Jump to content
Annons

Har ni några fans?


Tilly

Recommended Posts

Tja, som tråden lyder..

Har ni några fans? Själv vet jag inte. Jag har några st som skickar mail då och då och som undrar när det kommer nya låtar osv, skriver att dom lyssnar ganska ofta på min musik men några fans är det nog inte 😄

Hur ser det ut på eran front?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jomen visst, några mail i månaden som "säger" (Citerar) "Ni gör asbra musik" har man väll fått. Sen är det gästboken som används lite då och då. Annars är det inte så jättemycket, mest fjortisar men det håller ens musikskapar glöd igång :rolleyes: .

Redigerat av Nexustwins
Link to comment
Dela på andra sajter

Jomen visst, några mail i månaden som "säger" (Citerar) "Ni gör asbra musik" har man väll fått. Sen är det gästboken som används lite då och då. Annrs är det inte så jätte mycket, mest fjortisar men det håller ens musik skapar glöd igång  :rolleyes: .

Jag är inte riktigt med på sista meningen där?

EDIT: Jaha, nu fattar jag. lite för många mellanslag bara.

Redigerat av Overkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Jomen visst, några mail i månaden som "säger" (Citerar) "Ni gör asbra musik" har man väll fått. Sen är det gästboken som används lite då och då. Annrs är det inte så jätte mycket, mest fjortisar men det håller ens musik skapar glöd igång  :rolleyes: .

Jag är inte riktigt med på sista meningen där?

EDIT: Jaha, nu fattar jag. lite för många mellanslag bara.

:rolleyes: - Lite sömnig såhär tidigt på morgonen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jomen visst, några mail i månaden som "säger" (Citerar) "Ni gör asbra musik" har man väll fått. Sen är det gästboken som används lite då och då. Annrs är det inte så jätte mycket, mest fjortisar men det håller ens musik skapar glöd igång  :rolleyes: .

Jag är inte riktigt med på sista meningen där?

EDIT: Jaha, nu fattar jag. lite för många mellanslag bara.

:rolleyes: - Lite sömnig såhär tidigt på morgonen.

Kaffe heter det...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå, en liten fanskara finns det allt. Mestadels kvinnliga, hur man nu ska tolka det. Är det för att det bara är dom som delar med sig som sina tankar om en eller är det för att man gör för mesig musik? 😳

Zyad! For the record: Det heter "Kaffi" och det skall halvskrikas ut med en stark falsettsprickning på "i":et.

Link to comment
Dela på andra sajter

Njae, det är lite brist på fan-fronten numera.

Jag fick i alla fall för många år sedan(nåja, ganska, 1999) på gymnasiet min tyskaklass att älska mina alster när jag på en presentation istället för att berätta om Düsseldorf satte igång en egengjort låt om Helmut Kohl.

Inspelad med en gammal bandspelare från 80-talet, en penna, mig själv och ett glas med lite vatten i.

Detta följdes senare av någon slags Tysk Rap som bland annat handlade om "Katze Tante Drei" och andra figurer, detta i en samproduktion med någon midi-kille. "Du skriver texten, så gör jag någon musik till det, så kör vi det live direkt imorgon, okej?"

Där gick det dock i stöpet, för den så kallade tyska rap-låten var fem minuter lång och hade jättemycket bas. Jag tror bakgrundemusiken var någon variant på bjällerklang, man kan inte alltid lita på midi-killar! Så några som skrev prov i salen bredvid blev ganska störda på det, dessutom var denna tyska texten riktigt usel och jag hade lite svårt att improvisera fram någonting bra sådär spontant direkt, så det blev inget mer efter det.

Så, sammanfattat, jag HADE en minimal, och illa uppsluten fanbase, som föll för ett oseriöst verk på tyska, i några veckor, för 7 år sedan.

Tilläggas bör kanske att jag blev jättepoppis sommaren som följde följande år(2000 var det nog), i Österrike, där framförde jag Helmut Kohl live en massa gånger och jag fick ett dussin irländska 16-åringar att tycka jag var jättehäftig. Deras övriga musikfavoriter bestod av Westlife och Back Street boys och dylika.

Med andra ord var jag ju då(i deras ögon!) en gigant bland giganterna!

Tyvärr fick jag inte någon av dem med mig hem till Sverige, de stack hem till Dublin istället, men de lyckades fånga mig på Video någon session där i Österrike, och enligt vad sägnen säger så tittar de på det ibland, och skrattar åt mig.

Här är låten, totalt omixad eller någonting, bara överförd från band till digitalt format. Håll till godo, från 1999:

Kokoro - Helmut Kohl

Just det ja, radiogrejen i slutet och början är från sveriges radio, inspelad i samma veva, självklart även det taget samtidigt, jag ville ha ett schyst intro då ju!

Redigerat av JahCrab
Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, vad svarar jag på den frågan? Jadå och inte nu längre.

