Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag Ă€r tillbaka, och jag har gjort en jĂ€vla massa nya lĂ„tar som finns pĂ„ denna sida 😉

http://profile.myspace.com/index.cfm?fusea...endid=147509788

Och helt plötsligt Àr myspace visst ingenting att ha, jag mÄste sÀga att jag tycker den funkar vÀldigt bra.. du fÄr gratis publicitet, din musik sprider sig.. har ni andra Äsikter, skaffa inte myspace dÄ?

MVH Infra

Redigerat av LIKED
Annons
Postat
Jag Ă€r tillbaka, och jag har gjort en jĂ€vla massa nya lĂ„tar som finns pĂ„ denna sida 😄

http://profile.myspace.com/index.cfm?fusea...endid=147509788

Och jag tycker att ni som gör musik ska skaffa en myspace och lĂ€gga upp era lĂ„tar och sedan skicka lĂ€nkarna 🙂 det Ă€r inte lika jobbigt som att lĂ€gga upp dom pĂ„ ftps och skit

What? Det Ă€r ju typ tio ggr jobbigare genom myspace. 😉

Postat

eller typ 20 ggr enklare 😉 bara tryck pĂ„ upload song! lĂ€ttare för dom som ska lyssna iallafall 🙂 det var det jag menade sry my bad

Postat

Nja...

Med FTP, för uppladdaren:

Ladda upp filen. Klart!

Med FTP, för nerladdaren:

Ladda ner filen. Klart!

Med MySpace, för uppladdaren:

Skriv i alla jÀvla fÀlt, tryck pÄ upload och vÀnta pÄ att MySpaces supersega servrar ska ta emot filen, vÀnta ett antal timmar pÄ att lÄten ska manglas genom deras patenterade ljudkvalitetsförstörare. Klart, om inte nÄt blev fel pÄ vÀgen, isÄfall Àr det bara att göra om och vÀnta flera timmar igen!

Med MySpace, för nerladdaren:

Hoppas att MySpaces hemska flashspelare Àr pÄ gott humör och vill ladda in lÄten över huvudtaget. Lyssna pÄ dÄlig kvalitet, hör hur lÄten hackar och buffrar ikapp inte alldeles sÀllan, och se pÄ fyra fÀrgade staplar som rör sig helt utan koppling till musiken. Glöm alla tankar pÄ att kunna ladda ner eller pÄ nÄgot annat sÀtt ha kontroll över lÄten. Klart!

Ja det Àr ju bara att vÀlja. User experience Àr inte precis MySpaces starka sida, om man sÀger sÄ.

Diaks (oregistrerad)
Postat (redigerat)

..

Redigerat av Diaks
Postat

sÄ enkelt Àr det tyvÀrr inte för mig.. ta rapidshare till exempel du mÄste lyckas ladda upp din lÄt, sen för nerladdaren han mÄste skriva in en jÀvla kod och vÀlja mirror och skit sen kan han tanka den i modem hastighet.

ta yousendit, typ en sharelimit pÄ 7 sÄ och filen finns kvar i 4 dagar eller nÄgot.

har ingene egen riktig ftp sÄ ag kan inte ladda upp grejer dÀr och jag kÀnner ingen som har sÄ det Àr bara sÄnna sidor som ÄterstÄr tyvÀrr.

Postat
Nja...

Ladda upp filen. Klart!

Ladda ner filen. Klart!

Skriv i alla jÀvla fÀlt, tryck pÄ upload och vÀnta pÄ att MySpaces supersega servrar ska ta emot filen, vÀnta ett antal timmar pÄ att lÄten ska manglas genom deras patenterade ljudkvalitetsförstörare. Klart, om inte nÄt blev fel pÄ vÀgen, isÄfall Àr det bara att göra om och vÀnta flera timmar igen!

Hoppas att MySpaces hemska flashspelare Àr pÄ gott humör och vill ladda in lÄten över huvudtaget. Lyssna pÄ dÄlig kvalitet, hör hur lÄten hackar och buffrar ikapp inte alldeles sÀllan, och se pÄ fyra fÀrgade staplar som rör sig helt utan koppling till musiken. Glöm alla tankar pÄ att kunna ladda ner eller pÄ nÄgot annat sÀtt ha kontroll över lÄten. Klart!

