Jump to content
Annons

midi keyboard..


jellyboom

Recommended Posts

Har nyss införskaffat pro tools och en sprillans ny macbook,

Har kört Live tidigare, där kan man enkelt använda datorns tangentbord som keyboard. nu har jag suttit i timmar och förstår inte, går inte detta på pro tools?? Laddar ett instrument, (arturia analog factory), allt funkar, om jag klickar på den "virtuella keyboarden" på skärmen (eller hur man nu ska förklara det) så låter det, däremot händer inget om jag försöker få ljud via datorns tangenbord.

Oerhört irriterande då detta är en funktion jag verkligen uppskattar, kan någon hjälpa??

Tack på förhand..

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kommer ihåg att jag någongång för länge sedan funderade på samma. kom fram till hur man kunde fixa det , men ha nu efter många års annvändning av midisynth glömmt det hela. men vad jag kommer ihåg är att jag laddade ett gratis program från netet som fixade det.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
jag sitter inte hemma nu men jag har för mig att det finns en utförlig guide på hemsidan om hur man får ljud i grejjerna.

låter vanilin när du inte har cubase öppet?

Den låter även när jag har cubase på, men midi-mätaren (?) i cubase visar ingenting. Måste man installera synthen i programmet på nåt sätt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...