Jump to content
Annons

Nattvaktaren & Danny Cort - Stomp


nattvaktaren (oregistrerad)

bra -5- eller obra -1-?  

15 röster

  1. 1. bra -5- eller obra -1-?

    • 5
      0
    • 4
      6
    • 3
      4
    • 2
      0
    • 1
      2


Recommended Posts

nattvaktaren (oregistrerad)

LÅTNAMN: Stomp

ARTIST/GRUPP: Nattvaktaren & Danny Cort

GENRE: nuhiphop

LÅTLÄNGD: 4:23

KOMPOSITÖR: Johnson/Temperton + Danny

PRODUCENT: Nattvaktaren

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3

STORLEK: 8.04 MB

LÅTLÄNK: ----borttagen, vi återkommer----

Redigerat av nattvaktaren
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
nattvaktaren (oregistrerad)

Samarbete är kul!

Tack vare detta forum har vi kunnat göra en låt ihop - och vi har haft roligt!

Intressant att få höra vad ni andra tycker.

Det är ju förstås en cover av Brothers Johnsons låt, i elak teknokratisk variant.

edit: bättre spåket va

Redigerat av nattvaktaren
Link to comment
Dela på andra sajter

jag lyssnar inte på HipHop i vanliga eller ovanliga fall,

men Stomp är ju en höjdarlåt som inte verkar

allvarligt skadad av denna mix 😮

låter som mycket jobb med att "knyckla till" ljuden.

Danny är ©ool (som vanligt) 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Samarbete är kul!

Tack vare detta forum har vi kunnat göra en låt ihop - och vi har haft roligt!

Intressant att få höra vad ni andra tycker.

Det är ju förstås en cover av Brothers Johnsons låt, i elak teknokratisk variant.

edit: bättre spåket va

Detta låter inte fel 😄

(Nattvaktaren & Danny Cort VS Disco Dan & Reason 😮 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Futuro (oregistrerad)

Tät och mustig produktion men det låter lite svengelskt tycker jag, drar ner det hela lite. Men det är ganska bra. Fortsätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Tät och mustig produktion men det låter lite svengelskt tycker jag, drar ner det hela lite. Men det är ganska bra. Fortsätt.

Svengelskt?

Förklara gärna vad du menar?

Link to comment
Dela på andra sajter

paz (oregistrerad)

Alltså...

Jag vill inte vara otrevlig som nykomling på forumet, men det finns faktiskt ingen genre som kallas nuhiphop. Jag lyssnar på hiphop typ Jay-z & 50 cents & dom är mycket bättre rappare. Om man ska rappa i sverige så ska man rappa som looptroop, han är en bra rappare.

Sen är det lite konstigt att använda en eminem låt, är det inte bätttre att hitta på nåt eget? Men ni trodde säkert att ingen skulle märka det. Tyvärr så vet alla skivbolag sånt & då får man inte göra en skiva för det är lag på det.

Det bra är refrängen, där har ni hittat på en bra melodi & ni sjunger som i California love, om ni har hört den. Den är med 2pac. Behåll refrängen & kämpa på! det kan bli bra

Hoppas ni inte blir sura för mina kommentarer.

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Hoppas ni inte blir sura för mina kommentarer.

Inte alls, tycker det var jättebra kommentarer.

Jag vill inte vara otrevlig som nykomling på forumet, men det finns faktiskt ingen genre som kallas nuhiphop.

Jodå, det finns det! Min mamma föreslog namnet för Mats Nileskär och han godkände det.

Om man ska rappa i sverige så ska man rappa som looptroop, han är en bra rappare.

Jo, men dom rappar ju på Västeråsdialekt? Danny är inte från Västerås.

Sen är det lite konstigt att använda en eminem låt, är det inte bätttre att hitta på nåt eget?

Vi försökte typ skitlänge men kom inte på nåt.

Tyvärr så vet alla skivbolag sånt & då får man inte göra en skiva för det är lag på det.

Nej då, fyra takter får man ta.

Det bra är refrängen, där har ni hittat på en bra melodi & ni sjunger som i California love, om ni har hört den.

Inte hört. Jag lyssnar bara på ny musik.

Behåll refrängen & kämpa på! det kan bli bra

Vi får jobba vidare. Tack för bra feedback.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill inte vara otrevlig som nykomling på forumet, men det finns faktiskt ingen genre som kallas nuhiphop.

Jodå, det finns det! Min mamma föreslog namnet för Mats Nileskär och han godkände det.

