Jump to content
Annons

Rosa Ätpinne - Ingen Rolls Royce!


Anarchos

Recommended Posts

LÅTNAMN: Ingen Rolls Royce

ARTIST/GRUPP: Rosa Ätpinne

GENRE: Punk

LÅTLÄNGD: 3.19

KOMPOSITÖR: Onkel Kånkel

PRODUCENT: Rosa Ätpinne

EV. MEDVERKANDE: Grim (sång) Arne (instrument)

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 3 MB

STATUS: Färdig demo

Jag vet att ni inte uppskattar covers men det skiter jag i. Jag anser att vår tolkning är mycket egen & det var ett tag sen jag skänkte glädje på forumet.

På sång ser/hör vi Grim, gotlänning med fantastisk sångröst.

På instrument & mixning ser/hör vi mig (Arne), värmlänning med en wunderbar taktkänsla, fniss.

Ge oss feedback nu!

- länk borttagen -

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

AjAjAj..

Nu har jag inte lyssnat på låten,fick lite panik när du skrev cover..Har du plankat låten så får du nog radera låten,,Innan Olsberg eller nån annan av tungviktarna/moderatorerna(jag menar inte att nån har övervikt eller så,tycker ni ser smärta ut på bild 😉 )hittar hit..

Mvh

Harmonica mike

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Det finns ju redan skitmånga covers uppe så varför skulle min va hatobjekt nr.1?

Lyssna på låten & ge betyg! (annars blir vi mycket ledsna 😄 )

Jag tror du blir mer ledsen om jag säger vad jag egentligen tycker...

Men skall jag säga nåt så är "laidback" sången innovativ gentemot bakgrunden 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ju redan skitmånga covers uppe så varför skulle min va hatobjekt nr.1?

Lyssna på låten & ge betyg! (annars blir vi mycket ledsna 😄 )

Tja jag vet inte anarchos..

Men har du kollat reglerna för demo postningar?

Grejen är ju att det behövs tillstånd från STIM om man ska spela in en cover..Har du det så är väl allt lugnt antar jag..

Ser inte din låt som ett hatobjekt,tänkte bara att vi håller oss till ordningen..

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej. Om det nu är så många Covers, ge mig länkarna dit så tar jag bort dem.

Det står klart och tydligt i forumreglerna vad som tolereras och inte.

Att man sedan inte hinner med i den takt som demolåtarna kommer upp, hur de rubriceras, hur tolkningen av reglerna för varje enskild individ ser ut e.t.c e.t.c är en rätt stor uppgift och det händer nog att mycket ser ut att slippa igenom.

Du är absolut inget hatobjekt, men regler är tyvärr regler.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men neeej det här ville ju jag höra! Kom igen låt den vara uppe, jag är väldigt skeptisk till att onkel kånkel bryr sig om att någon covrar dem!

Nepp, de blir bara glada om man covrar dem 🙂

Men nu tog ju gnällspikarna bort länken men jag kan PM:a dig låten om du vill?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ju redan skitmånga covers uppe så varför skulle min va hatobjekt nr.1?

Lyssna på låten & ge betyg! (annars blir vi mycket ledsna 😄 )

Coverlåtar är inte tillåtna enligt forumreglerna, och vi kan inte göra undantag. Som Lundin skrev - informera oss gärna om du ser en sådan postas. Ett tryck på knappen Anmäl räcker, samt en kort beskrivning.

Om någon blir glad att att få sin låt som cover har ingen betydelse. Det är mer juridiskt komplicerat än så, därav forumreglen.

Hoppas att du förstår. Jag har ingen önskan om att krossa din möjlighet till låtkritik.

Mvh

.björn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...