Jump to content
Annons

Hudvårdsserie för Herrar


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Såg en produktserie som var tillverkad för Herrar, Rosenserien hette den, och sålde hos BodyStore på Nätet. Verkade seriöst och så, men så läste jag istället om att rosor är en typisk kvinnodoft och ingen herrdoft, vilket jag iofs visste kan man säga. Hur hänger det ihop??

Sedan fanns en annan ekologisk hudvårdsserie från Yves Rocher, baserad på olivolja. Vem vill lukta olivolja?? Jag luktade på en tvål, och den luktade, ta mig gärna, olivolja!!

Så vad finns det för alternativ, som är ekologiska.

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

UmeMagnus! Kan nämna att gubben jag nämner här som låtsastalar Latin.. Hettte Ture Karlsson och var en av Sörens Mentorer då det gällde fiolgnidande.. Han burkade betala taxibiljetten med lite fiolgnidande.. endera lät det bra och fick duga som betalning.. Eller så lät det elände och taxichaffissen kasta ut han för att slippa höra eländet.. 😄 Ture va för övrig storbonden Mattsson i "hembyggarna" och var aktiv i ett par andra filmer under 70-talet.. T.ex i julkalendern från 1976 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

på www.grooming.se har de allt på manlig hudvårdsprodukter. där skaffar jag mina iaf.

Huruvida ekologiska de är vet jag ej.

Äähh.. Jag köper Axe på Konsum. Schampo som Antipersperant.. Gillette som engångsrakhyvlar... får duga.. Det klarar jag mig på i alla fall 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

på www.grooming.se har de allt på manlig hudvårdsprodukter. där skaffar jag mina iaf.

Huruvida ekologiska de är vet jag ej.

Äähh.. Jag köper Axe på Konsum. Schampo som Antipersperant.. Gillette som engångsrakhyvlar... får duga.. Det klarar jag mig på i alla fall 😕

Jag köper "recipe-For men" ansiktstvätt, fuktighetskräm för ansiktet och under ögonen gel.

Till rakning använder jag Nivea lödder och gillette hyvel. dock rakar jag mig aldrig längre utan trimmar skäget 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Jag använde örtbaserade BioLage schampoo men fick en slags irritation av det. Gick över till DubbelDusch, men den är overksam. Provade Head&Shoulders mot mjäll senaste tiden, nu på vintern. Den tar bort mjäll iofs, men även hårets liv i övrigt. Det blir tunnare av det. Eldorado raklödder och persikotvål använder jag just nu. Tidigare körde jag med Gilette raklödder. Använder hyvel som håller länge (motsatsen till engångs). Har använt krossad mineralsten för ansiktsrengöring, men det är slut nu. Använder hårfärgning också, L'oreal. Oral-B tandborste med förbrukningssindikator (som visar när borsten ska bytas) använder jag också tillsammans med Zendium tandkräm. Normalt dock Pepsodent Xylitol (den gröna). Xylitol som egentligen är ett sötningsmedel konstigt nog...

Yves Saint Laurent eau de cologne.

Använder inte läppstift, ögonbrynspenna, mascara eller eyeliner. Inte ens rouge.

🙂

Men nu tänkte jag skaffa ögonpeeling framförallt.

🙂

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Eldorado raklödder och persikotvål använder jag just nu. Har använt krossad mineralsten för ansiktsrengöring, men det är slut nu. Använder hårfärgning också, L'oreal. ögonpeeling framförallt.

🙂

Anar en generationsklyfta här....var har alla riktiga män tagit vägen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Eldorado raklödder och persikotvål använder jag just nu. Har använt krossad mineralsten för ansiktsrengöring, men det är slut nu. Använder hårfärgning också, L'oreal. ögonpeeling framförallt.

🙂

Anar en generationsklyfta här....var har alla riktiga män tagit vägen?

