Jump to content
Annons

polka pig (mp3)


Recommended Posts

LÅTNAMN: polka pig

ARTIST/GRUPP: tublenco (a.k.a fudgesson)

GENRE: potatis rock

LÅTLÄNGD: 2.42

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3

STORLEK: 3.8 megabyte

LÅTLÄNK: polka pig

Godis eller dildo?

pg_rv100g.gif

här gick det snett deluxe!

provade att lalla lite på låten men glömde att sänka högtalarna så det slaskade in rejält i mikrofonen - så buskis det kan bli men sånt struntar fudgesson i för han är lofi-o-matic! (...och lat)

så här är iallafall ännu en potatis rock låt med en stor dos extra kaos.

Eftersom man inte kan höra vad fasiken jag babblar om så har ni texten här.

Den är ju väldigt seriös och kanske snappar ni upp nåt viktigt om livet från den:

Text:

time to run time to fear

there is a bear - dont come hear

he wants my candy

i wont give it away

trick or treat

i dont want meat

chocolate would melt in this heat

dig it?

its my favorite flavor

even better then the salty black stuff

it melts in your mouth

you better try it now

trick or treat

what a heat

life is sweet

dig it?

---------------------------

ref:

polka pig polka pig

is the flavour of the month

its red and white, red and white, red and white

do you want a bite?

----------------------------

polka pig twang

----------

this will be big

bigger then hollywood

and if it doesnt work

i´ll sell it as a dildo

polka pig is here to stay

girls and boys eat it now

taste is fine its mine

dig it?

wants some more buy some more

polka candy comes in handy

very sweet and pretty neat

its your favorite flavor

fruit is bad

candy is good

very hi-tech

dig it?

---------------------------

ref:

polka pig polka pig

is the flavour of the month

its red and white, red and white, red and white

do you want a bite?

----------------------------

c-stycke:

eat candy more candy

now backwards.

polka pig <--> gip aklop

-------------------

extra ref:

my name is willy wonka

my new invention is called a "polka pig"

its red and white do u wanna a bite?

taste it now or fight

ref:

polka pig polka pig

is the flavour of the month

its red and white, red and white, red and white

do you want a bite?

----------------------------

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Bengan (oregistrerad)
🙁😄🙂 Du är fan inte klok någonstans. Skön låt!!! Diggar de lite twangiga gurorna som dyker upp lite här och där. R2D2 verkar ha infiltrerat ditt studiokrypin med?? 🙂. Kanske inte den mest "catchy" refrängen i världshistoren, men rock til ya drop!!
Link to comment
Dela på andra sajter

När jag först lyssnade tänkte jag "vafan..." och tänkte stänga av och slänga efter 15 sekunder.. men lyssnade av någon anledning vidare och kom på att det faktiskt inte var så tokigt. Läste texten andra gången jag hörde och då insåg jag hur bra låten faktisk är =).

Tycker det svänger här och där. "dig it?" kommer in jävligt snyggt på samtliga ställen t.ex. Gitarrerna är sköna. Lite synd att texten inte framkommer så tydligt.

Jag skulle aldrig lyssna på sån här musik till vardags. Alldeles för mycket blipp och blopp för min smak. Ändå coolt att folk sitter och gör sånt här.

(Hade det varit en seriös låt hade jag gråtit.)

polka candy comes in handy...

Link to comment
Dela på andra sajter

Oh har Spotnicks gjort en "polka pig" låt. Den måste man ju höra. 🙂

Håller med dig Bengen - refrängen är inte så kul. Slafsade ihop hela låten lite väl snabbt..hmm. Men snart borde jag göra en potatis låt som du kan sjunga på. Vad sägs? Du kan ju sjunga liksom. Fast det måste vara vansinnigt! 🙂

Kul att du gillar Reason. Lo-fi är kul. Viva la lo-fi !!!

aspuckop: hehe skönt nick. Normalt gör jag inte denna typ av musik och sjunger inte. Fördriver bara tiden med denna "potatis" musik. Normalt är detta mer stuket jag pillar med:

Filmmusik:

orch demo

hw theme

dojo

Country nånting: (hellbetty)

cypress tree

voodoo queen

smackwater jack

Typ trip hop eller nåt: (babusjka & tublenco)

gray

wrong way out

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Fudge: Låten är helt ok...det händer ju hur mycket som helst i den - vilket gör den rätt så komplex med. Gör gärna en vokalinsats på ngn låt framöver. Vi skall ju ändå göra en tungunggrej, har vi ju sagt. 😕 Just sådana här låtar tycker jag din röst passar bra till dock. Det får ju liksom inte bli för mkt finlir i potatisrockandet tycker jag....

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Egghuvud. Spelar på en gammal skruttibangbang Fender bas genom en baspod och en Maton elgtr (super snygg) genom en pod. Kan egentligen inte spela gtr men i ena projektet/bandet (hellbetty) är vi egentligen 2 bassister. Jag förlorade och fick därför motvilligt ge mig på gitarren. All synth är en Virus kb och trummorna är lite blandade men mest är det faktiskt Groove Agent.

Bengan: sant - potatis rocken ska nog vara nån slags spontan instant lo-fi deluxe-a-go-go-o-matic. Men snart gör vi en låt ihop där du sjunger. Nåt über tungt!!

😱😳🙂🙂😆😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe... de e en dj-vla cool stil du planterar dina potatisar på.. C.T.D 66 som var i samma stuk som denna är dock stråt vassare... men om du tänker spotta ur dig en hel platta i denna stilen gör denna låten sig oxå förtjänt av lite plats.. 😳

Kan tänka mig att det här är en skön kontrast till filmmusiken du jobbar med?? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att ni gillar. 😄

Trodde verkligen det skulle bli tjära och fjädrar efter denna låt.

Den är ju ganska jobbig på sitt lilla vis. Sen att jag glömde sänka volymen på högtalarna när jag "sjöng" gjorde ju det inte bättre. Nästa låt blir antagligen en betydligt lugnare låt. Ballad/tryckare fast med "potatis" stuk. Hmm...

Jo det är verkligen skön kontrast till att pilla med stråkar och dyl. Mer lofi punk attityd liksom. Fast iofs är jag lika "punkig" oavsett vilken typ av musik jag ger mig på. Det är bara ljud paletten som är olika.

Bengan: Just för att du normalt sjunger lugnare låtar så ska vi göra nåt tungt.

Jag sjunger ju inte normalt och det är ju därför det blir så fukked up 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...