Jump to content
Annons

Myslåt i vinterkylan


Thom1

Recommended Posts

#LÅTNAMN: Im on my way

# ARTIST: Max

# GENRE: Soft

# LÅTLÄNGD: 3,52

# KOMPOSITÖR: Thom/viktor

# PRODUCENT: Thom/Linus

# EV. MEDVERKANDE: (kör) Josef

# INSPELNINGSÅR:2006

# FORMAT: mp3

# STATUS: 85%

Im on my way

Lyssna och njut:D

lägg gärna en kommentar oxå(:

Redigerat av Thom1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjena Thom.

Fin låt..Lite låg sång,men mycket bra sjunget!..Tryck på lite med master regeln..det är lite lågt proddat totalt..Blev tvungen att byta till lurarna för att höra..Det svajar lite på guran,lite tempo svikt alltså..Passa på att skära bort lite bas från guran,om du spelar om den..Utveckla pianot lite mer..Kanske lite bas också? om du bestämmer dig för ett lätt trumkomp.Panorera inte guran så hårt vid 2.09.Du har ju ett lätt arr på denna så du kan lägga allt lite närmare mitten.

Summa sumarum: Mycket vackert och finstämt! 4 av 5 mickar från mig.Du tappar en pinne på ovannämnda arr missar..

Mvh

Harmonica mike

Link to comment
Dela på andra sajter

Skriver medans jag lyssnar:

Låten börjar, och jag känner från början att jag kommer älska det. Gitarrspelet är underbart vackert, och sången kompletterar det perfekt. Pianot kommer in och fyller på.

Sen kommer kommer lite stråkar in ett tag, tycker inte dom behövs.

Sen upprepas allt om och om igen, och låten lyfter aldrig tyvärr. Ibland hör man klick när gitarrsamplingen börjar om.

Mitt tips, gör något som bryter av i låten, spela samma plock men med ett annat ackord någon gång fram emot slutet. Jag tror till och med att sångmelodin kan vara densamma. Skulle kunna lyfta låten.

Sen tycker jag att gitarren ska spelas in igen, och göras från början till slut om det är möjligt. Om inte, så är en crossfade en lösning på klick-problemet.

Den låter ganska illa också, den liksom vibrerar på något sätt. Tycker inte just det gör så mycket, blir lite charmigt.

Men bra jobbat tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

hahah de började ju så bra:DSka ta och spela in gitarren igen:D. Gitarren spelar likadant för jag ville läga mer vikt på pianot:D tror man måste vara lite mer estetisk för att förstå själva låten:D

Ska inte vara om en vers brygga refreng. Låten bygger på mellanspelen viket är pianot, de ger en kännsla att det är mer än en låt. Det är som ett musikalisktstycka 😳 Pang bomlyftet ska inte rikigt vara där, de lungan gör att man känner att man inte rikigt lynnsat klart på låten så man spelar den igen:D

Men tack ska se över de sakerna du la märke till.

Redigerat av Thom1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...