

Egentligen ska man vara försiktig med sånt där så att man inte gör folk åksjuka 😳

Ville bara ge lite luft åt ljudbilden, vilket är knepigt med ett piano och en monoinspelning för rösten...

Kan ju köra doubler annars...

Link to comment
Dela på andra sajter

Attans vad bra. Det funkar perfekt som avskalat även om det skulle funkat med orkestern också!

Inget att tillägga detta är super. Du får gärna sjunga på nån av mina låtar nån gång 😠

Detta var kanon, puss pårig!

Jajuste, hur är pianot gjort? 😳

Redigerat av pirateKING
Link to comment
Dela på andra sajter

Attans vad bra. Det funkar perfekt som avskalat även om det skulle funkat med orkestern också!

Inget att tillägga detta är super. Du får gärna sjunga på nån av mina låtar nån gång :rolleyes:

Detta var kanon, puss pårig!

Jajuste, hur är pianot gjort? 🙂

Tack mannen!

Jag är öppen för förslag på samarbete! Bara kuligt 🙂

Pianot är inte gjort på märkligare sätt än att jag spelat in live från min FantomXR via Triton ProX-klaviaturen..

Fantomen har riktigt skönt pianoljud... ovanligt för workstationsyntar som har så mycket andra ljud att fylla sitt minne med...

Link to comment
Dela på andra sajter

Attans vad bra. Det funkar perfekt som avskalat även om det skulle funkat med orkestern också!

Inget att tillägga detta är super. Du får gärna sjunga på nån av mina låtar nån gång 😆

Detta var kanon, puss pårig!

Jajuste, hur är pianot gjort? 😛

Tack mannen!

Jag är öppen för förslag på samarbete! Bara kuligt 😛

Pianot är inte gjort på märkligare sätt än att jag spelat in live från min FantomXR via Triton ProX-klaviaturen..

Fantomen har riktigt skönt pianoljud... ovanligt för workstationsyntar som har så mycket andra ljud att fylla sitt minne med...

🙁 Ja, du har värkligen ett fin pianoljud där.. 😎

Vad gäller panoreringen av din röst, så sitter jag och lyssnar i hörlurar. Då blir det ju väldigt tydligt. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...