Jump to content
Annons

Causes


VacUm

Betyg  

12 röster

  1. 1. Betyg

    • 5
      1
    • 4
      6
    • 3
      1
    • 2
      1
    • 1
      0


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Causes

* ARTIST/GRUPP: Lots of Much

* GENRE: fusion

* LÅTLÄNGD: 4:23

* KOMPOSITÖR: Jag

* PRODUCENT: Jag

* EV. MEDVERKANDE: Trummor - Lucas Edman | Bas - Stefan Pettersson

* INSPELNINGSÅR: 2001

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 4.1 Mb

* LÅTLÄNK: Här

Var några stycken som samlade ihop låtar vi gjort, la på lite fler spår, mixade paketet och la upp på mp3.com. Slår mig hur man förhöll sig till reverb på den tiden. Tycker inte det låter klokt när jag lyssnar nu 😱

Funderar på att ta upp själva temat och göra om låten från början. Är det nån idé??

EDIT: Stavfel

Redigerat av VacUm
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kul att höra lite hederlig gammal fusion. Det har inte varit så mycket av den varan här. Får lite vibbar av gammal "Yellowjackets" och även kanske lite "Simon Phillips".

Så absolut gör något mer av det här. Tycker nog dock att du gärna ska försöka ha livetrummor och livebas på nästa produktion också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tvåminutersreverb! 😄

Själva låten verkar lovande såhär vid en första anblick. Avspänt och härligt...

Tycker definitivt att den förtjänar en nyinspelning, då med "riktiga" instrument!

Bra jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tvåminutersreverb! 😆

Själva låten verkar lovande såhär vid en första anblick. Avspänt och härligt...

Tycker definitivt att den förtjänar en nyinspelning, då med "riktiga" instrument!

Bra jobbat!

Det lutar åt att jag spelar in den live som jazzkvartett i så fall. Kontrabas, Trummor, Piano och Saxofon. Får se om man har tid/ork/lust nån gång...

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får ursäkta mig...jag är kanske inte riktigt van vid den här stilen...men liksom...

Finns det ens nåt tema i låten? Kan inte nånting få komma en gång till så man känner igen sig? Ackordslinga? Finns det nånting man kan hålla fast i eller flyter allting med till ständigt nya platser?

Det är fint mixad med crescendon och diminuendon och sånt, men jag ser ingen struktur i låten...

Menmen...ingen låt kan väl passa alla antar jag...

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får ursäkta mig...jag är kanske inte riktigt van vid den här stilen...men liksom...

Finns det ens nåt tema i låten? Kan inte nånting få komma en gång till så man känner igen sig? Ackordslinga? Finns det nånting man kan hålla fast i eller flyter allting med till ständigt nya platser?

Det är fint mixad med crescendon och diminuendon och sånt, men jag ser ingen struktur i låten...

Menmen...ingen låt kan väl passa alla antar jag...

// David

Problemet med detta arret är ju förtusan att det är ETT ENDASTE tema som går om och om igen hela tiden. Tycker den är skittjatig...

Link to comment
Dela på andra sajter

VacUm, det här gillar jag!

Skitballt.

Angående lågbas tycker jag bara det är skönt. Snygg bas.

Låten är härlig men känns lite tjatig då och då..

Härlig inledning som kommer igång så småningom med trumkompet, växer sej större, dör ut lite, kommer igång igen.

Bra. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

ceedigh (oregistrerad)

Äntligen lite fusion! 🙂

Låter riktigt proffsigt ju, får mig också att tänka på Yellowjackets, Chick Corea och Pat Metheny Group m.fl ... gillar basen och trummorna också. Kompositionen är snygg men inte så varierad, något alternativt tema kanske kunde passa i mitten någonstans?

Ljudkvaliteten var inte så jätteimponerande, tyckte att det distade lite här och där (MP3:an?). Vissa av lead-syntarna lät kanske inte så jättespännande (ljudmässigt), men på det hela taget är jag klart imponerad!

Posta gärna mer i samma stil!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl reverbet som distar! 🙂 ..

Tror dels att den är gjord med typ Neros mp3-konverterare, och sen vill jag minnas att den är uppmastrad en vända och konverterad igen efter det. Jag, vet mixen och alltihopa låter ganska pissigt. En av de första helt digitala inspelningarna vi gjorde och i början låter det ju helt enkelt inte bra innan man lärt sig knepen...

Men tack alla för feedback. Ska börja skissa på ett nytt arr och en dag när andan faller på så drar vi in paketet live utan synthar (beat-delen ska fetbort också för den låter pinsamt mycket 90tal i mina öron). Blir väl nån sorts uptempo fjälljazz av det skulle jag tro.

Link to comment
Dela på andra sajter

Filmmusiken till nyinspelning av Saltkråkan..

Låter snyggt och lättinhalerat..det kommer någon shaker-effekt 2:12 - 2:17 och en syntburst 2:22 som ligger på tok för högt .. annars hittar jag inget som låter direkt kaka..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...