Jump to content
Annons

Claes fyller år i dag - och firar genom att ge


Claes Holmerup

Recommended Posts

Annons
  • Svar 64
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Grattis årsfrände!

Som du vet så äger jag 2 par Ultrasone redan bl.a. 2500 som är helbäst i världen men du kanske har rabatt på något annat kul till mig?!? 😉

Skicka PM, så kan vi se om vi kan hitta på något... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Glömde ju nästan säga:

Ett stort TACK! för alla gratulationer!

Det är fantastiskt så trevligt man blir bemött när man kommer med lite mutor... 😉😉

Nåja - skämt åsido. Jag tyckte att det kunde vara kul med ett trevligt erbjudande i samband med födelsedagen. Ibland får jag lite underliga idéer... 😉🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis i efterskott!

Jag har gått i köpa-nya-hörlurar-tankar länge då mina misshandlade, billiga, läckande och halvtrasiga Sonylurar börjar kännas rätt så gamla och sådär.

Med andra ord så är egentligen vad som helst bättre, men att gå direkt till top of the line skadar ju aldrig.

Tidig julklapp till mig själv!

Frågan är om jag borde köpa Proline 750 eller 2500.

Bäst allround. Det får nog efterforskas lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis Claes! Eftersom vi får 20% rabatt från dig, måste jag ju ge dig något ännu bättre. Här får du en bild med vad jag tror är ungefär 42% rabatt. Resten är en husvägg och en grusgång, men det får du på köpet. Varsågod!

rabatt.jpg

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis i efterskott!

Jag har gått i köpa-nya-hörlurar-tankar länge då mina misshandlade, billiga, läckande och halvtrasiga Sonylurar börjar kännas rätt så gamla och sådär.

Med andra ord så är egentligen vad som helst bättre, men att gå direkt till top of the line skadar ju aldrig.

Tidig julklapp till mig själv!

Frågan är om jag borde köpa Proline 750 eller 2500.

Bäst allround. Det får nog efterforskas lite.

Slutna (PL750) är ju bäst om man använder dem vid sånginspelning, medan öppna (PL2500) passar bäst för kontrollrummet och för finlyssning i vardagsrummet... PL750 fungerar fint till kontrollrum och finlyssning också, eftersom de är mycket bekväma, men de öppna är ändå att föredra till sådant. Det är ju egentligen exakt samma lur, där enda skillnaden är att den ena är öppen, så kvalitetsmässigt skiljer det inget.

Det är helt klart smart att ta ett par riktigt bra lurar direkt - för då behöver man inte fundera på hur bra det hade kunnat bli... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev sugen, men jag har inte riktigt råd för tillfället, trots rabatten. :/

Hur står de sig gentemot mina HD600-lurar förresten? Läcker de slutna lurarna något mindre t.ex.?

Nej - de slutna läcker MYCKET mindre... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev sugen, men jag har inte riktigt råd för tillfället, trots rabatten. :/

Hur står de sig gentemot mina HD600-lurar förresten? Läcker de slutna lurarna något mindre t.ex.?

Nej - de slutna läcker MYCKET mindre... 😉

Okej, ljudmässigt då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev sugen, men jag har inte riktigt råd för tillfället, trots rabatten. :/

Hur står de sig gentemot mina HD600-lurar förresten? Läcker de slutna lurarna något mindre t.ex.?

Nej - de slutna läcker MYCKET mindre... 😉

Okej, ljudmässigt då?

Jag har inte testat HD600 eller HD650, så jag kan tyvärr inte säga något om vilken skillnad det är ljudmässigt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev sugen, men jag har inte riktigt råd för tillfället, trots rabatten. :/

Hur står de sig gentemot mina HD600-lurar förresten? Läcker de slutna lurarna något mindre t.ex.?

Nej - de slutna läcker MYCKET mindre... 😉

Okej, ljudmässigt då?

Jag har inte testat HD600 eller HD650, så jag kan tyvärr inte säga något om vilken skillnad det är ljudmässigt...

Okej!

Anledningen till att jag frågar är ifall jag egentligen behöver några fler high-end-lurar (eller vad man ska kalla dem :rolleyes:)? Dock behöver jag egentligen ett par som inte läcker så mkt när jag framförallt spelar in sång, och då kanske ett par billigare lurar räcker om de dyrare iallafall inte har "bättre" ljud än mina HD600-lurar.

Sen handlar det ju som vanligt att lära sig ljudet i det man lyssnar med =)

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev sugen, men jag har inte riktigt råd för tillfället, trots rabatten. :/

Hur står de sig gentemot mina HD600-lurar förresten? Läcker de slutna lurarna något mindre t.ex.?

Nej - de slutna läcker MYCKET mindre... :rolleyes:

Okej, ljudmässigt då?

Jag har inte testat HD600 eller HD650, så jag kan tyvärr inte säga något om vilken skillnad det är ljudmässigt...

Okej!

