Jump to content
Annons

Ingen output signal


rocket

Recommended Posts

Hallå alla!

Har just pluggat in mitt nya externa audio interface, (Tapco Link.USB)

men får det inte riktigt att fungera. Har valt det som Master Asio Driver, och kollar jag på VST inputs/outputs så ser jag att Tapco Link.USB är valt. Men när ja pluggar in gitarr så syns i transportpanelen att endast inputsignalen ändras. En annan sak är att de små högtalarikonerna som syns under Bus Name i VST Connections är orange-färgade. Ska de vara det? När jag spelar in så ser jag att "ljudvågor" sparas i spåret, men det låter inget när jag spelar upp det.

Går ej heller att spela upp audio i tex winamp då cubase är igång. Funkar dock när man stänger ner cubase (kör Cubase SX3). Får fram en prompt som säger:"Bad Direct Sounddriver" när jag försöker spela upp något i winamp samtidigt som cubase är igång.

När ja använder Tracktion2 så säger den bara "Error opening audio device:Error setting up audio output pin". plz help!

Redigerat av rocket
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
När jag spelar in så ser jag att "ljudvågor" sparas i spåret, men det låter inget när jag spelar upp det.
Vilken ASIO-ljudkortsdrivrutin har du valt?
Går ej heller att spela upp audio i tex winamp då cubase är igång. Funkar dock när man stänger ner cubase (kör Cubase SX3).
ASIO-drivrutinen är inte multiclient, dvs. du kan inte spela upp ljud i två olika program samtidigt. Det är ditt fel. Ljudkortet är redan upptaget när du försöker starta Winamp och samma sak om du redan spelar upp musik i Winamp när du startar Cubase.

Stäng ner alla program som använder ljudkortet och starta enbart Cubase eller enbart Tracktion.

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

yes, tack för svaret. Har provat det, men det funkar ändå inte.

Det är så skumt, för ibland funkar tex midi, men ibland blir ljudet från midin bara distad.

Ingenting är liksom konsekvent. Testade förut att installera Asio4allv2 eller vad den hette, men den sa bara att Tapco Link.USB "Makes no sense" eller nåt sånt. Börjar bli less som fan på detta nu..

Ljudet funkar alltså i winamp, men stänger jag ner det å kör Tracktion eller Cubase funkar det inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...