Tur att vi har Mats 😛

Jag har gjort en låt som jag tror är Hambofunk, skall fråga Mats om de kan vara en ok benämning?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej då, fyra takter får man ta.

Nej du, tyvärr är det en myt. Jag har diskuterat detta med folk på STIM. Det här med "fyra takter" är något som Martin Ljung sa i en gammal sketch från60 eller 70-talet. Sedan dess har det hängt med och många har trott att det är så.

Enligt stim finns det inget taktantal i reglerna. Däremot är det så att om det är tydligt att det är "snott" så är det inte tillåtet. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

humorn på detta forumet kan te sig väldigt sublim och så pass fylld av ironi att man inte riktigt vet vad. Det är ju roligt i sig.

Jag tycker synthglissandona/scratcharna är schyssta och ger lite mer stil till låten.

Redigerat av MusicGene
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det låter annorlunda än den hiphop jag matas med på radion mot min vilja under arbetsdagarna. Detta låter smutsigt och det är ett sound jag tycker ska behållas. Sen är låten/melodin kanske lite osammanhängande i verserna, vilket gör det lite svårt att fokusera på texten.

Annars tycker jag det låter mycket intressant och bra. Man får faktiskt mersmak. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Svengelskt och svengelskt, det är väl mer att orden klumpar ihop lite när det går för snabbt, men jag lyssnar sällan på hip-hop så det kanske är vanligt? Personligen tycker jag gärna att rösten kunde tryckas upp lite mer (mer kompression och fiskmås kanske?). Snyggt pill med musiken (även på vokala ad-libs och sånt). Jag är lite ute på djupt vatten, elektronisk musik och hip-hop, men det låter rätt bra i mina öron.

Bättre än 50 Cent! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)

Tack för feedback!

Märk att jag slängt upp en ny version, utan Dannys vetskap (han ligger väl och trynar fortfarande).

Eq-at lite annorlunda, tagit bort en del oljud och skurit ner på andra.

Pillepilljobb som nog bara jag märker, men ändå...

Neko förresten; jag har gjort en ny låt i samma stil som den där Grus som du plussade i förra gallupen. Oj vilken inspiration jag får från detta forum, även om jag aldrig skulle erkänna det... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för feedback!

Märk att jag slängt upp en ny version, utan Dannys vetskap (han ligger väl och trynar fortfarande).

Eq-at lite annorlunda, tagit bort en del oljud och skurit ner på andra.

Pillepilljobb som nog bara jag märker, men ändå...

Neko förresten; jag har gjort en ny låt i samma stil som den där Grus som du plussade i förra gallupen. Oj vilken inspiration jag får från detta forum, även om jag aldrig skulle erkänna det... 😳

Gott! Den vill jag höra någon gång! 🙂

Nej, det skulle inte vara bra för din image att erkänna något sånt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Gott! Den vill jag höra någon gång! 😳

Done!

Mabuse, nya låten

Nu har jag inte mer att komma med på ett tag. Har varit ett par hektiska veckor i fula kammarn...

Redigerat av nattvaktaren
Link to comment
Dela på andra sajter

Originalet är bättre.

Haha... 😱

Kanske svårt att göra en bättre cover än orginalet eller hur...

---- Nu min komentar ----

Ni kanske hade kul men så BRA vet jag inte om jag tycker... mycket effekter

men det kan väll vem som helst kladda ner en låt med, men det är ju bra om det låter bra också... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
men det kan väll vem som helst kladda ner en låt med

Jasså.

Låt höra!

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Skitsnyggt.

Skulle jag mot all förmodan klaga på något så är det att det ibland känns som om leklusten tagit överhanden lite för mycket, vilket eg. inte borde vara något illa.

Lite som "djävligt bra låt, men det var lite för myckert ljud". Hmm den förklaringen gör samma sak som en Nilfisk, hoppas ni fattar vad jag menar

Nuhiphop 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)

Tackar för feedback.

Peppe: Det kommer mer rap, jobbar på nytt just nu.

Egget: Jag vet precis vad du menar. Ville packa in en jävla massa, helt enkelt...

Du får lyssna fler gånger eller så. Eller kanske vänta på breakbeatmix som en annan nörd sitter och skruvar på inom kort...

Viktor: Jättebra, grattis, stort tack.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Jag har inte hört orginalet men jag mena att det är ju inte så lätt att göra en bättre cover än ett orginal, i alla fall inte om orginalet har fått skivkontrakt osv... 😆😱

Nej då måste det ju vara ett bra original...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...