Jump to content
Annons

evilrocker

Recommended Posts

Undrar om någon har liknande problem på sin Behringer ADA8000. På min ADA8000 är gainreglagen väldigt ojämna, särskilt på de högre nivåerna. Märkte detta när jag skulle spela in gitarr, fick ingångsvolym som gick till hälften ungefär och vred sedan ett hack till på gain och då maxades volymen.... Någon annan som har liknande problem?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja det där är ett problem som man får med "stegade" gain-rattar. Funkar likadant på mina ADA8000.

Det man får göra är ju att flytta mikrofonen eller spela in lägre och gilla läget.

Borde väl i och för sig gå att byta ut rattarna till steglösa om man är händig, men ekonomiskt och tidsmässigt är det nog tveksamt om det är värt..

Link to comment
Dela på andra sajter

Samma sak på min, och det är irriterande. 😎 En annan sak som är irriterande är att rattarna har helt olika motstånd, vissa vrids jättesmidigt och man känner tydligt när man kommer till en ny "nivå", och vissa är tröga och känns oprecisa. Men annars är det en bra apparat! Ska byta upp mig till en Line Audio omp när jag får råd dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Va? Är det inte steglösa gain rattar på ADA8000..! Helt värdelöst ju. Vad är det för vits med det egentligen. Det lär ju knappast vara billigare att köpa stegade potetiometrar...

Hade eventuellt tänkt köpa en sån framöver, men detta var ju inte bra..

Link to comment
Dela på andra sajter

Va? Är det inte steglösa gain rattar på ADA8000..! Helt värdelöst ju. Vad är det för vits med det egentligen. Det lär ju knappast vara billigare att köpa stegade potetiometrar...

Hade eventuellt tänkt köpa en sån framöver, men detta var ju inte bra..

På min är några steglösa. 🙂 Men det ska nog inte vara så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...