Ja det Àr ju bara att vÀlja. User experience Àr inte precis MySpaces starka sida, om man sÀger sÄ.

HÄller med! Myspace e ruskigt överskattat.

jepps.. har tvÄ lÄtar pÄ myspace, resten pÄ min egen server!!

Postat (redigerat)

Testa ourmedia.org 🙂

DÄ kan man bÄde lyssna pÄ lÄtarna online samt ladda ner dem.

Det Ă€r gratis fast det tar mellan 2-5 minuter Ă„ ladda upp lĂ„ten men det fĂ„r man ta. 😉

Fast Ànnu bÀttre Àr det med egen server & det finns massor av sidor som erbjuder en gratis ftp t.ex. 1500mb.com.

Redigerat av Anarchos
Postat

jag har Ă€ven en artistserver.com-adress.. 🙂

http://www.artistserver.com/sfan00

stÄr lite info o har en lÄt uppe.. Àven lÀnkat till min sajt dÀr man kan tanka min platta!

Postat

Det enda som gör myspace nÄgot vÀrt Àr ju dess sociala nÀtverksmöjligheter. Annars Àr det helt katastrofalt dÄligt.

Vill man bara ha en sida för enkel lyssning via flashspelare sÄ finns det ju en uppsjö av dem.

Hoppas man pÄ att bli stor och hypad genom myspace Àr man lite sent ute. Dags att försöka sniffa upp nÀsta trendsite och hoppa pÄ den isÄfall.

Postat
Vad hÀnde egentligen med att ha egna hemsidor? :rolleyes:

Tja, det gÄr ju betydligt fortare att slÀnga upp en sida pÄ ett musikcommunity Àn att snickra ihop en egen sida. Dessutom Àr det ofta lÀttare för ens lyssnare att kolla pÄ ett stÀlle dÀr flera av deras favoritband hÀnger Àn att hatta runt till respektives hemsidor.

Men det Àr ju inte lika lÀtt att profilera sig varesig nÀr det gÀller funktion eller grafisk formgivning pÄ en sÄn site. PÄ gott och ont.

Postat

Haft egen firma och har kvar webhotell sen den tiden.... funderat pÄ att snickra ihop en Demo sida dÀr folk kan ladda upp sina lÄtar. Skulle det vara intresant för er?

TÀnkte typ demo tÀvlingar varge mÄnad... eller liknande !

Jaja... snickrade hÀromdan pÄ en men kanske inte sÄ intresant...

Postat
Vad hĂ€nde egentligen med att ha egna hemsidor? 😳

Undrar jag med...

De blev sÄ j-vla mÄnga sÄ att det blev ointressant.

De flesta demo-siter gÄr nog samma öde till mötes vad det lider.

Ta Allears till exempel, som redan Àr uppe i typ 16000 lÄtar och lika mÄnga band.

Ingen orkar ta tag i sĂ„dant. Det blir oöverblickbart och dĂ„ blir det ointressant för oss mĂ€nniskor 😉 Det verkar som de flesta som blir upptĂ€ckta idag blir det via livespelningar vilket vĂ€l egentligen Ă€r det bĂ€sta sĂ€ttet att visa upp sig pĂ„ (lite beroende pĂ„ vad man gör).

Postat
Det verkar som de flesta som blir upptÀckta idag blir det via livespelningar vilket vÀl egentligen Àr det bÀsta sÀttet att visa upp sig pÄ (lite beroende pÄ vad man gör).

Sen att ha kontakter... Det Ă€r som att fĂ„ gĂ„ före i den lÄÄÄnga kön in pĂ„ krogen, hehe 😳

Postat
Haft egen firma och har kvar webhotell sen den tiden.... funderat pÄ att snickra ihop en Demo sida dÀr folk kan ladda upp sina lÄtar. Skulle det vara intresant för er?

TÀnkte typ demo tÀvlingar varge mÄnad... eller liknande !

