Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja!

Det här är en helt galet pinsam fråga.. Men jag behöver verkligen hjälp!

Jag har ställt upp att försöka mixa ner och mastra en Luciakonsert.

Det är en suggig inspelning med en stereomic rakt ner på L - R kanalerna på en cd-skiva.

Jag har fått låna Cubase SX och även Wavelab för att mastra skiten..

MEN...

Efter måånga timmar är min mix på första spåret äntligen färdig och jag kan inte spara skiten!

=)

Det är liksom här jag behöver hjälp..

Jag kan antingen bara spara som project eller OMF fil (vet ej vad detta är)..

Projektet är sparat och säkert men WaveLab kan ju inte importera det?

Jag försöker få ner det till en Wav-fil helt enkelt..

Jag testade att exportera med audia mixdown:en men det ger mig ett felmeddelande när jag ska göra det:

"An error occured during export" eller liknande..

Hur får jag min mix till Wavelabs för mastringen??

Vet inte om det har med saker att göra men jag dubblerade även stereokanalen så mixen består nu av två stereokanaler, men som självklart under exporten (eller där någonstans) måste bli en!

Ärligt.. jag fattar inte.. Hjälp snälla! =)

MVH

Alex

alexanderhej@hotmail.com

Annons
Postat

Markera vad du vill exportera med Locatorsarna (?) ovanför spåren vid tidslinjen, bara att "måla" med musen, det ska bli en blå markering.

Postat

Tja!

Jag har gjort det.. Alltså markerat var jag vill att spåret ska börja och sluta

men fortfarande får jag upp ett felmeddelande när jag ska exportera (läs ovan)

Gaah! Men tack för svaret! fler tips? =)

Alex

Postat
Tja!

Alex

Ett felmedelande.. Va bra.. Tala då om vad som står i detta så kanske vi kan hjälpa dig 😎

Postat
Tja!

Alex

Ett felmedelande.. Va bra.. Tala då om vad som står i detta så kanske vi kan hjälpa dig 😆

Det stod ju i första inlägget. 😎

Postat
Det stod ju i första inlägget. 😉

Men det var inte komplett.. Ungefär så här tolkar jag ditt felmedelande... en polare var till läkaren för han hadde sånna smärtor i buken... Läkaren utlåtande var.. " Ja jag ser att du har ett problem.. Du verkar ha fått ont i magen" (tillbaks på ruta ett typ 😉 )

Det som står efteråt i ditt felmedelande talar om vad som har hänt.. Jag vill inte hör ATT det har hänt.. comprende? 🙁

Postat

ok.. först varning: "The 2 output channels will be mixed down to a mono channel" å det vill jag ju.. så "continue"

å sen

"an error occured during the export"

och man kan bara välja "ok"..

det är tyvärr allt som står i felmeddelandet..

Jag uppskattar allas vilja att hjälpa till här! =)

A.

Postat

EY!

Någonting har hänt.. Jag pillade återigen med Locatorsarna och vips så gick det..

Vet inte varför det gick denna gång och inte de åtskilliga gångerna tidigare.. Men jag kan exportera nu iallafall..

Tack alla som skrivit..

Några frågor till då..

Vad ska jag välja för channels till outputen?

Mono funkade inte för då blev allt på en kanal.. Ska jag välja Stereo interleaved då?

Fråga 2.

för att få med kompressor och effekter jag lagt in på kanalerna hur ska de vara konfigurerarade vid exporten?

Ska record enable vara markerat? Eller kanske Read enable eller write enable?

Nu jäklar ska det nog funka snart! =)

Alex

Postat

Stereo interleaved är nog rätt val för dig. Effekterna ska nog följa med automatiskt utan att du behöver konfigurera på nåt särskilt sätt.

Angående ditt tidigare problem så kanske det berodde på att du hade höger-locatorn till vänster och vice versa.

Postat
Någonting har hänt.. Jag pillade återigen med Locatorsarna och vips så gick det..

Kan var så att du vänt på L och R och då blir markeringen röd och inte blå, jag har själv lyckats med det några gånger och blir lika tokig varje gång 😮''

Postat

hej!

jo.. jag skulle tro att det var felet jag gjorde..

De här grejerna är svåra när man inte jobbar med dem i vanliga fall! =)

Tusen tack för hjälp å tips!

A.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.