Jump to content
Annons

Har rapen blivit rumsren?


fabian

Recommended Posts

Hej

Jag slänger ut en fråga i cyberrymden...

Har rapen blivit rumsren?

Såg ett framträdande av artisten Common i morse på Jay Leno.

Han och hans sidekick stod i slätstrukna pressveckade kostymer samtidigt som dom rappade o sjöng till ett beat som lätt kunde hämtas från typ Lisa Nilssons tidigare allster. Med andra ord ganska avtrubbat för att vara hiphop.

De slog mig att åttiotalets tonåringar som Rev, Dre, LL och alla andra old school hjältar (finns ju hur många som helst) inte e så unga längre.

Kostymen har gjort intrång i baggyvärlden.

Det blev väldigt tydligt, enligt mig, när Kanye West slog igenom. Han gjorde hiphopen rumsren på nåt sätt och Timbaland har blivit mainstream o ses oftare i kostym än nåt annat.

Kommer de här splittra hiphopen? Det finns ju många unga arga artister kvar där ute som förmodligen tycker både de ena o de andra om kommersiella rap-framträdanden i tv med kostym.

Musiken kommer alltid hitta nya vägar och personligen tycker ja att det blir en helt annan känsla när en tvåbarnsfar i kostym står och rapar. Vi har haft den här genren i över tjugo år nu och frågan e hur den kommer utvecklas när pionjärerna blir äldre.

Vad tror du?

Peace

Fabian

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

det handlar nog bara om att visa hur mkt cash man har..

hiphopen har ju sedan länge varit splittrad med folk som tycker olika och ogillar vissa saker..

jag tror definitivt att hiphopens baggykläder kommer stanna kvar ett bra tag till!! men som alla vet förändras saker med tiden-- på det tidiga 80talet hade de ju inte direekt baggyjeans o sånt utan mer "vanliga" kläder.. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att det äntligen verkar bli lite klass på raparnas kläder. Skönt att inte alla behöver se ut som dom har ett paket bajs i byxan längre.

-Jobbar du på bank?

-Nae jag är rapare.

haha sicken trist attityd till klädstilar!!! 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ju bara tala för mig, som är tvåbarnsfar, men jag blir då alltid glad när min lille son rapar efter maten...

🙂:rolleyes:😆😆

det var skoj o höra.. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä jag skulle nog tycka att det fortfarande mest är hängiga byxor o kepsaar som e bakofram inom hiphop ..men just exemplet Common är ju dåligt för han är raka motsatsen mot gangstarap som man oftast syftar på när man menar hiphop han har ingen kostym för att han vill visa att han har cash han har oftast bara helt vanlig kläder...en jävligt bra artist e han också om du frågar mig...personligen tycker jag det är bra om man skappar ny typ av musik ..(det är inte bara hans kläder som är mer "vuxna" hans musik överhuvudtaget riktar sig inte direkt till tonåringar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...