🙂🙂

jag snor min frugas ekologiska tvål gjord på nässlor.. så långt går jag!! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha... det här var roligt. 🙂

Jag kan inte använda rakhyvlar eftersom jag får eksem och grejs... Använder en philishave istället. Och efter det nån Nivea-grejs som jag fick av mitt ex. Beträffande duschcremer och dylikt så har jag fått massor med varuprover från jobbet så jag har så jag står mig i några år. 😳

Får ofta höra att jag ser ung ut för min ålder och är ofta den flaskhals i krogkön som måste visa leg. 🙂 Så jag har liksom inget behov av åldersbromsande skönhetspreparat. Snarare tvärtom!! Skulle vilja odla lite facial hair, men det blir för gles och tar för lång tid. 😱

IDF, haru nåt tips på hur man boostar sin skäggväxt? Hade en polare som hävdade att man kunde "massera" huden under sitt skägg, typ för att underlätta blodflödet och så.. kan det stämma? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använde örtbaserade BioLage schampoo men fick en slags irritation av det. Gick över till DubbelDusch, men den är overksam. Provade Head&Shoulders mot mjäll senaste tiden, nu på vintern. Den tar bort mjäll iofs, men även hårets liv i övrigt. Det blir tunnare av det. Eldorado raklödder och persikotvål använder jag just nu. Tidigare körde jag med Gilette raklödder. Använder hyvel som håller länge (motsatsen till engångs). Har använt krossad mineralsten för ansiktsrengöring, men det är slut nu.

Dubbeldusch?

Hur kan man använda sånt! Torkar ut huden å lämnar den lättirriterad. särskillt när det är kallt.

Mot mjället kan du väl testa ACO mjällshampo. finns i apoteket

Eldoradotvålar skulle jag inte köra! Ett tipps är att köpa Dovetvålen. riktigt len och fin den! mums, torkar inte ut huden heller.

Till att raka sig skulle jag rekomendera att köpa en ansiktstvätt som du tvättar huden med före rakningen. sedan ett bra raklödder för att efter det ta på fuktighetskräm på ansiktet.

Istället för krossad mineralsten är det nog bättre med en "peeling"gel. även kalla "scrub". Dessa innehåller små kristaler av något som hjälper till att ta bort de döda hudcellerna och andra orenheter.

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

thrinithan (oregistrerad)

hudvård för män??? 😆😄 Jag använder det som finns närmast till hands och som har närmsta likheten med tvål. Funkar inte det så har jag aceton i garaget.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Till alla riktiga karlars försvar kan jag säga att jag också aldrig använt hudvårdsprodukter förut... men läste att kvinnors och mäns hudvårdprodukter skiljer sig åt, eftersom män har större porer och fetare hy.

Så om ni nu istället alltid nallat av syrrans eller morsans grejer när ni var yngre och inte vetat att det finns speciella grejer för karlarna, så...

Det e lugnt!

Typ

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Till er män som inte använder hudvårdsprodukter kan jag bara säga: ha det så kul med er torra hud och självsprickande händer, speciellt vintertid.

Precis av samma anledning som en gitarr kan behöva ligga i ett fodral tillsammans med en halv rå potatis (eller är det en myt?), ska man naturligtvis motverka att man spricker i huden. Speciellt i början av vintern, då man inte på något sätt är van. Har fortfarande knogar som ser helt vanställda ut efter att ha varit öppna sår hela vintrar. Mina läppar, ansikte och händer går helt enkelt sönder om dom inte får lite hudvård ibland. Har två tuber med creme från apoteket, en för ansiktet och en för händerna. Oparfymerat. Gillar inte parfym ens på damer*.

Att använda hudvårdsprodukter av någon annan anledning, som exempelvis att se snygg eller ung ut, känns som slöseri med pengar för mig. Och pengar är något som jag nog behöver om jag någonsin ska bli osingel 😄

* Ja, finns ordet "herrar" i trådnamnet, ska man väl använda ordet "damer" också?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag börjar med att tala om att jag har mycket känslig hud med lätt att få eksem, så jag tål inte vad som helst.

Tvål (alltid flytande - aldrig någonsin fast tvål, eftersom fast tvål innehåller ämnen som är tuffare mot huden) och duschcreme som fungerar bäst för mig, är Palmolive. Inte riktigt alla smakerna, men de flesta fungerar bra och de som är vita verkar vara extra milda och fungerar bäst för mig. Har även testat Dove, men det torkar ut, trots att det påstås att de inte gör det...