Anledningen till att jag frågar är ifall jag egentligen behöver några fler high-end-lurar (eller vad man ska kalla dem 😕)? Dock behöver jag egentligen ett par som inte läcker så mkt när jag framförallt spelar in sång, och då kanske ett par billigare lurar räcker om de dyrare iallafall inte har "bättre" ljud än mina HD600-lurar.

Sen handlar det ju som vanligt att lära sig ljudet i det man lyssnar med =)

/Daniel

HD600/650 brukar ju få väldigt fina omdömen, så det är ju inte säkert att du behöver ett par lurar till i samma klass - men samtidigt är Ultrasone Proline 750 både sköna och mycket välljudande, så det är svårt att inte rekommendera dem. 😉

Jag kan också nämna att jag använde Sennheiser HD280 Pro för sånginspelning tidigare - och när jag bytte till Ultrasone HFI-650, så undrade jag hur jag hade stått ut med HD280 Pro tidigare. HFI-650 lät betydligt bättre och var bekvämare att ha på sig. Att de är dyrare, är smällar man får ta, tycker jag. Komforten betyder ju en hel del också. Proline 750 är top-of-the-line och är ännu skönare att ha på sig, men ibland behöver man ju hålla igen lite också... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå, jag läste naturligtvis omdömen innan jag köpte mina HD600-lurar för snart 6 år sen.. Är mitt bästa köp till studion; utan någon diskussion om saken.

Slår t.o.m. min arbetshäst och skissmaskin Roland JV1010:an 😆..

Dock behöver jag som sagt ett par lurar som inte läcker lika mkt.

Kanske är snäckor bra för sådant? Lite trist bara att låna ut bara vid eventuellt andras sånginspelning 😄.

Har du något bra tips på lurar som stänger igen bra och som ligger på max 1000-lappen?

Tack på förhand för hjälpen.

mvh/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Dock behöver jag som sagt ett par lurar som inte läcker lika mkt.

Kanske är snäckor bra för sådant? Lite trist bara att låna ut bara vid eventuellt andras sånginspelning 🙂.

Har du något bra tips på lurar som stänger igen bra och som ligger på max 1000-lappen?

Jag trivs inte alls med snäckor - utan det måste vara riktiga lurar för min del...

Med nuvarande rabatten på 20%, så föreslår jag i så fall Ultrasone HFI550, som normalt ligger på 1250:-. 🙂

Annars finns det som sagt fler förslag i den andra tråden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte bara göra en sista påminnelse om hörlurs-dealen, så att ingen missar det. I dag är sista chansen att haka på detta. I morgon lägger jag nämligen beställning på alla lurar som har tagit slut på mitt lager.

Link to comment
Dela på andra sajter

fanken, skyndaskynda..

jag är ute efter ett par halvöppna lurar.. rekomendation!?

edit: av dom du har på "rea" 😛

Redigerat av IDF
Link to comment
Dela på andra sajter

fanken, skyndaskynda..

jag är ute efter ett par halvöppna lurar.. rekomendation!?

edit: av dom du har på "rea" 😛

Halvöppna finns det inga från Ultrasone, men de öppna Proline 2500 är helt underbara, så det blir min solklara rekommendation. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

fanken, skyndaskynda..

jag är ute efter ett par halvöppna lurar.. rekomendation!?

edit: av dom du har på "rea" 😆

Halvöppna finns det inga från Ultrasone, men de öppna Proline 2500 är helt underbara, så det blir min solklara rekommendation. 😄

ok.. hur låter dom då? har du ngn jämförelse!?

låter dom åt akg 240hållet eller låter dom mer åt beyerdynamic 880hållet??

Link to comment
Dela på andra sajter

fanken, skyndaskynda..

jag är ute efter ett par halvöppna lurar.. rekomendation!?

edit: av dom du har på "rea" 😄

Halvöppna finns det inga från Ultrasone, men de öppna Proline 2500 är helt underbara, så det blir min solklara rekommendation. 😄

ok.. hur låter dom då? har du ngn jämförelse!?

låter dom åt akg 240hållet eller låter dom mer åt beyerdynamic 880hållet??

K240 gillar jag inte alls. Det är för bumlig bas i dem - åtminstone den modellen jag hade för länge sedan. Beyer 880 har jag inte testat, så där vet jag faktiskt inte...

Proline2500 låter väldigt ärligt. De har fullt register där ingenting är överdrivet, utan det är mycket välbalanserat. Det är de första lurar jag har upplevt att jag skulle kunna våga mixa med - och inte behöva vänta mig ett kasst resultat av...

Florian har förresten sådana - och han brukar ju vara kinkig med ljudet - så du kan fråga honom också - så att du inte bara behöver lita på mitt omdöme... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jäpp! Du blir säkert nöjd med dem. 😆

En detalj där Ultrasone har en extra fördel mot andra tillverkare (förutom ljudet då... 😆 ), är att de har en speciell teknik som gör att man med samma upplevt ljudtryck, har 3dB lägre egentligt ljudtryck i lurarna. Det kan vara dessa 3dB som räddar användarens hörsel... 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

fanken, skyndaskynda..

jag är ute efter ett par halvöppna lurar.. rekomendation!?

edit: av dom du har på "rea" 😎

Halvöppna finns det inga från Ultrasone, men de öppna Proline 2500 är helt underbara, så det blir min solklara rekommendation. 😄

ok.. hur låter dom då? har du ngn jämförelse!?

låter dom åt akg 240hållet eller låter dom mer åt beyerdynamic 880hållet??

