Jump to content
Annons

Vilken sub till Event TR-5 ska jag ha?


Dashboard

Recommended Posts

Hej hej. Kort fråga nu.

Planerar att köpa en sub till mina Event TR-5 och jag vill helt enkelt att den ska matcha väldigt bra. Vet inte riktigt vad jag är beredd att betala, för jag vet inte vad man måste punga ut för att få någonting bra.

Har ni mer kunniga något förslag? Finns det något solklart val?

MVH Mattias

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)

ANtagligtvis kommer du lättast undan med en Event sub som är anpassad, eller där du har specs för vilka inställningar anpassar den exakt med dina monitorer.

Andra alternativ kan vara lika bra, men mer arbetsdryga inställningsmässigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Antar att det är Events 250 watts sub som hör till triasystemet som du tänker på. Triassystemet såldes med två närfältare ps5 + sub men suben fanns att köpa separat också. Den tillverkas tyvärr inte längre så det blir till att hålla ögonen öppna på annonssidor och Tradera m.m. Det var ett triasystem ute på Tradera senast för en vecka sedan, kom inte ihåg vad utgångspriset var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad du än gör så köp inte Events 15" sub om du har ett mindre rum. Den är gjord att spela i större rum och förstör mer i obehandlade mindre rum.

Lyssnade på den med mina 20/20 BAS och det vart antingen boomigt eller för stort glapp frekvensmässigt för att det skulle passa i mitt dåvarande rum.

Har hört att ADAMs subar ska vara riktigt bra men inte testat någon själv så vågar inte uttala mig personligen om dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 11 månader senare...

har blivit lite sugen på att komplettera min studio med en sub.

har sedan tidigare ett par Event TR5 som monitorer. det gör ju att jag blir ganska sugen på Events egen sub S100. (länk)

någon som har testat den eller kan tipsa om någon annan sub som kan passa?

tack!

Redigerat av Olsberg
Slår ihop med tidigare tråd i ämnet
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
har blivit lite sugen på att komplettera min studio med en sub.

har sedan tidigare ett par Event TR5 som monitorer. det gör ju att jag blir ganska sugen på Events egen sub S100. (länk)

någon som har testat den eller kan tipsa om någon annan sub som kan passa?

tack!

Hej!

Jag äger just den suben du snackar om jag jag måste säga att med tanke på att jag gav ringa tvåtusen spänn för den är jag mycket nöjd. Jag har den till att komplettera mina Tr5or och den funkar utmärkt till detta. Jag har den ganska nedskruvad bara för att få lite mer botten när jag mixar men vill man "basa på" så går det också rätt ordentligt. Använder den även ihop med mina Tr-5or till att bara lyssna på musik och kolla film och det är jag också nöjd med.

Redigerat av Patrikano
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...