Jump to content
Annons

Vår samtid blir alltmer obegriplig


Egghuvud

Recommended Posts

MrPhil (oregistrerad)
hmmm... Lite skumt att trumpinnar kostar 29% av egentliga kosnaden bara för att de inte får märket stämplat på sig

I 4soundbutiken här i uppsala har de en hink med massa trummpinnar. dessa kostar 50spänn... Och här i ligger det nåra "noname" pinnar å lite smått å sånt.

Lite sjukt att vissa av dessa "noname" är Dave weckls signaturpinnar. men utan märke blink.gif

Med märket kostar dessa 175

Normalt alltså!

Hur vet du att det är Dave weckls sign pinnar o inte några kopior?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 67
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

musik (oregistrerad)
hmmm... Lite skumt att trumpinnar kostar 29% av egentliga kosnaden bara för att de inte får märket stämplat på sig

I 4soundbutiken här i uppsala har de en hink med massa trummpinnar. dessa kostar 50spänn... Och här i ligger det nåra "noname" pinnar å lite smått å sånt.

Lite sjukt att vissa av dessa "noname" är Dave weckls signaturpinnar. men utan märke blink.gif

Med märket kostar dessa 175

Normalt alltså!

Vad menar du med EGENTLIG kostnad? Vad är det för något? Menar du självkostnaden? Att de märkeslösa kostar 50 kronor är väl för att de är NoName-trumpinnar? Om det är signatur på dem ändå, så är det väl för just att det är kopior bara...

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

hmmm... Lite skumt att trumpinnar kostar 29% av egentliga kosnaden bara för att de inte får märket stämplat på sig

I 4soundbutiken här i uppsala har de en hink med massa trummpinnar. dessa kostar 50spänn... Och här i ligger det nåra "noname" pinnar å lite smått å sånt.

Lite sjukt att vissa av dessa "noname" är Dave weckls signaturpinnar. men utan märke blink.gif

Med märket kostar dessa 175

Normalt alltså!

Hur vet du att det är Dave weckls sign pinnar o inte några kopior?

De känns exakt likadana/ser exakt likadana ut....minus att märket inte är målat på dem då.

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
hmmm... Lite skumt att trumpinnar kostar 29% av egentliga kosnaden bara för att de inte får märket stämplat på sig

I 4soundbutiken här i uppsala har de en hink med massa trummpinnar. dessa kostar 50spänn... Och här i ligger det nåra "noname" pinnar å lite smått å sånt.

Lite sjukt att vissa av dessa "noname" är Dave weckls signaturpinnar. men utan märke blink.gif

Med märket kostar dessa 175

Normalt alltså!

Hur vet du att det är Dave weckls sign pinnar o inte några kopior?

De känns exakt likadana/ser exakt likadana ut....minus att märket inte är målat på dem då.

Kopior alltså 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Ännu en förvirring. 98 årig tant nekas ålderdomshem. Hon är "för frisk"

98 är väl ändå en ganska representabel ålder för en dam. Är det inte logiskt att hon skulle få visats på ett ålderdomshem? Det vore väl en sak om hon inte ville in eller så, men hon tycker själv att det börjar bli lite tungt. Jag fattar inte? Hur tänker man då? Är det inte ålderdomen som avgör om man skall till ett ålderdomshem? Konstigt. (förståss heter det äldreboende, men det är väl sak samma. Är man 98 hoppas jag att man räknas som äldre... eller?)

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=554&a=606364

Link to comment
Dela på andra sajter

Ännu en förvirring. 98 årig tant nekas ålderdomshem. Hon är "för frisk"

98 är väl ändå en ganska representabel ålder för en dam. Är det inte logiskt att hon skulle få visats på ett ålderdomshem? Det vore väl en sak om hon inte ville in eller så, men hon tycker själv att det börjar bli lite tungt. Jag fattar inte? Hur tänker man då? Är det inte ålderdomen som avgör om man skall till ett ålderdomshem? Konstigt. (förståss heter det äldreboende, men det är väl sak samma. Är man 98 hoppas jag att man räknas som äldre... eller?)

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=554&a=606364

Nä dom bedömer efter hur frisk man är och hur bra man klarar sig på egen hand, inte hur gammal man är. Hon klarade väl sig tillräckligt bra för att kunna bo kvar hemma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta måste va den mest dödfödda debatten på länge.

Att klaga på samtiden – snacka om att slå in öppna dörrar.

Kvällstidningarna ser ut som dom gör eftersom

folk köper dom när dom ser ut så. Punkt. Läs lite supply & demand och googla Alfred Marshall!

Pazo's trumpinnar är samma fenomen Musik nämnde här om veckan, då var det två Gibsongitarrer där det enda som skiljde dom åt var färgen och 14.000 kr på prislappen.

Vad som förvånar mig är att folk fortfarande blir förvånade av sånt här. Prissättning handlar aldrig om tillverkningskostnad. Företagen bedriver ingen samhällsvälgörenhet. Marknadskrafterna styr – priset speglar vad kunden är villig att betala. Oavsett om det är samma trumpinne som den bredvid fast med en liten logga påstämplad.

Redigerat av milton
Link to comment
Dela på andra sajter

Detta måste va den mest dödfödda debatten på länge.

Att klaga på samtiden – snacka om att slå in öppna dörrar.

Njaeee du missförstår mig nog. Jag är inte direkt inte efter att klaga på samtiden. Det vore väl lite väl billigt och gnälligt. Jag försökte mer besrkiva ett slags förvirring. Samtiden blir allt mer obegriplig. Jag försöker mer förstå varför saker och ting inte hänger ihop. Kanske beror det på att jag blir alltmer Kapten Stofil 😎

Min grundfundering handlade mer om huruvida det är viktigt att världen är begriplig, trygg förutsägbar och förståelig. Och sedan förökte jag visa på en del saker som jag inte fattar mig på. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...