Jump to content
Annons

We Must Never Meet


Recommended Posts

LÅTNAMN: We Must Never Meet

ARTIST: ChromaWoods

GENRE: Pazo sa att det var typ club/house/tech-house (själv har jag ingen aning)

LÅTLÄNGD: 3.53

KOMPOSITÖR: Andreas Larsson

PRODUCENT: Andreas Larsson

INSPELNINGSÅR: 2007

FORMAT: MP3 @ 224 kbps

STORLEK: 6.23 MB

STATUS: Färdig demo.... eller typ, jag vet inte.

LÅTLÄNK: ChromaWoods - We Must Never Meet

Text:

We must never meet

'Cause you make me so weak

_____________________________________

Ehh... ja. Jag tror nog att jag komprimerade skiten ur den lite för mycket kanske.

Fria eller fäll. Jag hade iaf dansat till den..... om jag vore onykter. På fredag kanske! 😄

Redigerat av ChromaWoods
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
nog kan man dansa till den allt!

vocal hook från någon msn-grej ? 😄

Låter helt ok, skulle vara kul om du labbade med lite spansk gura 🙁

bra låt!

Tack!

Spansk gura? 😄 Ptja... jag har ju ännu inte spelat in nåt med mandolinen, kanske man skulle testa den!

Haha, njaaaaa den kanske är lite influerat från nån MSN-konversation, det kan stämma. Fast det tänker jag inte erkänna! (DOH!)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Låten har definitivt potential! Skön arg synth och bra melodier (och jag kan förstå varför man kan tycka tonen vid 1:05 är konstig, men den är inte det 😳 ). Däremot tycker jag du kunde jobbat lite mer med trummorna. Hela låten känns lite långsam, och jag tror inte det är bpm-talet som spökar utan just trummorna. Jag skulle vilja ha nåt stenhårt, skitigt och snortajt housekomp. Då jävlar 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker ljudbilden är för hård. Alla slingor krockar rätt rejält också. Kicke är rätt dov också.

Det är ju faktiskt lite i stil med Benni Benassis Satisfaction 😠

Så jag säger att detta är house. Även fast house brukar sampla andra låtar.

Du får mjuka upp lite, och göra om lite, så kan det säkert blir bra 😳

EDIT: Mossig beskrivning.

Redigerat av pirateKING
Link to comment
Dela på andra sajter

[...] Även fast house brukar bestå av samplingar. [...]

Öh. Jo det händer väl..?

Hah uttryckte mig lite knasigt där. Jag menade att houselåtar samplar andra låtar 😄

Jag förstod vad du menar och jag skrev "det händer väl". Vet inte vad du har lyssnat på för house, men nog är det mer undantag än regel att det är samplade grejer med i houselåtar (även om det är populärt i en del kommersiell house). Om det är samplade grejer eller inte avgör ju inte vad det är för musikstil...

EDIT: Ber om ursäkt för off-topic 😄

Redigerat av jarlo
Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, vad mycket ni har skrivit. 😎

Ber att få tacka för kommentarerna! Vissa har anmärkt på kicken, och jag håller helt klart med. Själv skulle jag vilja sänka den en aning, samt lite mer diskant kanske. Leadljudet kan man också slipa på, där har jag funderat på att höja mellanregistret lite... vi får se. Men tack som fan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...