Jump to content
Annons

Lost Control


Recommended Posts

LÅTNAMN: Lost Control

ARTIST/GRUPP: Jonny Eklund

GENRE: Pop/rock?

LÅTLÄNGD: 3:19

KOMPOSITÖR: Jonny Eklund

PRODUCENT: Jonny Eklund

EV. MEDVERKANDE: Inga

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 4,6

STATUS: Skiss

Jag funderar på om jag ska lägga några lite sköna mjuka stämmor på denna.. Eller om jag ska låta refrängen vara..

Tacksam för all sorts kritik!

Jonny_Eklund___Lost_Control.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ruggigt skönt ljud på gitarren, sången låter även den bra. En del problem med S-ljud, har du använt en Deesser? Testa även att använda en deesser på reverbet, den kan du ställa rätt hårt.

Du sjunger lite surt ett par gånger men på ett snyggt sätt så det bidrar på ett bra sätt tycker jag.

Vad gäller låten i övrigt så påminner den lite om vissa av Anna Ternheims låtar fast med en man vid micken. Bra jobbat!

Redigerat av Phobos
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena jonny.

Då skall det lyssnas,tycker att det var lite segt med kommentarer i förhållande till nedladdningar.Nåväl,det kan ju vara så ibland.

Låten då:Mycket stämningsfullt sjunget! Kanske lite ojämnt i sång nivå/utförande,men väldigt känslosamt! Bra sound/lir på guran.Jo en stämma vore vackert..Fundera på ett smakfullt piano,då skulle du ta mig till himlen ivarje fall. Gura solot var lite otajt,men det fixar du nog.

Bra jobbat,och tack för njutbar lyssning!

Mvh

Harmonica mike

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Tack för kritiken!

Ett piano fanns faktiskt med på en version.. Men mina talanger på pianot räckte inte riktigt till på denna låten.. Så jag lät bli..

Sologitarren blev lite otajt.. Men jag lät den tagningen vara kvar för att jag tyckte att det blev lite småcoolt.. Att typ.. "I have lost control" grejen fick gå igenom där också.. lixom.. Men jag ska nog rätta till det.. 🙁

Gällande stämmor från mitten av andra ref och fortsätta sen ska jag nog köra på.

Tack för tipset!

Tack ännu en gång för kritik!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken låt så här in på småtimmarna. Man behöver sådana här för att ladda sin själ ibland. Som tidigare talare påpekat så blir s:en lite starka, nästan så det tar helt över och man börjar lyssna bara på dem. (Det var efter första lyssningen). När man kommer in på andra och tredje lyssningen så hör man låten som den är tänkt att lyssnas på. Mycket stämning och ett skönt intåg av en myssling i bakgrunden efter 1.20 in i låten. Snyggt! Lite nivåjustering av gitarrsolot kanske. Dra ner den en aning. Men tack för låten. Rakt ner i rödvinssamlingen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...