Jump to content
Annons

Ny "bygga studiomöbel tråd"?


Lilleman

Recommended Posts

Annons
  • Svar 77
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Postade bilder

Ok,jag har behov av en yta för datorn lite att antal kompressorer och några andra burkar. Därför har jag tagit till ganska rejält när det gäller rackenheter.

Det är inte jag på bilderna utan ägaren av snickeriet där jag huserar ibland...

Jag bygger i stavlimmade skivor som ser ut som en blandning mellan teak och ek...

Köpta på Cheapy byggmarknad...

Det är tänkt att rackcasen ska ligga med racken uppåt med en höjdskillnad på mellan 20-30 cm mellan framkant och bakkant...

(Behöver jag säja att bakkanten ska vara den högsta...?)

Väldigt basic skiss från ovan... (har inget ritprogram..😉 )

5429575.jpg

Rackcase'n

5429091.jpg

5429092.jpg

5429093.jpg

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

lär bli sjukt läckert.. 😉

ge mig kanske?? 😉

vad går hela bygget på??

Jag skulle tro någonstans runt 3000 inklusive lack, lim och skruv + den höj och sänkbara ramen Galant från IKEA som jag snott ifrån ett annat bord hemma... Det utgör ramen för själva desken...

Få...?! IDF, inget kommer gratis... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

fan vad najs.. jag tänkte bygga om mitt bord som jag har nu o sätta racken på sidorna eller så.. ja har bara ett stort rack till höger som skymmer mycket skikt!!!

endast skåpen, hur mkt pungar du ut för dom??

allt kommer gratis.. bara man har stort skägg nog.. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

fan vad najs.. jag tänkte bygga om mitt bord som jag har nu o sätta racken på sidorna eller så.. ja har bara ett stort rack till höger som skymmer mycket skikt!!!

endast skåpen, hur mkt pungar du ut för dom??

allt kommer gratis.. bara man har stort skägg nog.. 😛

Jag vill skapa ett ganska lågt kontrollbord, men samtidigt smidigt så att man slipper kräla på golvet efter burkarna... Därför lägger jag dom ner...

Jag har inte exakt räknat ut vinkeln än... 15-20 grader skulle jag tro...

Jag hoppas att det färdiga resultatet kommer redan ikväll om det flyter på...

Vh, Lilleman

Edit: Skåpet är ungefär 5 löpmeter... skivorna ligger på ca 250kr/m inkl. moms i runda slängar

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

tja

har själv byggt mig ett bord i trä, helt efter egna ritningar. Det var riktigt roligt att få bestämma hur den skulle se ut då man visste förutsättningarna och inte var bunden till nånting. Blev grymt bra och är riktigt riktigt nöjd. så det är bara att bygga på!

mvh Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

tja

har själv byggt mig ett bord i trä, helt efter egna ritningar. Det var riktigt roligt att få bestämma hur den skulle se ut då man visste förutsättningarna och inte var bunden till nånting. Blev grymt bra och är riktigt riktigt nöjd. så det är bara att bygga på!

mvh Anders

Jag har nästan provat det mesta i musikrummet, så varför inte testa att bygga en möbel...

Jag har kommit lite efter i dagens tidsschema men imorgon ska den vara klar, om än ej helt lackad... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Benen påsatta och ett lager klarlack på rackskåpet...

Jag fick en grym 1 komponents klarlack i färgaffären... Den heter "Trestjerner" den flyter ut nåt otroligt bra...

Iofs inte vattenbaserad, men sköljer man penslar och så på rätt sätt så...

5435512.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

vad har du för utrustning som du ska proppa dit då? skulle vara kul att få veta

tips: om jag vore dig så skulle jag löda en kopplingsplatta på baksidan. Dvs. du köper nya XLR kontakter och andra typer så du har allt samlat på ett och samma ställe. Väldigt praktiskt och bra och då slipper du ju gräva där inne så att säga. En annan lösning är att du köper en patchbay med tillhörande patchsnören. Allt beroende på vad du ska fylla rackhyllorna med. Snyggt jobbat iaf, ska bli kul att få se slutresultatet.