I slutet av 70-talet och början på 80-talet spelade jag i ett band som hette AHA! (inte norrmännen). Vi var Malmös svar på Noice (från stockholm inte klippan). Bla spelkade vi förband till stockholamrna vilket var en sanslös upplevelse. 2000 småfilckor som bara skrek och svimmade när de trodde vi var Noice.. 🙂

Vi hade en sångare och en trummis som ansågs som söta. Att dessa två var flickmagneter drog med sig att jag också blev behandlad som idol. Bla fick jag skriva autografer på jackor och på alla tänkbara kroppsdelar med spritpenna. Annat som det drog med sig är i dag presskriberat och lämpar sig inte för familjeforum som detta.

För några veckor sedan hade en kille i mina söners klass kalas (8 år). Det firades ute på landet så att vi föräldrar stannade kvar och drack kaffe tillsammans. Då var det en riktigt snyck kvinna som sa att hon trodde sig känna igen mig. Jag tänkte attdet kanske var genom jobbet. Men inte det.

Efter ett tags tänkade kom vi fram till att det var under Aha!-tiden och när minnet sakta återkom verkade det som om vi båda kom ihåg att just vi två hade haft ihop det någon gång. Ujujuj, inte riktigt vad man sitter och diskuterar med fruar och män närvarande. 😄

Numer är det bara mina barn som tror att jag är en idol för att jag gör musik igen. Kanske jag kan locka några nya mammor med min musik idag också....... 😳

Redigerat av Carl Cadello
Link to comment
Dela på andra sajter

Låt oss vända på det.

Jag är ett fan av Wire moves (rainydays på... gitarr och sång?), Flight (mornel på bas) och Brave Dialogue (Elof).

Vallhagen och Pazo är mina forumidoler 😎

EDIT: Lynxos midilåtar är ju fina med! 😳

Redigerat av Overkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, vad svarar jag på den frågan? Jadå och inte nu längre.

Samma här. Runt 98-02 hade jag en fanbase i Sverige, USA, Italien och Tyskland.

Nuförtiden släpper jag knappt några låtar alls under eget namn/egen akt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är ett fan?

Jag tänker mig ett lätt hysteriskt ombytligt dyrkande av någon/något. Fast jag vet inte. Har själv aldrig känt mig som ett fan även om jag aldrig så uppskattar vissa kompositörer/musiker. Sen jag plockande ner idolbilderna från väggarna i 14-års åldern har jag nog inte läggning för detta tror jag.

Men vad är ett fan???

Link to comment
Dela på andra sajter

Fans o fans hehe. Va e fans? På myspace får ja en del privata mess till Fallen Leafs om spelningar o annat skit, fast då när vi ska lira i USA haha. Och inte fan kan dom läsa att man e från sverige. Fast det kommer nog o ploppa upp några till nu snart när vi e klara med dom nya låtarna. Dom äter skjortan av våra gamla 😕

Själv har ja några stiliga fans i mitt ex och hennes polare, fast det räknas väl inte haha

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, vad svarar jag på den frågan? Jadå och inte nu längre.

I slutet av 70-talet och början på 80-talet spelade jag i ett band som hette AHA! (inte norrmännen). Vi var Malmös svar på Noice (från stockholm inte klippan). Bla spelkade vi förband till stockholamrna vilket var en sanslös upplevelse. 2000 småfilckor som bara skrek och svimmade när de trodde vi var Noice.. 😉

Vi hade en sångare och en trummis som ansågs som söta. Att dessa två var flickmagneter drog med sig att jag också blev behandlad som idol. Bla fick jag skriva autografer på jackor och på alla tänkbara kroppsdelar med spritpenna. Annat som det drog med sig är i dag presskriberat och lämpar sig inte för familjeforum som detta.

För några veckor sedan hade en kille i mina söners klass kalas (8 år). Det firades ute på landet så att vi föräldrar stannade kvar och drack kaffe tillsammans. Då var det en riktigt snyck kvinna som sa att hon trodde sig känna igen mig. Jag tänkte attdet kanske var genom jobbet. Men inte det.

Efter ett tags tänkade kom vi fram till att det var under Aha!-tiden och när minnet sakta återkom verkade det som om vi båda kom ihåg att just vi två hade haft ihop det någon gång. Ujujuj, inte riktigt vad man sitter och diskuterar med fruar och män närvarande. 🥰

Numer är det bara mina barn som tror att jag är en idol för att jag gör musik igen. Kanske jag kan locka några nya mammor med min musik idag också....... 😄

Noise från Klippan kommer jag i håg!!!

Har en kusin som bor i Ljungbyhed (han var med i ett band som hette Freon 12).

"Vad jag vill, det vill jag ha nu. Det är mycket mer än frihet.............."

Citat från hiten "Inget ljus" -79.

Dom var jag ett fan av eller vad det heter 😉

Själv har jag ett fan på mitt jobb.

Han jobbar på vår dagcenter-avdelning och jag har bränt våra gamla Bebop!-plattor åt honom. Han är också ett stort Perssons Pack fan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...