Jump to content
Annons

Cloud Around


Recommended Posts

LÅTNAMN: Cloud Around

ARTIST/GRUPP: Rated M for Mature

GENRE: Eurodance

LÅTLÄNGD: 4:19

KOMPOSITÖR: Johan Kitti

PRODUCENT: Johan Kitti

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: MP3 192kbps

STORLEK: 5.93mb

STATUS: Väntar på eran kritik!

LÅTLÄNK: http://kitti.mine.nu/dump/cloud_around.mp3

Tjenare alla!

Efter mitt första försök på elektroniskt med "Åka Bil" (som resulterade i en fruktansvärt massa ploj) så tänkte jag försöka göra nåt lite mer seriöst.

Som sagt så är detta försök nummer 2 på elektronisk musik så ha överseende, MEN såga på som sjutton iallafall!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jahaddu..

Lite låg inspelning?

Vet inte om jag kan känna att detta är electronica, för det var väl det detta skulle vara? Inte heller "Eurodance". Känns som en loop från något gamecrack.

Allt känns väldigt standard 1A.

"Piano"-ljudet var det jag gillade bäst. Rätt ok nivåer, lite hög BD.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr måste jag säga att åka bil var bättre, men detta är helt ok för mig. Tycker att låten är allmänt grötig, främst i de låga frekvenserva. Minska lite på releasen, känns som nått fel med reverbet. Men jobba på ocm du får låten att klarna upp lite så är det här ruskigt bra 😕.

Link to comment
Dela på andra sajter

För att enbart ha försökt 2 gånger så är jag imponerad :rolleyes:

Jag gillar arppegiatorn som du har med i låten, själva melodin..

Låter glatt! 😎

För att vara andra gången så har du fått till det bra!

Fortsätt så 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Måste ju dit sång oxå kanske inte passar sig i gengren men det bryr jag mig inte om sång måste dit så blir det här kanon. Jag menar då får du ju nåt att liksom bygga låten runt, blir lite enformigt nu men delar av den är riktigt bra enligt mig i alla fall. Lycka till

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, visst är det trancedance ljud. Dock får ja inte ihop arren. ..mkt är redansagt, svag mix, inte tillräkligt stark lead/ref -melodi... tråkig i längden. spice:a upp den med lite breaks, kanske nån röst nånstans som ekar eller berättar något.. lite fx... annars bra

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...