MVH Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

vad har du för utrustning som du ska proppa dit då? skulle vara kul att få veta

tips: om jag vore dig så skulle jag löda en kopplingsplatta på baksidan. Dvs. du köper nya XLR kontakter och andra typer så du har allt samlat på ett och samma ställe. Väldigt praktiskt och bra och då slipper du ju gräva där inne så att säga. En annan lösning är att du köper en patchbay med tillhörande patchsnören. Allt beroende på vad du ska fylla rackhyllorna med. Snyggt jobbat iaf, ska bli kul att få se slutresultatet.

MVH Anders

klart som korv att man ska ha en jackväxel!!!

men Lilleman, har du inte en fet bantam-patchbay i ditt neotekbord??

Link to comment
Dela på andra sajter

Iofs inte vattenbaserad, men sköljer man penslar och så på rätt sätt så...

Världens bästa tips till oljebaserade lacker och färger: GRÖNSÅPA

Häll lite i en burk och jobba in det i penseln ordentligt, kanske en halv deciliter eller så. Sen är det bara att skölja med varmvatten, både pensel och burk. 🙂

Redigerat av Wernborg
Link to comment
Dela på andra sajter

vad har du för utrustning som du ska proppa dit då? skulle vara kul att få veta

tips: om jag vore dig så skulle jag löda en kopplingsplatta på baksidan. Dvs. du köper nya XLR kontakter och andra typer så du har allt samlat på ett och samma ställe. Väldigt praktiskt och bra och då slipper du ju gräva där inne så att säga. En annan lösning är att du köper en patchbay med tillhörande patchsnören. Allt beroende på vad du ska fylla rackhyllorna med. Snyggt jobbat iaf, ska bli kul att få se slutresultatet.

MVH Anders

Tja, i botten kommer väl Teletronics LA 2:orna att få ligga...

En SPL rörpreamp, Solo-610 får väl ligga dar också...

Jeomeek VC1, Sony D7, Lexicon MPX 118, lite DBX gatar, Rane Eq's, Yamha SPX-90, hörlurslyssning, Rev 7, och lite racksyntar och skit... 🙂

Det kommer även någon typ av kopplings enhet, har inte bestämt vilken än...

men Lilleman, har du inte en fet bantam-patchbay i ditt neotekbord??

Njae, det hade jag ju, men Neotekbordet gick ivag av olika anledningar, det tog för stor plats bla... 🙂

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

Iofs inte vattenbaserad, men sköljer man penslar och så på rätt sätt så...

Världens bästa tips till oljebaserade lacker och färger: GRÖNSÅPA

Häll lite i en burk och jobba in det i penseln ordentligt, kanske en halv deciliter eller så. Sen är det bara att skölja med varmvatten, både pensel och burk. 🙂

Grymt tips... Ska lägga det i tipsfilen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag laddade med några rackenheter, man blir ju nyfiken på hur det ser ut...

5443292.jpg

Åhh, vill oxå ha... gjorde nåt liknande själv för ett år sen, men i MDF och med en otroligt tråkig grå färg. Bli grymt snyggt med träfärgat... GRATTIS!!

Tack, MDF är himla bra, men lite tråkigt som du säjer... Dom här skivorna kostade ungefär 250kr/m och det gick åt ungefär 10m... 😳

så snyggt!

oh yeah... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag laddade med några rackenheter, man blir ju nyfiken på hur det ser ut...

5443292.jpg

Åhh, vill oxå ha... gjorde nåt liknande själv för ett år sen, men i MDF och med en otroligt tråkig grå färg. Bli grymt snyggt med träfärgat... GRATTIS!!

Tack, MDF är himla bra, men lite tråkigt som du säjer... Dom här skivorna kostade ungefär 250kr/m och det gick åt ungefär 10m... 😳

så snyggt!

oh yeah... 😉

LA2A drägel....

Va fint det vart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev ju riktigt najs det där!

I vårt kontrollrum stog det nått hemmabygge när flyttade in, har skruvat på lite på det och målat lite, men det ser ju inte ut så här... det är mer ett utbyggt gammalt kontorsbord, inte vackert men det funkar.

Vad kul det skulle vara att bygga allt från grunden själv (om man hade skills) så allt såg ut och funkade som man ville.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...