Jump to content
Annons

Cubase key editor


Swell

Recommended Posts

Ibland när jag öppnar ett nytt projekt i Cubase, kan jag inte redigera ljudvolymen i keyeditor. Alltså det jag spelat in via midi. Staplarna finns inte där helt enkelt. Någon som vet svaret?

En annan fråga: När man gör pålägg i ett midispår så läggs inspelningarna i lager. Hur kommer man åt de olika lagrena?

/mvh Swell

Redigerat av Swell
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Penta_P (oregistrerad)

Tjaa,

Volympelarna du snackar om är egentligen "velocitypelare", och indikerar hur hårt en ton ska slås an (skillnad är att på mer avancerade midi-instrument kan du låta velocityn styra både filter och amplitud osv...).

Varför de ibland syns och ibland inte gör det kan jag inte svara på, men du får enkelt fram dem igen genom att inne i key editorn längst ner till vänster trycka på +:et och väljer "velocity".

Att midin lägger sig som olika pålägg är väldigt praktiskt och blir mer överskådligt när man ska in och rätta till bland olika stämmor. För att komma åt de olika drar du bara bort de parts som "ligger över" de parts du vill komma åt, om inte missuppfattat frågat helt och hållet vill säga. 🙂

/P

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...