Jump to content
Annons

Swedish For Beginners-This City Is Not For Me


Signert

Recommended Posts

LÅTNAMN: This City Is Not For Me (utdrag)

ARTIST/GRUPP: Swedish For Beginners

GENRE: Pop

LÅTLÄNGD: 2:40

KOMPOSITÖR: J.Signert

PRODUCENT: J.Signert

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 2,44 M

STATUS: Demo

LÅTLÄNK: This City Is Not For Me

Hela låten nurå. På bloggen #1 Hits From Another Planet skrivs det en del snällt om låten. T.ex. "nothing less than a future classic". 😠

Uppdatering 28/1: Nu har även denna låt förärats utmärkelsen "Track of the day" på Garageband.com. 😳

Redigerat av Signert
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hepp,

Tycker detta är svinbra. Har inget att anmärka på alls. Möjligen är kicken lite för klickig och framträdande.

Älskar allt blippande och syntinslagen. Jättebra låt.

vill ha hela!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnar & skriver...

Bra driv. När du körer till dig själv i versen (the city..the city) är det kanske inte helt hundra.

Bra användande av effekter i refrängen! Både filtret på (it's so pretty) och feedbackdelayet...

Ooo..gillar mer och mer. Snygga körer på slutet som bygger upp till sista refrängen. Bra jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hepp,

Tycker detta är svinbra. Har inget att anmärka på alls. Möjligen är kicken lite för klickig och framträdande.

Älskar allt blippande och syntinslagen. Jättebra låt.

vill ha hela!

Tack! :rolleyes:

Såg din kommentar om "telefonsvararen" också. Skall nog inte ta bort den, men däremot behöver den sänkas en del inser jag. Skall lyssna lite extra på kicken också. Trummorna är för övrigt EZD.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket bra. Som vanligt diggar jag det du gör. Är det ett glockenspiel du kör på? Låter som det och jag älskar glockenspiels... 😄

Redigerat av allansson
Link to comment
Dela på andra sajter

Milton: Tack så mycket! 😛 Helt riktigt att svarsstämmorna "this city.." måste göras om.

Yllet: Tack så väldigt mycket! 🙁

Stajo: 😄

Allanson: Tackar och bugar! 🙂 Det är ett samplat glockenspiel. Glockenspiel är da shit!

Tack för att ni lyssnar och kommenterar! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja.

Det är nog min smak(?) men jag saknar magin jag ibland upplevt förut på dina grejjer.

Det blir 2+ på en 5gradig Signertskala. Fullgott men skvalar förbi.

***

OOpppss shock... nästan en sågning från ett av dina fans bidde det...

Kul att höra nåt nytt dock, och storheter kan inte alltid pricka toppformen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja.

Det är nog min smak(?) men jag saknar magin jag ibland upplevt förut på dina grejjer.

Det blir 2+ på en 5gradig Signertskala. Fullgott men skvalar förbi.

***

OOpppss shock... nästan en sågning från ett av dina fans bidde det...

Kul att höra nåt nytt dock, och storheter kan inte alltid pricka toppformen.

Bah! Säg som det är, du kan inte hantera gladpop. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Svinbra. Grymma körer. Lite för mkt rock/metal över kicken kanske. Gillar faktiskt "the city, the city".

Inget att anmärka på, en mycket trevlig P3-låt.

Tack! Jodå, gillar den lilla "svarskören" också, men den är lite sur.

Kommentarer som "svinbra" är det man egentligen är ute efter. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bah! Säg som det är, du kan inte hantera gladpop. 😛

😄

Det där ska jag replikera om två veckor, när jag framfört BONEY M-versionen av Mary's Boychild inför en intet ont anande publik:)

Vissa saker är man tacksam för att man slipper uppleva... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jäkligt bra, som förväntat. Jag gillar dina produktioner, även om låten i grund och botten är väldigt "live-ig" (o-dator-ig liksom), så vågar du krydda på ett kreativt sätt med effekter och synthar. Det är så ofta antingen eller som verkar gälla, så det är skönt att någon kan hitta en sansad balans! 😆

Typisk Signertrefräng där också, med fjärdedelsvirveln. Tumme upp! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jäkligt bra, som förväntat. Jag gillar dina produktioner, även om låten i grund och botten är väldigt "live-ig" (o-dator-ig liksom), så vågar du krydda på ett kreativt sätt med effekter och synthar. Det är så ofta antingen eller som verkar gälla, så det är skönt att någon kan hitta en sansad balans! 🙂

Vad glad jag blir att du uppfattar det så, eftersom det är precis så jag själv har tänkt. Tack för berömmet också!

