Jump to content
Annons

Hallå!


krumilur

Recommended Posts

Hej hopp!

Har hängt här på forumet ett tag, men inte varit så värst aktiv själv. Mest suttit uppe långa nätter och sökt svar på livets stora frågor. Tänkte att det kanske skulle vara dags att i alla fall träda fram.

Jag heter Victor Lisinski. Går sista året på Södra Latins Yrkesmusikerlinje. Spelar trumpet men framför allt skriver jag mycket musik. Gärna för större sättning, typ storband, men också för egna mindre projekt (kolla gärna in allthewayfrom.se).

Är en allätare vad gäller musik. Både när jag lyssnar och komponerar. Blir lycklig över otippade musikupplevelser så tipsa gärna om vad som helst.

Vad gäller studiodelen försöker jag hålla på med lite allt möjligt och är således lite hallvdann på allting. Mest använder jag datorn som kompositionsverktyg och live, men en del inspelning och sånt blir det också.

Har precis införskaffat ett vettigt ljudkort (Focusrite Saffire LE) så nu blir det datorjam med Svabbarn för hela slanten!

Gott nytt år!

/Victor

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
ey mannen

välkommen!

Många av låtarna låter som filmmusik till svenska proggfilmer på 70-talet. :rolleyes:

Kul med mångfald, liknar inget jag tidigare hört.

/Roffe

Yeah, kul med nya infallsvinklar på musiken. Den har jag faktiskt aldrig hört. Tackar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah, jag glömde ju säga att jag inte dricker. Men tack ändå 🙂

Hej å välkommen, det finns eventuellt alkoholfri bärs också... men den får du dricka på egen risk. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

mellis (oregistrerad)

tjena!

jag är nästan hundra på att jag träffat dig! min lillebror gick södra latin. för ett år sen.. någon gång när jag var och hälsade på honom kanske jag stötte på dig?

aron heter han, trummis..

aja, hursomhelst, välkommen! 😳

EDIT:

kom på nu vart jag träffat dig!

du sålde biljetter till oss för stockholmjazzfestival i somras!

Redigerat av mellis
Link to comment
Dela på andra sajter

tjena!

jag är nästan hundra på att jag träffat dig! min lillebror gick södra latin. för ett år sen.. någon gång när jag var och hälsade på honom kanske jag stötte på dig?

aron heter han, trummis..

aja, hursomhelst, välkommen! 😮

EDIT:

kom på nu vart jag träffat dig!

du sålde biljetter till oss för stockholmjazzfestival i somras!

Ja precis, det kommer jag ihåg. Hoppas ni hade det bra på festivalen. Ni är lika 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej på dig!

Lite udda musikupplevelse från 1994; Dive.

Kolla www.kristerlinder.com.

Defenitivt superudda; Recoil (Alan wilder) www.recoil.co.uk.

Tips om lokalt uppsalaband som oxo låter bra i sin genre; mist of avalon.

www.mist-of-avalon.com tror jag.

Och du som spelar trumpet, finns det någon mjukvarusynt som i ditt tycke ger ifrån sig bra ljud? Hittar inget "klockrent", men det kanske låter bra ihop med annat det som finns i tex. reason.

Rock on!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej på dig!

Lite udda musikupplevelse från 1994; Dive.

Kolla www.kristerlinder.com.

Defenitivt superudda; Recoil (Alan wilder) www.recoil.co.uk.

Tips om lokalt uppsalaband som oxo låter bra i sin genre; mist of avalon.

www.mist-of-avalon.com tror jag.

Och du som spelar trumpet, finns det någon mjukvarusynt som i ditt tycke ger ifrån sig bra ljud? Hittar inget "klockrent", men det kanske låter bra ihop med annat det som finns i tex. reason.

Rock on!

Tack för tipsen! Ska kolla in dem lite mer ordentligt, men det låter bra än så länge.

Angående syntblås är jag av den bestämda uppfattningen att det ska användas som ett eget ljud där man inte försöker låta som blås (Zawinul) eller inte användas alls. Det bästa är att hitta någon som kan spela det åt dig.

Annars skulle jag kolla in olika samplers. De kan ofta ha ett ganska "korrekt" ljud, även om det inte blir så musikaliskt. NN-XT i Reason har en del bra ljud.

Lycka till!

/Victor

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...