Möllmark Postat 8 januari 2007 Postat 8 januari 2007 Efter att jag formaterat om min hårddisk och installerat cubase sx på nytt får jag nu problem med latency. Trycker ner tangenten på midiklaviaturen (m-audio keystation 49-3) och ljudet spelas upp ca en sekund efter tryckningen. Klaviaturen är kopplad till datorn med usb. Ljudkortet är ett Juli@ Jag hade inte detta problem innan formateringen. Vad kan det bero på? Mkt tacksam för hjälp! / Perry
concealed Postat 8 januari 2007 Postat 8 januari 2007 kolla att du valt rätt ASIO driver, det brukar oftast vara problemet 🙂
Möllmark Postat 8 januari 2007 Trådstartare Postat 8 januari 2007 hur kollar jag det? är väldigt grön på detta område....
Bone Postat 8 januari 2007 Postat 8 januari 2007 Devices -> Device Setup -> Vst Multitrack. Kolla vilken ASIO driver som är vald. Om du har rätt ASIO driver så kan det vara problem med emulerade portar.
Möllmark Postat 8 januari 2007 Trådstartare Postat 8 januari 2007 tack så mycket för hjälpen. nu fungerar det 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.