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevlig låt och produktion.

För mig skulle trummorna kunna få vara lite mer pappkartong och inte så metal cleana, om du förstår vad jag menar, inte bara kaggen.

Skippa svars körerna i första versen. Jag var inte så jätteimpad av feedback delayet heller..

Annars kalas. Du får tre bananer och en gurka av fem möjliga. banana.gifbanana.gifbanana.gifcucumber.gif

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Signert, man! Du har alltid så klockrena melodier. Det här är kanske inte din hittigaste, men jag giller den jättemycket! Snygga körer i vanlig ordning. Effekten vid ca 2:20 är kul. Däremot tycker jag att revebet kring 01:00 blir löjlig. Produktionen i övrigt är bra! Kanske kunde trummorna varit lite mer varierande? Nu börjar jag låta gnällig, vilket är helt fel - Jag gillar verkligen det här!!!

//Saibot

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevlig låt och produktion.

För mig skulle trummorna kunna få vara lite mer pappkartong och inte så metal cleana, om du förstår vad jag menar, inte bara kaggen.

Skippa svars körerna i första versen. Jag var inte så jätteimpad av feedback delayet heller..

Annars kalas. Du får tre bananer och en gurka av fem möjliga. banana.gifbanana.gifbanana.gifcucumber.gif

😆

skulle oxå vilja kunna göra gurkor o bananer 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Får ensådan där man skulle ju gå på konstskola känsla av läten vet inte varför men så är det..

Men fan shapa up slutet pleeeeeeeeece skulle nog funkat om inte inledningen var in fejdat ..

Måste nog bestämma om det är i början eller slutet det skall fejda.........eller inte ....

skör men kaxig på en o sammagång det är bra..

Hur detta kan vara kaxigt men åndå..

gör ett riktigt slut snälla lyssna för andra gången det dödar låten..

m v h tony

felstavad

Redigerat av ynot
Link to comment
Dela på andra sajter

Flintan, Saibot, Ynot: Tack så mycket! Era synpunkter är antecknade inför det fortsatta arbetet.

Plockar bort låten nu, eftersom den inte är klar. Vill också påpeka att det givetvis inte skall fejda in och ut i början och slutet, det var bara ett sätt att plocka ut en mindre del av hela låten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Morning Bell (oregistrerad)

För er som inte var där kan jag meddela att den lät kanon på Tiffanys i torsdags. Inte riktigt Magical Machine-nivå men bra nära... För en oinvigd är det kul att höra jargongen här. Särskilt kommentaren om att trummorna gärna får vara lite mer "pappkartong"...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Har tagit era råd i beaktande och gjort klart låten. Fick lite press på mig eftersom en amerikansk bloggare hörde den tidigare "snutten" på Myspace och undrade om han kunde få hela, för att lägga upp den på sin blogg. Bra med deadlines ibland. 😄

Såhär skriver han på bloggen #1 Hits From Another Planet:

Today's track is hot off the presses... like, literally all finished this week and sent to yours truly. This is made even cooler by the fact that it's really nothing less than a future classic. If you're not convinced by the rolicking classic rock-meets-electronic beat, wait until the inescapable chorus. Like so many great rock/pop acts right now, it rekindles some magical energy from the past and twists it into something current. /.../remember where you heard this song first!
Link to comment
Dela på andra sajter

Naturligtvis har bloggaren rätt. För att parafrasera honom så får du väl komma ihåg vem som först tilldömde dig musikaliskt världsherravälde 😄

Fan, jag kanske har en framtid som aor.

***

Jag tycker bättre om låten när jag hör den nu. Har du lagt om leadsången? Annars beror det på att jag faktiskt missade jullåten pga sjukdom (sant, ingen feg bortförklaring 😆 ). Eventuellt nytt försök på fredag.

Så jag höjer mitt betyg ett steg. 3 på en Signertskala. Och det är rätt bra.

Fan, bumpa TANGON när du ändå är igång 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...