Jump to content
Annons

Addera hörlurar till mixen!?


pirateKING

Recommended Posts

Jag har ett rätt lustigt problem. Har suttit med en rocklåt och mixat fram och tillbaka hur länge som helst nu. Jag blir skjutton aldrig nöjd. Men så hände nåt ballt idag, jag lyssande på min mix på en dator med integrerat ljudkort och ett par Koss KTX-8 lurar, och allt lätt plötsligt riktigt riktigt bra. Det lät heeelt annorlunda, och precis som jag vill ha det.

Försökte att få det att låta liknanden är jag kom hem, men det är riktigt svårt. Så jag undrar hur jag ska göra? 🙂 Nån som har nåt förslag? Försökte googla efter nån slags frekvens-lista över lurarna för att försöka göra likadant med EQ, men hittar inget :/

Hjälp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tror inte riktigt att det är lösningen.

Låter den inte bra i din normala miljö låter den troligtvis inte bra nån annastans heller.

Det det kan vara är att Lurarna inte kan återge alla frekvenser lika korrekt som högtalare och därför känns det som det låter bättre i dom.

9 fall av 10 är detta p.g.a basen så ta en extra koll på dom elementen så kanske mixen löser sig.

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan vara så att din låt lider av en massa fasfel.. Då du har hörlurar på så påverkar inte fasfel på samma vis.. Prova att lyssna på din mix i MONO då hör du om nåt ljud slås ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...