Jump to content
Annons

Frågor angående denna Laptop!


Dashboard

Recommended Posts

Hejsan. Jag har fått möjlighet att köpa denna laptop av en kompis för 6500:- (Den kostar ca 8500 som billigast egentligen)

( Dell Inspiron 6400 Intel Core Duo 1.6GHz / 512MB / 80GB / TFT15.4 )

Jag ska använda den som ett komplement till min stationära.

Jag producerar all musik på den stationära hemma. Men när jag ska repa med resten av gruppen så behöver jag ha möjlighet att flytta med mig produktionen till replokalen, och dessutom ha möjlighet att göra ändringar i produktionen medan vi repar = därav behovet av en laptop.

Vad är då "problemet"? Jo jag undrar om denna laptop som jag nämner, om den kommer räcka till mina behov, prestandamässigt? Är det just en sån här jag behöver, eller finns det nånting bättre, för pengarna? Ni vet i och för sig inte hur mycket kraft jag behöver, men jag tänkte mest, i generella drag, är den här laptopen någonting att ha?

För jag förstår inte riktigt hur dom mäter prestandan i dagens datorer. Vad menas egentligen med Intel Core Duo 1,6ghz? Är det verkligen bara 1,6ghz? Eller är det det dubbla = 3,2 ghz? Och är det bättre för att det är Intell?

Ja, jag söker lite svar helt enkelt. Hoppas ni orkade med min långa text.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vet inte mycket om laptops duocore

Men man kan inte räkna med en dublering av prestandan beror mycket på vilket program du kör..Kanske lite lite ram men Jag har en p4 2,6 512ram laptop vilket duger åt de flesta prog cubase live protools ... så det är nog inga problems dock är väl ljudkortet det hänger oxå för lyssning mm...

Ynot 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...