Jump to content
Annons

Canny Dort & Kattvaktaren


Danny Cort (oregistrerad)

Jaha...  

9 röster

  1. 1. Jaha...

    • Bra
      3
    • Sådär
      4
    • Kass
      0
    • Vet ej
      0


Recommended Posts

Danny Cort (oregistrerad)

TITEL:This close to heaven

ARTIST: Canny Dort & Kattvaktaren introducing Lil' Hawkan

Borttagen

En liten ballad som vi också tyckte det var roligt att göra.

Nästa gång blir det numetal.

Eller inte.

Skriv en rad om vad ni tycker.

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

bra: Cleant sound. Hygglig sång, helt ok låt (bra refräng).

dåligt: Så jäklars överproducerat. För mycket onödiga saker överallt som det inte finns fog för. Mycket 80tals-programmering emellanåt, dock inte ljudmässigt tack och lov. Dessutom känns inte mixen hundra på vissa ställen (även om allt e grymt rent så krockar en del saker ibland). Skulle va nog va snyggt o lägga en sinusbas dubbad en oktav ner med basen eller nåt (har ingen botten alls i högtalarna, men tycker det saknas nåt där nere ändå, kan dock vara ute o cykla). Danny! Låna in han som brukar spela gitarr på dina låtar och lägg på ett snyggt plockepinn-komp över låten. Skulle passa tror jag. Skulle förmodligen driva på refrängerna mer då också, dom känns lite för brutna tycker jag.

Dedär arpeggioljudet som är i början o tittar fram lite härochvar: byt till något mer sublimt ljud som inte ligger så långt fram.

Uj va gnällig jag blev.. Är inte så hemma på den här sortens musik tror jag, och när jag läser vad jag skrivit så vill jag nog nånstans dit ni förmodligen inte vill, men håll till godo i alla fall...

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Mycket 80tals-programmering emellanåt, dock inte ljudmässigt tack och lov.

Inte?

Ändå är det Polysix och 808 hela vägen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket 80tals-programmering emellanåt, dock inte ljudmässigt tack och lov.

Inte?

Ändå är det Polysix och 808 hela vägen...

Du har glömt skruva på 80talsreverbet för att de ska låta så som jag hatar.

edit: fretlessbasen saknas också.

Redigerat av VacUm
Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)

Hehe, detta kommer aldrig att bli ackis-fusion, eller Tom Waits heller för den delen.

Icke heller är det sådant jag brukar syssla med, i själva verket har jag aldrig gjort nåt sånt här tidigare.

Men det var lärorikt och kul.

Skål.

Redigerat av nattvaktaren
Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket 80tals-programmering emellanåt, dock inte ljudmässigt tack och lov.

Inte?

Ändå är det Polysix och 808 hela vägen...

Du har glömt skruva på 80talsreverbet för att de ska låta så som jag hatar.

edit: fretlessbasen saknas också.

Gillar du inte ens Samantha Fox?

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket 80tals-programmering emellanåt, dock inte ljudmässigt tack och lov.

Inte?

Ändå är det Polysix och 808 hela vägen...

Du har glömt skruva på 80talsreverbet för att de ska låta så som jag hatar.

edit: fretlessbasen saknas också.

Gillar du inte ens Samantha Fox?

Åjo! Hade plancher på rummet tillochmed... Har non nån video i datorn tillochmed tror jag...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hm... det kanske är något fel med mig, men jag gillar faktiskt det här(!)

Det här med att blanda ihop olika stilar och skapa något är ju faktiskt roligare än att göra om exakt samma sak som alla andra gjort 1000 gånger.

Den torra ljudbilden och rösten låter moget/proffsigt på något sätt.

Vem är "Lil' Hawkan"?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, detta kommer aldrig att bli ackis-fusion, eller Tom Waits heller för del delen.

Icke heller är det sådant jag brukar syssla med, i själva verket har jag aldrig gjort nåt sånt här tidigare.

Men det var lärorikt och kul.

Skål.

sicket drag de va på den! 😳 Nästan så jag gillade. Galluppa lite sånt nu nattis så man får lite koll på vad du pysslar med egentligen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar att musiken är så up-front mixad... och gillar lead-prylen som kommer i början av låten + knorret...

