Jump to content
Annons

Nu med bifogad låt:)


Ellinor

Recommended Posts

Nu har jag lyckats klura ut hur man bifogar en låt, kanske blir lite mer lyssningar då. .. 😳 Skriv och tyck till!

Låt: Hey Robin

Artist: Ellinor Skagegård & Mistletoe

Genre: Pop

kompositör: Ellinor Skagegård

Producent: Carl Wikman

Ev. Medverkande: Mistletoe

År: 2005

Status: Färdig demo

Hey_Robin.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Grattis...du lyckades...

Bra röst men jag tycker gitarrkompet är för vanligt och för tråkigt.

Edit: Med det menar jag rythmen vill bli lite överaskad. Samt för enformigt "solo".

Redigerat av Zyan
Link to comment
Dela på andra sajter

Så där ja,det gick ju 😳

Till låten då..Jorå det låter bra.Bra tryck i mixen,professionellt mastrat?

Komp guran ligger lite högt i förhållande till sång i min lyssning..samma i lurarna..

Kanske lite lägre tempo på låten,det blir lite forcerad sång...men det kanske är försent för sådana ingrepp?

I övrigt helt ok,hyfsad låt.

Passar på att välkomna dig/er till ett fantastiskt forum.

Mvh

Harmonica mike

Link to comment
Dela på andra sajter

Stämmer in i vad som egentligen redan sagts om gitarrerna. Dessa får dominera på bekostnad av framför allt sången. Sen är det väl inget fel på dem, men inte heller så särskilt så det motiverar en så framskuten plats. Herregud vad mycket elgitarr det är i låten 🙂

Dynamik skulle jag önska mer av. Bara att dra tillbaka gitarrerna en hel del samt kanske spela kompen på mer återhållsamma sätt under vissa partier skulle skapa mer dynamik.

HM frågar sig/dig om inte en temposänkning skulle göra låten mindre forcerad. Jag håller med HM att det låter lite forcerat men undrar om det inte mer är just bristen på dynamik (för mycket "skrällgitarr" (usch vad elakt)) samt vissa fraseringsmissar som skapar detta. Men HM:s tanke kan helt klart vara något att fundera över.

Tror att den här skulle kunna svänga mer än vad den gör nu. Det finns sköna melodilinjer samt bra stopp i den.

Hmm... I slutet ligger nån fas- eller chorusgitarr där och låter elak och kall och hemsk och jag blir ledsen. Usch! Ge din låt lite mer värme istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker du har ett bra gitarrljud, jag gillar faktiskt att de är ganska höga. Skulle själv inte haft så "torra" gitarrer, hade blött ner dem lite med reverb.

Kanske lite låg hi-hat /cymbaler. Vet inte.. lite högre trummor över lag hade jag trott på. Mycket bra annars

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker du har en väldigt skön röst och låten är också bra. gitarr solot var lite högt märkte jag. Sången känns låg när det blir mycket gitarrer.

gitarrljudet är lite vasst tycker jag, skulle ha föredragit ett mjukare ljud på sologitarren (den som hörs under verserna) kanske gå upp en oktav för att få det lite mjukre, mindre diskantigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Soft låt! Stämmer in i kören ang. gitarrerna! Din röst och din sång måste fram mera känner jag. Du är BRA på att sjunga du har en skön röst helt klart. Bra jobbat. Det vore kul att se texten!

Vänliga Hälsningar

Joel

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

"Hey Robin" - Ellinor. En glad, catchy låt.

Positivt:

* Rösten är vacker.

* Tekniska inspelningskvaliteten är hög.

* Bra sväng.

* Bra volymnivåer på allt, genomtänkt och lagom.

Negativt:

Näää....

Betyg: 4.5 av 5.

😄

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att flera av er verkar gilla den! Jo, gitarrerna man väl ha lite att säga till om ibland. Vi var inte alltid riktigt överens i bandet om hur det skulle vara, lite därför vi nu splittrats och jag spelar själv. kommer dock en ny skiva om itne alltför lång tid, med lite annat sound. gå gärna in o kika på myspace.com/ellinorskagegard!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...