Lindeberg Posted July 28, 2004 Posted July 28, 2004 (edited) LÅTNAMN: Blowin' (Across My Eyes) ARTIST/GRUPP: Disco Dan GENRE: House LÅTLÄNGD: 9.05 KOMPOSITÖR: Disco Dan PRODUCENT: Disco Dan INSPELNINGSÅR: 2004 - idag! 😆 FORMAT: mp3 STORLEK: 13.9 MB LÅTLÄNK: (borttagen) Edited August 1, 2004 by Disco Dan
Lindeberg Posted July 28, 2004 Author Posted July 28, 2004 (edited) Okej, vad säger ni om detta? Den blev för en gångs skull ungefär som jag tänkt mig... Edited July 28, 2004 by Disco Dan
Lindeberg Posted July 28, 2004 Author Posted July 28, 2004 Ahh... Första rösten, en etta. Grattis till mig. 😆
Lundin Posted July 28, 2004 Posted July 28, 2004 (edited) Som troligtvis totalt fel person att kommentera din musik, ger jag dig ändå min syn på det här 🙂 Förstod att introt medvetet är så långt för att trummorna skulle komma in när man nästan gett upp hoppet.. 😆 Kompressorn pumpar lite för mycket för min smak och det känns som något mer måste till för att låten ska lyfta... men den innehåller tillräckligt med tuggummi för att frasen ska fastna i skallen.. Edit: Glömde tillägga att det låter som introt är inspelad i ditt kök när du stod och stekte köttbullar och radion gick i bakgrunden Edited July 28, 2004 by demoniqus
Lindeberg Posted July 28, 2004 Author Posted July 28, 2004 ...Edit: Glömde tillägga att det låter som introt är inspelad i ditt kök när du stod och stekte köttbullar och radion gick i bakgrunden 😆 Samplingen är ordentligt bit-reducerad... Låter lite som en Mirage-sampling tycker jag. Eller köttebullekök? 🙂 Och: Tack för feedback!
Guest Stinkey Posted July 28, 2004 Posted July 28, 2004 Det är inte riktigt den musiken som jag lyssnar på, men den är väl mer tänkt på dansgolvet och där tror jag den passa perfekt.
Guest Danny Cort Posted July 28, 2004 Posted July 28, 2004 Disco D! Jag kommer att kicka den på mina DJ-Sets.
Lindeberg Posted July 28, 2004 Author Posted July 28, 2004 Disco D! Jag kommer att kicka den på mina DJ-Sets. Suveränt! Jag kommer!
peppemannen Posted July 28, 2004 Posted July 28, 2004 hm.. svängigt när det kommer igång. Men sen blir det bara tjatigt. Och tjatigt. Mer variation för bövelen 😆
MusicGene Posted July 28, 2004 Posted July 28, 2004 inte för att vara sån, men jag tycker det känns som nått en småunge satt ihop i Ejay av några loopar och sen haft kul med volymratten. Själv skulle jag nog gå av dansgolvet om låten spelades i nio minuter... Well, det är inte min typ av musik helt enkelt.
Guest Danny Cort Posted July 28, 2004 Posted July 28, 2004 inte för att vara sån, men jag tycker det känns som nått en småunge satt ihop i Ejay av några loopar och sen haft kul med volymratten. Själv skulle jag nog gå av dansgolvet om låten spelades i nio minuter... Well, det är inte min typ av musik helt enkelt. Alltså.. Vad fan är ejay som alla snackar om hela tiden? Det närmaste i min uppslagsbok är Jay-Z.
MusicGene Posted July 28, 2004 Posted July 28, 2004 Alltså.. Vad fan är ejay som alla snackar om hela tiden? Det närmaste i min uppslagsbok är Jay-Z. ett "musikprogram" som man gör musik i genom att lägga loopar efter varandra. Finns i en Markoolioversion, och det säger ju mer än tusen ord.