Sången: har liiiite svårt för sång med nästan konstant vibrato på...tyvärr... tycker sångstilen påminner om en blandning mellan Shirley Clamp och Eric Gadd ( gillar Eric Gadd-sidan däremot 😏 )

Tror att låten skulle klara sig bättre med lite mindre saker i ljudbilden, det är lite mycket saker som är up-front som vill ha uppmärksamhet,

saknar även en del fet botten som förmodligen hade gjort låten mer rättvisa

All in all tycker jag att det låter som ett experiment mer än komplett låt....men det är bra gjort

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar blipp-bloppet... påminner lite om gamla goda Yazoo.. för att inte snacka om små detaljer som scratchet på 00:47 som så smooth går över till det där mjuka bells ljudet.. gillar såna där små snygga petigheter.

Den där Håkan har schysst röst oxå, än om det blir i lite smörigaste laget för mig. Men det är ju snarare en smaksak än en saksak. 😆

Däremot håller jag med om att det behövs mer i det låga registret... meeeer baaaas!! Å skrattet i den där "where's my lunch" samplingen vid 01:48 distar...

"Det börjar likna kärlek banne mig..." 😆

edit: slutet kunde varit roligare... eller bara klipp det instrumentalt vid 03:15.

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Rockfart; Tack

Hacke; Tack

Demoniqus; Vet du vad "up-front" innebär i musiksammanhang? Hawkan har inget som helst vibrato. Lyssnade du på fel låt, månne?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå. Kul med lite softare grejor.

Spontant så där så hade jag nog jobbat lite mer med sången innan jag skickade det till skivbolaget. Vissa fraseringar och partier känns lite hmmm... Annars gillar jag idéerna (stråkarna, vocudern, arrangemanget i största allmänhet). Kanske skulle jag ha ett annat grundsyntljud låter lite DX7:igt om "elpiano"ljudet.

Jag tycker att demogrejorna låter mer och mer proffsiga här på forumet. Ägget börjar få lite komplex för sina verkligt "demoljudande demos"

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Spontant så där så hade jag nog jobbat lite mer med sången innan jag skickade det till skivbolaget.

Det är lugnt.

Killen är signad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att demogrejorna låter mer och mer proffsiga här på forumet. Ägget börjar få lite komplex för sina verkligt "demoljudande demos"

Jodu. Den där känslan är ömsesidig. Man vågar ju knappt bjuda på sina brister längre. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Demoniqus; Vet du vad "up-front" innebär i musiksammanhang? Hawkan har inget som helst vibrato. Lyssnade du på fel låt, månne?

Nej förklara vad Up-front är så jag vet... Trodde jag kunde använda det som synonym till "in your face" så ni i branschen förstår vad jag pratar om.

Angående Hawkans icke vibrato...mina öron hör en variation i utandningsluften som påminner om ett snabbt vibrato... vad heter det annars?

Upplys en okunnig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Ok...

Skönt med nån som är ödmjuk.

UpFront innebär i musiksammanhang något som är nytt & modernt.

Så man kan ju ändå säga att mixen är UpFront...

Link to comment
Dela på andra sajter

UpFront innebär i musiksammanhang något som är nytt & modernt.

Så man kan ju ändå säga att mixen är UpFront...

Alrajt..tror faktiskt jag hört den termen i "fel" sammanhang..eller kanske inte.. 😉 ..men jag menade "i ansiktet"

Link to comment
Dela på andra sajter

Som demokratiskt vald representant för gruppen LTN, vill jag härmed uttrycka mitt missnöje.

Jag ber Eder att noga överväga, och ompröva, Edert beslut att lyfta det musikaliska verket ur den på internet baserade websidan.

Jag vill också informera om att vi allvarligt överväger rättsliga åtgärder ifall Ni inte tager ert ansvar och tillfredsställer våra enkla och rimliga önskemål.

Vi äro tusenden som i skrivande stund förvägras stimuli medelst hörande av det "blipp-blopp" som fabriceras av Er och Edra kamrater.

Nej, tag så Edert förnuft tillfånga per omgående.

®offe, talesman LTN (LåtenTillbakaNu)

Link to comment
Dela på andra sajter

Som demokratiskt vald representant för gruppen LTN, vill jag härmed uttrycka mitt missnöje.

Jag ber Eder att noga överväga, och ompröva, Edert beslut att lyfta det musikaliska verket ur den på internet baserade websidan.

Jag vill också informera om att vi allvarligt överväger rättsliga åtgärder ifall Ni inte tager ert ansvar och tillfredsställer våra enkla och rimliga önskemål.

Vi äro tusenden som i skrivande stund förvägras stimuli medelst hörande av det "blipp-blopp" som fabriceras av Er och Edra kamrater.

Nej, tag så Edert förnuft tillfånga per omgående.

®offe, talesman LTN (LåtenTillbakaNu)

Roffe, om ditt parti ställer upp i valet tänker jag rösta två gånger!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...