Jaja... snickrade hÀromdan pÄ en men kanske inte sÄ intresant...

Det tror jag skulle varit en jĂ€vligt jĂ€vla bra idĂ© 🙂 satsa pĂ„ det ffs och skicka den till alla du kĂ€nner inklusive mig 😄

pme (oregistrerad)
Postat
Nja...

Ladda upp filen. Klart!

Ladda ner filen. Klart!

PoÀngen Àr sökfunktionerna. Flash Àr ett himla trams, men FTP Àr bara en transport mekanism,

Du gÀmför pÀron med ÀppellÄdor.

Postat

Det vet jag inte om jag hĂ„ller med om. 😛 Jag jĂ€mför tvĂ„ system för att distribuera musik över internet... de fyller i stort samma funktion, nĂ„gon kan ladda upp och nĂ„gon annan kan ladda ner eller iaf lyssna. Den ena formen Ă€r dock lĂ„st till ett förbestĂ€mt (och mycket dĂ„ligt) grĂ€nssnitt, det andra grĂ€nssnittet Ă€r bra mycket mer flexibelt och gĂ„r mycket vĂ€l att förvandla till t ex drag-and-drop-enkelhet. 😄

Jag jÀmför snarare Àpplen med Àpplemos, och konstaterar att man kan göra mer av Àpplen (inklusive Àpplemos om man sÄ vill).

Jag Ă€r sĂ„ jĂ€kla kass pĂ„ liknelser. 🙁

thrinithan (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Det vet jag inte om jag hĂ„ller med om. 😄 Jag jĂ€mför tvĂ„ system för att distribuera musik över internet... de fyller i stort samma funktion, nĂ„gon kan ladda upp och nĂ„gon annan kan ladda ner eller iaf lyssna. Den ena formen Ă€r dock lĂ„st till ett förbestĂ€mt (och mycket dĂ„ligt) grĂ€nssnitt, det andra grĂ€nssnittet Ă€r bra mycket mer flexibelt och gĂ„r mycket vĂ€l att förvandla till t ex drag-and-drop-enkelhet. 😉

Jag jÀmför snarare Àpplen med Àpplemos, och konstaterar att man kan göra mer av Àpplen (inklusive Àpplemos om man sÄ vill).

Ja... Fast betÀnk ocksÄ att pÄ Myspace sÄ har du en fÀrdig adress som sprids ganska friskt nÀr du Àr aktiv dÀr.

Bara för att du laddar upp dina lÄtar pÄ FTP adress betyder det inte att folk laddar ner som tokar dÀr. Du mÄste ju fÄ ut informationen ocksÄ. PÄ en myspace sida fÄr du reklam ocksÄ medans du mÄste fixa det sjÀlv ifall du anvÀnder din FTP.

Med andra ord tycker jag att desto mer desto bĂ€ttre. Om du kan anvĂ€nda myspace och fĂ„ igĂ„ng ett kontaktnĂ€t... varför inte. Om du kan anvĂ€nda FTP för att förenkla spridningen av din musik utöver myspace. Varför inte. Och varför inte ha en hemsida ocksĂ„ sĂ„ att ditt kontaktnĂ€t kan kolla in vad som Ă€r pĂ„ G med deras favvoband 😄 Varför inte.

Varför begrĂ€nsa sig till en av sakerna? Det Ă€r ju som att fundera pĂ„ om man ska Ă€ta makaroner, köttbullar eller ketchup. 😛

Redigerat av thrinithan
pme (oregistrerad)
Postat

Det vet jag inte om jag hĂ„ller med om. 😛 Jag jĂ€mför tvĂ„ system för att distribuera musik över internet... de fyller i stort samma funktion, nĂ„gon kan ladda upp och nĂ„gon annan kan ladda ner eller iaf lyssna. Den ena formen Ă€r dock lĂ„st till ett förbestĂ€mt (och mycket dĂ„ligt) grĂ€nssnitt, det andra grĂ€nssnittet Ă€r bra mycket mer flexibelt och gĂ„r mycket vĂ€l att förvandla till t ex drag-and-drop-enkelhet. 😄

Sprida information Àr ett icke problem i internet Äldern. Allt handlar om att hitta information.