Guest Danny Cort Posted July 28, 2004 Posted July 28, 2004 Alltså.. Vad fan är ejay som alla snackar om hela tiden? Det närmaste i min uppslagsbok är Jay-Z. ett "musikprogram" som man gör musik i genom att lägga loopar efter varandra. Finns i en Markoolioversion, och det säger ju mer än tusen ord. Gotcha 😆
Lindeberg Posted July 28, 2004 Author Posted July 28, 2004 inte för att vara sån, men jag tycker det känns som nått en småunge satt ihop i Ejay av några loopar och sen haft kul med volymratten. Själv skulle jag nog gå av dansgolvet om låten spelades i nio minuter... Well, det är inte min typ av musik helt enkelt. Shit, hur visste du att det var ejay? Kände du igen looparna?
Guest Danny Cort Posted July 28, 2004 Posted July 28, 2004 Själv skulle jag nog gå av dansgolvet om låten spelades i nio minuter... ...frågan är om dansgolvet skulle gå av dig...
MusicGene Posted July 28, 2004 Posted July 28, 2004 Själv skulle jag nog gå av dansgolvet om låten spelades i nio minuter... ...frågan är om dansgolvet skulle gå av dig... No offence. Jag menade inte att vara elak. Det är bara vad jag tycker och tänker. Lola's Theme (radio edition) tycker jag är en riktigt bra houselåt.
VacUm Posted July 28, 2004 Posted July 28, 2004 Håller med demonen ang. pumpandet. Låt basen ligga utanför pumpet eller nåt. Blir ju åksjuk!!! 😆
Lindeberg Posted July 28, 2004 Author Posted July 28, 2004 (edited) No offence. None taken. Edited August 1, 2004 by Disco Dan
Disobedient Posted July 29, 2004 Posted July 29, 2004 (edited) Snacka inte skit om ejay 🙂 Förresten, vad är det för format på looparna i ejay? Tänkte man skulle ladda upp lite .wav i skiten å göra en låt:) Edited July 29, 2004 by Disobedient
Guest Danny Cort Posted July 29, 2004 Posted July 29, 2004 Snacka inte skit om ejay:) Förresten, vad är det för format på looparna i ejay? Tänkte man skulle ladda upp lite .wav i skiten å göra en låt:) Wrong place. Wrong time.
MachineElf Posted July 29, 2004 Posted July 29, 2004 sjysst låt men något olyssningsbar pga produktionen. pumpandet blir väldigt jobbigt och tungt, kanske ok i något slags intro för effektens skull men det funkar inte i de resterande 7 minuterna. det är mycket som är snyggt annars men det kommer inte fram riktigt och som sagt tidigare kommer den inte riktigt igång tillräckligt för att kännas som en dansgolvsdänga. så jag väntar med betyget tills remixen kommer för det har potential.
Lindeberg Posted July 30, 2004 Author Posted July 30, 2004 sjysst låt men något olyssningsbar pga produktionen.pumpandet blir väldigt jobbigt och tungt, kanske ok i något slags intro för effektens skull men det funkar inte i de resterande 7 minuterna. Ok. Tycker du att alla låtar som pumpar på det här viset är jobbiga, eller är det nåt i mitt pump (mitt pump! 🙂 ) speciellt som du inte tycker om?
MachineElf Posted July 30, 2004 Posted July 30, 2004 jag har aldrig hört nånting som pumpat på det här sättet, låter som en sidechainad kompressor man har kört lite väl hårt, dessutom med för lång release eller nåt. sen har jag inte lyssnat på särskilt mycket house hemma på kammaren men jag gillar att dansa till det. men jag ser inte pumpandet som en del av stilen utan bara som nåt som förstör en annars bra låt.
Guest Danny Cort Posted July 30, 2004 Posted July 30, 2004 🙂 Fan vad bra!!! hehehe. svar på tal 😆 Eller det här. Fan du kan ju göra hiphop också, mannen. Your browser does not support the HTML5 audio tag Kanske kan låna samplingarna?
MusicGene Posted July 30, 2004 Posted July 30, 2004 det är iallafall kul att ni lyssnat på musiken... 😏
Recommended Posts