Jump to content
Annons

Fråga angående autotune


Sython

Recommended Posts

Jag har en fråga angående auto tune som ni säkert redan har förstått. Min fråga lyder:

Jag vill använda auto tune i det så kallade "grafiska läget". Problemet när jag gör det, om jag rattar till en melodi som jag vill ha där, så är den inte "synkad" med ljudspåret. Det vill säga att om jag fixar melodin som jag vill ha den så att det låter bra, så hamnar ändringarna på andra ställen nästa gång jag spela upp låten. jag förstår inte varför detta händer. Har någon ett förslag på vad jag gör för fel vore jag evigt tacksam eftersom min sång inte alltid är den renaste kanske..

Tack tack

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har också försökt ge mig på det grafiska läget i AT men fattar inte riktigt hur man ska gå till väga.

Den måste ju på något sätt analysera filen i fråga så att man vet var man ska rita in ändringarna.

Men funkar detta i insert-läge? Vad händer då om man börjar editera parten?

Har provat att göra det genom att processa men lyckas fortfarande inte få upp orginal melodin så att jag kan se var jag ska göra ändringar.

:: multiro

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...