Jump to content
Annons

Hospitalized


belsebub

Recommended Posts

Bandet som jag spelar med testade att spela in i helgen för allra första gången.

Hårddisk inspelning är något nytt för mig men jag är riktigt road 😲

Obs: vi har inte haft tillgång till värsting prylar vilket nog är tur eftersom vi inte kommit så långt ännu har inte ens använt kompressor då jag ej kan med.

Hoppas ni gillar låten och kommentera allt ni hör och va lite snälla mot oss 😲

LÅTNAMN: Hospitalized

ARTIST/GRUPP: Army of Ticks

GENRE: Våran fria tolkning av hård rock

LÅTLÄNGD: 3.24

KOMPOSITÖR: Army of Ticks

PRODUCENT: Army of Ticks

EV. MEDVERKANDE: Belsebub Ormantic Craving och Lightbringer 😄

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 4.67 megabyte

STATUS: Provmix till kommande demo

Nu finns även en länk till en sida där ni kan klicka på låtnamnet för att ladda och ni behöver inte söka för det finns bara den.

http://www.freewebs.com/armyofticks/Belsebub.html

Hospitalized_slask_01.mp3

Redigerat av belsebub
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Själva låten är rätt ok tycker jag. Skriver efterhand som jag lyssnar... självamixen mellan instrumenten spretar lite tycker jag, den odistade gitarren är lite för hög i förhållande till den distade guran. På vissa partier tycker jag att trummorna är aningens för höga. Sångaren passar men surar lite på ett par ställen och vissa ord är kanske liiite för svengelska. Menom det är någon av dina/era första inspelningar så väl godkänt tror jag! Det är inte så lätt att få till det precis så där som man vill ha det... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för dom orden Hellpig Mixen gjordes med trötta öron direkt efter sista tagningen men kommer jobbas på här hemma ganska snart.

Ett problem är ju att när man lyssnat nog mycket på en låt så börjar allt låta bra nya tag med utvilade öron.

Gärna fler kommentarer så jag för stöd i vad jag ska leta efter 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnar o skriver.

Först tanken Refused med lite lite diskant.

mellanspel ur det blå men varför inte...Kanske värt att tänka på vad det tillför.. 😕

Gillar rösten det osäkra som finns där i (possitivt menat) growl har jag inte fattat men känner att jag kan sträcka mig till att inte bli störd av det 😕

Gillar detta....

Bröl on un till you dropp

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...