Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenare alla .

Jag ska köpa en Mac G5 i dagarna och börja använda Logic då jag tröttnat på att min PC inte klarar av mina projekt längre. kan inte göra som jag vill utan måste planera igenom hela låtar... trots det rätt kraftig pc men men ..

till saken:

Jag installerade gamla Logic 5.5.1 som är sista? fungerande till Pc? för att komma igång lite lätt iallfall innan jag köper min mac.

Iallafall.. det funkade tills jag gick in i Audiopreferences och valde ASIO4ALL som asiodriver.. den ber mig då restarta logic.. och när man gör det kommer jag aldrig in i programmet... då har den gjort en "förbjuden" åtgärd.

Jag provar avinstallera, och ta bort asio4all drivern från min burk, och reinstallerar... nu väljer jag asio-directx-fullduplex som asiodriver.. men får samma resultat?

nån som har nån aning om va fan det kan va? :rolleyes:

/Perrra

Annons
Postat (redigerat)

Det där ser mer ut som att någon plugg krachar logic vid uppstart.

Du har tre alternativ som jag ser det

1. installera om logic ( ren kopia )

2. Flytta pluggmapparna en i taget och se vilken som inte fungerar.

3. Vänta tills din G5 kommer och inse att du borde köpt den tidigare. 😛

nu är även ljudkortet borttaget.

Har du stängt av alla ljudkort i system , inte bara avinstallerat för vid avinstallation är kortet fortfarande aktivt med utan drivrutiner.

Redigerat av Piccazzo
Postat
Jag ska köpa en Mac G5 i dagarna

Varför köpa en G5:a? Varför inte ta en Mac Pro? När den nya modellen om några veckor kommer (antagligen) priset att sjunka på de tidigare modellerna.

Gå in i Windows-registret, kolla under HKEY_CURRENT_USER\Software\Emagic och släng alla Logic-inställningar.

Kan ev. ligga under HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Emagic annars, eller kanske båda.

Avinstallera/installera om Logic igen.

Postat
Har du stängt av alla ljudkort i system , inte bara avinstallerat för vid avinstallation är kortet fortfarande aktivt med utan drivrutiner.

Jag har ett sketet Audigy2 i denna burken jag ska installera Logic på.

Och i system kan jag bara stänga av själva ljudkortet, kan ju inte disabla det andra ju 🙂

/Perrra

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.