Rakgel: Gilette Sensitive - och förstås Gilette rakhyvel med utbytbara 3-blads blad. Rakar man sig med hyvel, så får man automagiskt ansiktspeeling samtidigt. Det är inte lönt för mig att använda rakapparat, eftersom det inte blir ordentligt slätt då - och med takten på min skäggväxt, så skulle det kännas meningslöst att raka sig om det inte blir riktigt slätt...

Ansiktsvatten (för att göra rent och stänga porerna efter rakning): Apotekets ACO oparfymerad.

Fuktkräm: Apotekets egen ACO oparfymerade fuktkräm. Allt annat är kasst - åtminstone för min hud - och jag har verkligen testat det mesta eftersom jag har så känslig hud och får tillbaks mina atopiska eksem för minsta lilla fel...

Mjällschampo: Fungoral är klart bäst. Testade också Fundan, men det fungerar inte lika bra.

Balsam måste alltid användas efter schampo, eftersom schampot är lite basiskt och öppnar fjällen i hårstråna för att kunna spola rent - och balsam är lite syrligt och därför stänger fjällen, så att håret blir glansigare och får mer "liv". Jag använder Wella balsam. Alla vet väl förresten att schampots främsta funktion är att tvätta huden i hårbotten, medan balsamets främsta funktion är att tvätta rent håret... Båda behövs alltså alltid.

Tandborste: Philips elborste - och Theramed flytande tandkräm.

Deo: Har under många år använt Dimensione Uomo, som jag har lyckats få köpa från tillverkaren i Italien, eftersom den inte har tagits in av distributörerna i Sverige - men de slutade tillverka den nyligen, till min stora förtret - så jag blev tvungen att leta efter annat. Hittade en mild och fin (min astma/allergi tillåter inte vilka dofter som helst...) deo och eau de toilette från Van Gils, så den är det som gäller nu. Kommer inte ihåg om det fanns något speciell namn, men kan kolla när jag kommer hem... 😄

EDIT: Van Gils Tendenza heter den.

Missade jag något?

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

IDF, haru nåt tips på hur man boostar sin skäggväxt? Hade en polare som hävdade att man kunde "massera" huden under sitt skägg, typ för att underlätta blodflödet och så.. kan det stämma?

massera kan man göra.. vet inte om de har ngt resultat.. 😳

jag låter mitt vara, tvättar de me schampoo ibland..!! mitt växer ju som galet.. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg en produktserie som var tillverkad för Herrar, Rosenserien hette den, och sålde hos BodyStore på Nätet. Verkade seriöst och så, men så läste jag istället om att rosor är en typisk kvinnodoft och ingen herrdoft, vilket jag iofs visste kan man säga. Hur hänger det ihop??

Jag kan ingenting om sånt här men min låtsasmamma håller på med massage och ansiktsbehandlingar etc., och hon använder Rosenserien och tycker den är jättebra (så jag antar att den är okej 😄). Har svårt att tänka mig att den doftar kvinnligt dock 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Såg en produktserie som var tillverkad för Herrar, Rosenserien hette den, och sålde hos BodyStore på Nätet. Verkade seriöst och så, men så läste jag istället om att rosor är en typisk kvinnodoft och ingen herrdoft, vilket jag iofs visste kan man säga. Hur hänger det ihop??

Jag kan ingenting om sånt här men min låtsasmamma håller på med massage och ansiktsbehandlingar etc., och hon använder Rosenserien och tycker den är jättebra (så jag antar att den är okej 😎). Har svårt att tänka mig att den doftar kvinnligt dock 🙂

Din låtsasmamma? Hon finns inte på riktigt alltså?

Om hon nu finns, använder hon den själv menar du? Då är det ju en kärringdoft...

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

☺️ Jag rakar mig inte... Jag slår in stråna med slägga och biter sedan av det innifrån...

Puh...äntligen en frände.

Rocknroll 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...