SÀtt upp en ftp server och se hur mÄnga nerladdningar det blir om du inte publicerar pÄ nÄgon web site!

Postat

Jag fÄr demoorders varje vecka tack vare MySpace (nÀstan jobbigt, haha). Har fÄtt en hel bunt nya fans pÄ det sÀttet.

Det gÄr till sÄ att man blir addad som "vÀn" av en massa folk och sÄ addar man lite sjÀlv och pÄ det sÀttet hamnar man pÄ nÄn annans sida i form av vÀn eller comment och dÄ gÄr folk in och lyssnar pÄ ens skit (sÀrskilt om man har nÄn sexig bild som drar ögonen till sig).

(Men det Àr klart, lite urvattnat blir det ju efter ett tag nÀr man fÄr add requests varje dag frÄn folk som antagligen addat en automatiskt med ett program. Folk kanske börjar trycka "approve" utan att kolla upp den andres sida. Och mÄnga comments sÀger bara "thanks for the add", föga upphetsande.)

Postat

Förutom att flashspelaren bara funkar nĂ€r den vill funka och att hela sidan Ă€r en designkatastrof (Ă€r det nĂ„gon som gĂ„tt in dĂ€r för första gĂ„ngen och direkt vetat vart man ska?) sĂ„ gillar jag myspace, men det Ă€r ju bara för att det inte finns nĂ„got som Ă€r lika stort. Jag har bara myspace för att alla andra har det liksom, sĂ„ att de ska kunna lyssna pĂ„ min musik relativt enkelt, och skriva meningslösa kommentarer. Det blir ju sĂ„ att det inte finns rum för konstruktiv kritik pĂ„ ett community dĂ€r man mĂ„ste vara kompis för att kunna skriva till varandra. 😄

Postat

jag förstĂ„r folk som inte gillar myspace och jag förstĂ„r dom som gillar det. Det Ă€r ju ett bra (men buggigt) sĂ€tt att bli hörd pĂ„. Och inte bara i sverige utan hela vĂ€rlden. Jag stĂ€ller mig nĂ„gonstans imitten i frĂ„gan (: men eftersom att myspace har ledit till en del spelningar och skivförsĂ€ljning sĂ„ har jag inget direkt att klaga pĂ„ đŸ€Ș

Postat
Vad hĂ€nde egentligen med att ha egna hemsidor? đŸ€Ș

egna hemsidor is still going strong, Àven om mywaste Àr det folk föredrar! sÄnt skit, men man gör ju vad folk förvÀntar sig! de vill ha myspace (mywaste) sÄ dÄ fÄr de det! annars suger det fett kan man sÀga! "Amerikanska idioters samfund" som andra tror att man mÄste figurera under för att vara nÄt... som allt annat Amerikanskt, SKIT.

Postat
Sprida information Àr ett icke problem i internet Äldern. Allt handlar om att hitta information.

SÀtt upp en ftp server och se hur mÄnga nerladdningar det blir om du inte publicerar pÄ nÄgon web site!

Jamen visst ger myspace massa andra saker gratis, det har jag inte sagt nĂ„t om. đŸ€Ș Jag bara ifrĂ„gasatte att just hanteringen av lĂ„tarna skulle bli enklare genom myspace. För det tycker jag verkligen inte. 😄

• 2 veckor senare...
Postat

jag hĂ„ller med dig. tycker att myspace Ă€r ett jĂ€tte bra stĂ€lle att fĂ„ publicitet och trĂ€ffa mĂ„nga nystartade band 🙂

mitt band har lyckats pÄ en kort tid fÄ 2 spelningar via myspace. rekomenderar att alla nystartade band ska satsa pÄ att skapa en sida pÄ myspace

Postat

Surikatmamma Àr inne pÄ rÀtt spÄr kÀnner iaf jag. Sidan Àr sjukt rörig, Àven om den har förutsÀttningar. Gjorde en sida men kan inte ladda upp nÄt typ...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.