Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

UAD Neve 1081

1081_main.jpg

UAD v.4.5.0 finns nu att ladda ner. Med på köpet finns nya eq'n Neve 1081 och cpusnålvarianten 1081SE i demoformat. Pluggen kostar 249 USD. I samma veva så har UA släppt en bundle med alla tre nevepluggarena som kostar 599 USD. Dessutom så har UA rea på sina pluggar till året ut, upp till 50% billigare. Så passa på om ni är i köpastadiet.

Mer info http://www.uaudio.com

Annons
Postat

Kul!! Övriga uppdateringar verkar vara:

Full "Touch Fader" automation support

Single unified installer for all plug-in formats

Includes Version 2 of UAD VST to RTAS Adapter from FXpansion

Någon som har lust att elaborera?

Postat (redigerat)

Har installerat det men inte testat nåt än.

Men man undrar ju om det är nån som kommer att köpa nevebundlen?

Har man ett kort så är det ju kört med nevebundlen. Man kan inte ens inserta två av dessa tre. För då tar det tvärstop. Tycker att UA ska se över sitt sätt att utveckla sitt system. Antingen ta bort taket på 4 kort med per licens och släppa ett billigare kort helt utan pluggar. Eller komma med ett helt nytt kort. Jag menar, man kan ju inte utveckla pluggar och sen ha hårdvara sin inte matchar pluggarna. Kan ju inte vara kul å pinga ut 600 dållars och sen inte använda dom. 😄

Redigerat av KillwithSkill
Postat
Har installerat det men inte testat nåt än.

Men man undrar ju om det är nån som kommer att köpa nevebundlen?

Har man ett kort så är det ju kört med nevebundlen. Man kan inte ens inserta två av dessa tre. För då tar det tvärstop. Tycker att UA ska se över sitt sätt att utveckla sitt system. Antingen ta bort taket på 4 kort med per licens och släppa ett billigare kort helt utan pluggar. Eller komma med ett helt nytt kort. Jag menar, man kan ju inte utveckla pluggar och sen ha hårdvara sin inte matchar pluggarna. Kan ju inte vara kul å pinga ut 600 dållars och sen inte använda dom. 😄

Det blir till att köra SE versionerna till mixning och dom vanliga till mastering.

Jag har två kort men det rycker ju fort men Neve eller Space echo

drloop (oregistrerad)
Postat
Det blir till att köra SE versionerna till mixning och dom vanliga till mastering.

Jag har två kort men det rycker ju fort men Neve eller Space echo

Lyxlirare!

Postat

Jag slog till nu när det är rea. Köpte Precision Multiband. Har bara hört den på UA's sida och tänkt att den skulle man vilja ha nångång. Nu köpte jag den och ångrar mig rejält att jag inte köpt den tidigare. Har fan inte hört nån multibandskompressor/expander som låter så sjukt bra. Nu blir det Precision EQ sen har jag hela Precisionserien. Ångrar att man inte köpte Precisionbundlen då när den kom. Man hade nog tjänat nån dollar på det. Vad det gäller törstiga neve så kommer jag vänta tills jag ser nån vettig manöver från UA. Visst, jag sitter med 3 kort men vadå, man ska inte behöva ransonera vid tre kort heller. 😏

drloop (oregistrerad)
Postat
Jag slog till nu när det är rea. Köpte Precision Multiband. Har bara hört den på UA's sida och tänkt att den skulle man vilja ha nångång. Nu köpte jag den och ångrar mig rejält att jag inte köpt den tidigare. Har fan inte hört nån multibandskompressor/expander som låter så sjukt bra. Nu blir det Precision EQ sen har jag hela Precisionserien. Ångrar att man inte köpte Precisionbundlen då när den kom. Man hade nog tjänat nån dollar på det. Vad det gäller törstiga neve så kommer jag vänta tills jag ser nån vettig manöver från UA. Visst, jag sitter med 3 kort men vadå, man ska inte behöva ransonera vid tre kort heller. 😆

Men va f.. en till lyxlirare.

Postat

Precisionserien verkar bra tycker jag, men ohyggligt dyr ju!!

Jag säger som ovanstående: Lyxlirare!

Tackar vet jag LA2A och 1176, de är tusan så bra! Virveln älskar att älska med Pultecen och sedan in i 1176.

Postat
Jag slog till nu när det är rea. Köpte Precision Multiband. [...] Har fan inte hört nån multibandskompressor/expander som låter så sjukt bra.

Bra köp!

Håller fullständigt med om Precisions multibandare. Som med alla multibandare tar det ett tag att bli vän med den. När jag väl testat den blev jag positivt överraskad. Det är en av få multibandare jag använt som inte låter klämd och vass i diskantbandet. Har även använt den som de-esser med gott resultat (snacka om lyxlirare 😉 ).

Postat
Jag slog till nu när det är rea. Köpte Precision Multiband. [...] Har fan inte hört nån multibandskompressor/expander som låter så sjukt bra.

Bra köp!

Håller fullständigt med om Precisions multibandare. Som med alla multibandare tar det ett tag att bli vän med den. När jag väl testat den blev jag positivt överraskad. Det är en av få multibandare jag använt som inte låter klämd och vass i diskantbandet. Har även använt den som de-esser med gott resultat (snacka om lyxlirare :rolleyes: ).

Ja, jag blev helt paff. Multibandskompressorn jobbade verkligen svinbra som de-esser. Grym plugg. Gillar verkligen att man kan ställa in som expander oxå. Men att använda som gate vete tusan. Vad ska man ha den till? Gatea en viss frekvens, varför? Måste säga att den klår waves L3.

Postat

Bra köp!

Håller fullständigt med om Precisions multibandare. Som med alla multibandare tar det ett tag att bli vän med den. När jag väl testat den blev jag positivt överraskad. Det är en av få multibandare jag använt som inte låter klämd och vass i diskantbandet. Har även använt den som de-esser med gott resultat (snacka om lyxlirare :rolleyes: ).

Ja, jag blev helt paff. Multibandskompressorn jobbade verkligen svinbra som de-esser. Grym plugg. Gillar verkligen att man kan ställa in som expander oxå. Men att använda som gate vete tusan. Vad ska man ha den till? Gatea en viss frekvens, varför? Måste säga att den klår waves L3.

Har varit sugen på den ett tag så den är bra alltså!

Postat
Har varit sugen på den ett tag så den är bra alltså!

Ja, absolut. Jag gillar den som tusan. Den är lite cpuhungrig men den jobbar grymt bra. Du får fundera och passa på den här sidan året. Det är ju rea nu på pluggarna fram till nyår. Du kan oxå maila UA James Cigler och be att få en ny demoperiod på multibandskompressorn så att du får verkligen testa den. Det brukar inte vara några problem. Dom är riktigt schyssta på UA.

James: http://www.chrismilne.com/uadforums/profil...wprofile&u=2442

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.