K240 gillar jag inte alls. Det är för bumlig bas i dem - åtminstone den modellen jag hade för länge sedan. Beyer 880 har jag inte testat, så där vet jag faktiskt inte...

Proline2500 låter väldigt ärligt. De har fullt register där ingenting är överdrivet, utan det är mycket välbalanserat. Det är de första lurar jag har upplevt att jag skulle kunna våga mixa med - och inte behöva vänta mig ett kasst resultat av...

Florian har förresten sådana - och han brukar ju vara kinkig med ljudet - så du kan fråga honom också - så att du inte bara behöver lita på mitt omdöme... 😱

bra det.. jag avskyr mina AKG-lurar.. har ett par 70talslurar jag brukar köra mixar o så genom för o typ kontroll-lyssna.. dom e jävligt basfattiga, men man hör när ngt behöver höjas..

ja litar på florre.. 😛

fan nu kom det upp annat istället.. jag fick tag på en 303:a för jävligt lite cash!! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

fanken, skyndaskynda..

jag är ute efter ett par halvöppna lurar.. rekomendation!?

edit: av dom du har på "rea" 😄

Halvöppna finns det inga från Ultrasone, men de öppna Proline 2500 är helt underbara, så det blir min solklara rekommendation. 🙂

ok.. hur låter dom då? har du ngn jämförelse!?

låter dom åt akg 240hållet eller låter dom mer åt beyerdynamic 880hållet??

K240 gillar jag inte alls. Det är för bumlig bas i dem - åtminstone den modellen jag hade för länge sedan. Beyer 880 har jag inte testat, så där vet jag faktiskt inte...

Proline2500 låter väldigt ärligt. De har fullt register där ingenting är överdrivet, utan det är mycket välbalanserat. Det är de första lurar jag har upplevt att jag skulle kunna våga mixa med - och inte behöva vänta mig ett kasst resultat av...

Florian har förresten sådana - och han brukar ju vara kinkig med ljudet - så du kan fråga honom också - så att du inte bara behöver lita på mitt omdöme... 😕

bra det.. jag avskyr mina AKG-lurar.. har ett par 70talslurar jag brukar köra mixar o så genom för o typ kontroll-lyssna.. dom e jävligt basfattiga, men man hör när ngt behöver höjas..

ja litar på florre.. 😉

fan nu kom det upp annat istället.. jag fick tag på en 303:a för jävligt lite cash!! 😛

Så kan det bli ibland... Trist, men kul ändå... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

fanken, skyndaskynda..

jag är ute efter ett par halvöppna lurar.. rekomendation!?

edit: av dom du har på "rea" 😛

Halvöppna finns det inga från Ultrasone, men de öppna Proline 2500 är helt underbara, så det blir min solklara rekommendation. 😛

ok.. hur låter dom då? har du ngn jämförelse!?

låter dom åt akg 240hållet eller låter dom mer åt beyerdynamic 880hållet??

K240 gillar jag inte alls. Det är för bumlig bas i dem - åtminstone den modellen jag hade för länge sedan. Beyer 880 har jag inte testat, så där vet jag faktiskt inte...

Proline2500 låter väldigt ärligt. De har fullt register där ingenting är överdrivet, utan det är mycket välbalanserat. Det är de första lurar jag har upplevt att jag skulle kunna våga mixa med - och inte behöva vänta mig ett kasst resultat av...

Florian har förresten sådana - och han brukar ju vara kinkig med ljudet - så du kan fråga honom också - så att du inte bara behöver lita på mitt omdöme... 😕

bra det.. jag avskyr mina AKG-lurar.. har ett par 70talslurar jag brukar köra mixar o så genom för o typ kontroll-lyssna.. dom e jävligt basfattiga, men man hör när ngt behöver höjas..

ja litar på florre.. 😉

fan nu kom det upp annat istället.. jag fick tag på en 303:a för jävligt lite cash!! 🙂

Så kan det bli ibland... Trist, men kul ändå... 🙂

hehe jo minst sagt.. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

En detalj där Ultrasone har en extra fördel mot andra tillverkare (förutom ljudet då... 🙂 ), är att de har en speciell teknik som gör att man med samma upplevt ljudtryck, har 3dB lägre egentligt ljudtryck i lurarna. Det kan vara dessa 3dB som räddar användarens hörsel... :rolleyes:

Hur går det till? Låter väl ändå rätt orimligt.. :rolleyes:

Vad man hör är ju vad som finns liksom. Vet du hur det fungerar, låter väldigt intressant. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...