Jump to content
Annons

Råd angåeende gitarrköp.


Daniel H

Recommended Posts

Halvt om halvt ontopic kan jag tillägga att jag testade en EPS Eclipse (ser ut som den undre bilden jag postade ovan) men prislapp på 14995 kr. Den var rätt hemsk att lira på - banden på halsen var så höga att de nästan hindrade fingrarna... 😕

Hoppas det inte var hos Janne du testade den? Ovanligt att han hänger upp en gitarr med så dålig action.

Hursomhelst är det ju en inställningssak så det har ju inte så mycket att göra med hur bra gitarren är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Halvt om halvt ontopic kan jag tillägga att jag testade en EPS Eclipse (ser ut som den undre bilden jag postade ovan) men prislapp på 14995 kr. Den var rätt hemsk att lira på - banden på halsen var så höga att de nästan hindrade fingrarna... 😕

Hoppas det inte var hos Janne du testade den? Ovanligt att han hänger upp en gitarr med så dålig action.

Hursomhelst är det ju en inställningssak så det har ju inte så mycket att göra med hur bra gitarren är.

janne på helges håla meckar allt jävligt bra!!

han fixade mig en jackson -97:a med 0.11-0.49 strängar nerstämd i B, och fick det sjukt bra.. (f.ö är det toksvårt att få det bra i den stämningen med så tunna strängar!!!)

Redigerat av IDF
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tycker ni kan man köpa gitarr på internet? Gitarren jag tänkte köpa var slutsåld i affären. Eller bör man prova just det exemplaret man ska köpa. Har ju provat modellen iaf.

Det är alltid säkrare att köpa de exet du testat, det kan skilja lite både i ljud och hantverk speciellt när det gäller billigare instrument.

Link to comment
Dela på andra sajter

Halvt om halvt ontopic kan jag tillägga att jag testade en EPS Eclipse (ser ut som den undre bilden jag postade ovan) men prislapp på 14995 kr. Den var rätt hemsk att lira på - banden på halsen var så höga att de nästan hindrade fingrarna... 🙂

Hoppas det inte var hos Janne du testade den? Ovanligt att han hänger upp en gitarr med så dålig action.

Hursomhelst är det ju en inställningssak så det har ju inte så mycket att göra med hur bra gitarren är.

Njet, det var hans f.d. arbetsgivare. Jag förstår inte hur man hänga upp en så pass dyr gitarr ute i butiken utan att justera den först... eller jo. Det förstår jag. Det jag inte förstår är varför man gör det. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tycker ni kan man köpa gitarr på internet? Gitarren jag tänkte köpa var slutsåld i affären. Eller bör man prova just det exemplaret man ska köpa. Har ju provat modellen iaf.

Jag skulle aldrig köpa en gitarr utan att ha testat den. Det kan skilja enormt mycket mellan olika exemplar, även i de höga prisklasserna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tycker ni kan man köpa gitarr på internet? Gitarren jag tänkte köpa var slutsåld i affären. Eller bör man prova just det exemplaret man ska köpa. Har ju provat modellen iaf.

Jag skulle aldrig köpa en gitarr utan att ha testat den. Det kan skilja enormt mycket mellan olika exemplar, även i de höga prisklasserna.

Det har jag faktiskt gjort. :rolleyes:

Blev så sugen på en MIJ Tele strax efter restriktionerna att japanbyggda Fender inte längre fick säljas i Europa.

Men jag var faktiskt inte orolig, testat en massa ex innan och dessutom hade jag en av de första Japan-byggda Squire-strattorna som har mkt bra kvalite.

Fick ialla fall en kanon-ex, jag upptäckte hur otroligt allsidig en Tele är så från att ha varit inbiten Strataspelare så har jag gått mer och mer över till Tele.

Dessutom är japsen supertrevliga att göra affärer med, fick den levererad på en dryg vecka!

Redigerat av arhall
Link to comment
Dela på andra sajter

Gibson Les Paul worn and faded emar jag såklart.

dom verkar onekligen trevliga.. jag tänkte ta mig till en affär o pröva ett par stycken ngn dag.. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hotspur (oregistrerad)
Gibson Les Paul worn and faded emar jag såklart.

dom verkar onekligen trevliga.. jag tänkte ta mig till en affär o pröva ett par stycken ngn dag.. 😛

Min snart 13-årige son fick en Gibson LP "faded worn" för drygt ett år sedan och är fortfarande otroligt nöjd. (PS: Han kan spela bra, går i musikklass och är extremt talangfull.) Vi köpte en Washburn 780 som komplement, eftersom han ville ha en gitarr med svaj, men den samlade bara damm och såldes av. Han älskar verklgen sin Gibson och byggkvaliteten verkar vara lika hög som man kan begära av en äkta Gibson. Gick nyligen en i cherry för 6000 kr på Blocket. 😛

Redigerat av Hotspur
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...