Jump to content
Annons

1 - sämst 5 - bäst  

11 members have voted

1. 1. 1 - sämst 5 - bäst

• 1
      3
    • 2
      2
    • 3
      1
    • 4
      1
    • 5
      1

Recommended Posts

Posted (edited)

LÅTNAMN: Blowin' (Across My Eyes)

ARTIST/GRUPP: Disco Dan

GENRE: House

LÅTLÄNGD: 9.05

KOMPOSITÖR: Disco Dan

PRODUCENT: Disco Dan

INSPELNINGSÅR: 2004 - idag! 😆

FORMAT: mp3

STORLEK: 13.9 MB

LÅTLÄNK: (borttagen)

Edited by Disco Dan
Annons
Posted (edited)

Okej, vad säger ni om detta?

Den blev för en gångs skull ungefär som jag tänkt mig...

Edited by Disco Dan
Posted (edited)

Som troligtvis totalt fel person att kommentera din musik, ger jag dig ändå min syn på det här 🙂

Förstod att introt medvetet är så långt för att trummorna skulle komma in när man nästan gett upp hoppet.. 😆

Kompressorn pumpar lite för mycket för min smak och det känns som något mer måste till för att låten ska lyfta... men den innehåller tillräckligt med tuggummi för att frasen ska fastna i skallen..

Edit: Glömde tillägga att det låter som introt är inspelad i ditt kök när du stod och stekte köttbullar och radion gick i bakgrunden

Edited by demoniqus
Posted
...

Edit: Glömde tillägga att det låter som introt är inspelad i ditt kök när du stod och stekte köttbullar och radion gick i bakgrunden

😆

Samplingen är ordentligt bit-reducerad...

Låter lite som en Mirage-sampling tycker jag.

Eller köttebullekök? 🙂

Och: Tack för feedback!

Guest Stinkey
Posted

Det är inte riktigt den musiken som jag lyssnar på, men den är väl mer tänkt på dansgolvet och där tror jag den passa perfekt.

Guest Danny Cort
Posted

Disco D!

Jag kommer att kicka den på mina DJ-Sets.

Posted

inte för att vara sån, men jag tycker det känns som nått en småunge satt ihop i Ejay av några loopar och sen haft kul med volymratten. Själv skulle jag nog gå av dansgolvet om låten spelades i nio minuter...

Well, det är inte min typ av musik helt enkelt.

Guest Danny Cort
Posted
inte för att vara sån, men jag tycker det känns som nått en småunge satt ihop i Ejay av några loopar och sen haft kul med volymratten. Själv skulle jag nog gå av dansgolvet om låten spelades i nio minuter...

Alltså..

Vad fan är ejay som alla snackar om hela tiden?

Det närmaste i min uppslagsbok är Jay-Z.

Posted
Alltså..

ett "musikprogram" som man gör musik i genom att lägga loopar efter varandra. Finns i en Markoolioversion, och det säger ju mer än tusen ord.

Guest Danny Cort
Posted
Alltså..

ett "musikprogram" som man gör musik i genom att lägga loopar efter varandra. Finns i en Markoolioversion, och det säger ju mer än tusen ord.

Gotcha

😆

Posted

Shit, hur visste du att det var ejay? Kände du igen looparna?

Guest Danny Cort
Posted
Själv skulle jag nog gå av dansgolvet om låten spelades i nio minuter...

...frågan är om dansgolvet skulle gå av dig...

Posted
Själv skulle jag nog gå av dansgolvet om låten spelades i nio minuter...

...frågan är om dansgolvet skulle gå av dig...

No offence. Jag menade inte att vara elak. Det är bara vad jag tycker och tänker. Lola's Theme (radio edition) tycker jag är en riktigt bra houselåt.

Posted

Håller med demonen ang. pumpandet. Låt basen ligga utanför pumpet eller nåt. Blir ju åksjuk!!! 😆

Posted (edited)

Snacka inte skit om ejay 🙂

Förresten, vad är det för format på looparna i ejay?

Tänkte man skulle ladda upp lite .wav i skiten å göra en låt:)

Edited by Disobedient
Guest Danny Cort
Posted
Snacka inte skit om ejay:)

Förresten, vad är det för format på looparna i ejay?

Tänkte man skulle ladda upp lite .wav i skiten å göra en låt:)

Wrong place.

Wrong time.

Posted

sjysst låt men något olyssningsbar pga produktionen.

pumpandet blir väldigt jobbigt och tungt, kanske ok i något slags intro för effektens skull men det funkar inte i de resterande 7 minuterna.

det är mycket som är snyggt annars men det kommer inte fram riktigt och som sagt tidigare kommer den inte riktigt igång tillräckligt för att kännas som en dansgolvsdänga.

så jag väntar med betyget tills remixen kommer för det har potential.

Posted
sjysst låt men något olyssningsbar pga produktionen.

pumpandet blir väldigt jobbigt och tungt, kanske ok i något slags intro för effektens skull men det funkar inte i de resterande 7 minuterna.

Ok.

Tycker du att alla låtar som pumpar på det här viset är jobbiga, eller är det nåt i mitt pump (mitt pump! 🙂 ) speciellt som du inte tycker om?

Posted

jag har aldrig hört nånting som pumpat på det här sättet, låter som en sidechainad kompressor man har kört lite väl hårt, dessutom med för lång release eller nåt. sen har jag inte lyssnat på särskilt mycket house hemma på kammaren men jag gillar att dansa till det.

men jag ser inte pumpandet som en del av stilen utan bara som nåt som förstör en annars bra låt.

Guest Danny Cort
Posted
🙂

Fan vad bra!!! hehehe. svar på tal 😆

Eller det här.

Fan du kan ju göra hiphop också, mannen.

Kanske kan låna samplingarna?