Jump to content
Annons

MusicGene - Summertime


Fattar du poängen?  

11 röster

  1. 1. Fattar du poängen?

    • Jag fattar, men du är dum i huvvet
      2
    • Jag fattar, rolig idé
      4
    • Jag fattar, du är briljant
      0
    • Jag fattar inte, du är dum i huvvet
      0
    • Jag fattar inte, men det låter tokigt
      0
    • Jag är mållös
      1


Recommended Posts

LÅTNAMN: Summertime

ARTIST/GRUPP: MusicGene

GENRE: skumt elektroniskt

LÅTLÄNGD: 90 sek

KOMPOSITÖR: Ira o George Gershwin

PRODUCENT: MusicGene

EV. MEDVERKANDE: MusicGene

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3

STORLEK: 2 MB

LÅTLÄNK: MusicGene - