Jump to content
Annons

Ny med cubase


maGot

Recommended Posts

Annons

Köpte det såklart... Vad är konstigt med det? Har spelat in med andra enklare program förut. Har har pratat med folk som spelat in själva och dom säger att cubase ska vara enkelt att använda. Så gick iväg o köpte det. Man måste ju börja nånstans. Får väl höra med dom istället, ursh va griniga ni är här. Blä!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså jag har ju gått och funderat länge, sen tänkte jag ähh, lika bra att slå till så blev det så. När man väl fått det att funka så blir det nog kanon. Jämför man vad man lagt för pengar på gitarrer och stärkare mm. Så är ju inte cubase speceillt dyrt..

Läser manualen... :rolleyes: Har faktiskt blivit lite klokare..

Link to comment
Dela på andra sajter

nonackord (oregistrerad)

Hej

Instämmer med föregående talare

Svar som det som IDF presterar hjälper knappast en nybörjare i Cubase eller uppmuntrar till att fortsätta att delta i detta forum.

Dessa svar kan vi räkna ut själva att man skall läsa manualen!!!!!!!!!!

Stort plus till alla er som ger konstruktiva och hjälpsamma svar !!!!!!!!!!.

Mvh

Nonackordet :rolleyes:

Redigerat av nonackord
Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns i överlag väldigt mycket information bland det här forumets användare. Ändå väljer de flesta att, i stället för att svara på den ställda frågan, svara något i stil med IDFs töntiga svar.

Jag tycker att det borde vara förbjudet att i ett inlägg referera till manualen. Manualen finns ju även att ladda ner så sådana svar har inget att göra med huruvida personen misstänker trådskaparen för piratkopiering eller inte. Det är bara ren ondska och skall bekämpas.

Det är väl avundsjuka eller elitism eller nåt sånt. Att de själva inte fick någon hjälp när de var nybörjare.

Jag hatar dessa personer och hoppas att de ruttnar i helvetet (det ställe där dom spelar Dream Theater och annan teknisk musik dygnet runt på hög voym).

Närå.

Jorå!

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Jag hatar dessa personer och hoppas att de ruttnar i helvetet

det var väl lite väl hårt? 🙂

Det är ganska tuffa önskningar.

Nästan i klass med "kolla manualen"...

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Jag hatar dessa personer och hoppas att de ruttnar i helvetet

det var väl lite väl hårt? 🙂

Det är ganska tuffa önskningar.

Nästan i klass med "kolla manualen"...

Oj nu såg jag 😳

"(det ställe där dom spelar Dream Theater och annan teknisk musik dygnet runt på hög voym)."

Hoho!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lätt förbannad blir jag ändå när en sådan nörd som IDF eller vad han nu kallar sig svarar så förbannat snorkigt till en nybörjare.

Sedan tänker jag att han hatar pirater och utgår från att den som undrar är en pirat, bara så där rakt av.

Uppenbarligen är det en seriös person, och jag som är novis är så glad att ha detta forum att få kloka svar från.

Nåväl, så laddar jag ned hans första EP som han skriver, och min reflektion är väl den här, IDF behöver nog alla hjälp han kan få om han vill skapa något som någon mer än han själv vill lyssna på!

Berguven

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns i överlag väldigt mycket information bland det här forumets användare. Ändå väljer de flesta att, i stället för att svara på den ställda frågan, svara något i stil med IDFs töntiga svar.

Jo det kanske är lite onödigt. Men tänk på att folk som varit på det här forumet ett tag ser samma frågor hela tiden.

Väldigt många av dom frågorna skulle gå att undvika om folk läste igenom "Getting Started"-guiden eller sökte på forumet (placera här valfri liknelse med exempelvis trasig bil och mekaniker eller något annat vääääldigt symboliskt 🙂 ).

Klart att det inte är ett kul svar att få men det kan ju faktiskt vara vettigt att ha öppnat manualen också. Inte bara för att hitta lösningar på problem men för att kanske lära sig något nytt om det program man använder.

Trodde att Carola och Da Buzz skulle vara i helvetet. Där ser man så fel man kan ha.

*edit* Grymt onödigt inlägg Berguven. Lugna ner dig lite.

Redigerat av Bone
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Trodde att Carola och Da Buzz skulle vara i helvetet. Där ser man så fel man kan ha.

Mmm, Basshunter skulle nog plåga mig så in i norden att jag troligen skulle vara den förste som lyckats fly från helvetet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trodde att Carola och Da Buzz skulle vara i helvetet. Där ser man så fel man kan ha.

Mmm, Basshunter skulle nog plåga mig så in i norden att jag troligen skulle vara den förste som lyckats fly från helvetet.

När Basshunter dör så skulle han nog kunna få självaste djävulen på flykt i sitt eget rike.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker ni är lite hårda mot IDF, han var ju inte alls otrevlig. Att läsa i manualen är inte fel. Borde själv ta och läsa den om jag bara kände att jag hade tid och ork. Skall göra det en dag.

IDF är en bra kille.

Just det, jag hejar också på IDF. 😏

Dessutom är hans reaktion inte alls underlig, när han misstänker att trådskaparen har laddat ned programmet i fråga och inte köpt det . Cubase SX3 har ju ersatts av av Cubase 4 och det är inte många butiker som fortfarande har SX3 i lager. SX3 finns dessutom knäckt på nätet.

Sen skulle jag inte köpa ett program för 8500 spänn och sedan ställa en relatvit grundläggande fråga på ett forum. Jag skulle läsa manualen först. Eller åtminstone söka i trådarna Men man är väl olika. Tack och lov.

/Dex.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker ni är lite hårda mot IDF, han var ju inte alls otrevlig. Att läsa i manualen är inte fel. Borde själv ta och läsa den om jag bara kände att jag hade tid och ork. Skall göra det en dag.

IDF är en bra kille.

Just det, jag hejar också på IDF. 😏

Dessutom är hans reaktion inte alls underlig, när han misstänker att trådskaparen har laddat ned programmet i fråga och inte köpt det . Cubase SX3 har ju ersatts av av Cubase 4 och det är inte många butiker som fortfarande har SX3 i lager. SX3 finns dessutom knäckt på nätet.

Sen skulle jag inte köpa ett program för 8500 spänn och sedan ställa en relatvit grundläggande fråga på ett forum. Jag skulle läsa manualen först. Eller åtminstone söka i trådarna Men man är väl olika. Tack och lov.

/Dex.

Är det bara jag som tycker det har vart lite väl många "jag har just köpt cubaseSX3 för 8000kr men hittar inte REC-knappen" frågor här på forumet?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Har killen köpt SX3 som första program tycker jag synd om honom, han skulle köpt SE3 för typ 1400 spänn istället och jag lovar att han inte växer ur ett sådant program som SE3 på många, många år, om han ens någonsin växer ur det.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...