matchek Postat 26 november 2006 Postat 26 november 2006 (redigerat) hallåja! matchek är här igen med en korkad nybörjarfråga: har kopplat ett midiklaviatur och fått hela grejjen att fungera men när jag spelar in i FL så lyckas jag aldrig få någon polyfoni - oavsett vst (vissa har ju inställning för det). har fortfarande ett jättekasst ljudkort som kom med datorn - kan det påverka? Om jag inte har FL på record mode så kan jag spela ackord osv, men såfort det kommer till kritan så blir det bara en ton åt gången. Tacksam för svar Redigerat 26 november 2006 av matchek
matchek Postat 4 december 2006 Trådstartare Postat 4 december 2006 70 visningar och inget svar - kom igen nu!
Piccazzo Postat 4 december 2006 Postat 4 december 2006 Kan ju vara att du har latencyn för lågt eller att du försöker spela in polyfoniskt på ett monofoniskt instrument.
ThomasJ Postat 4 december 2006 Postat 4 december 2006 problemet ligger nog i ditt klaviatur inte datorn/programmet. men det är bara en gissnig av mig!
Nexustwins Postat 4 december 2006 Postat 4 december 2006 Vad jag förstår så kan du alltså spela helt normalt när du inte spelar in alltså, då borde problemet ligga i fl studio och inte i din klaviatur. Kolla över inställningarna under midi i Fl-studio 😳.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.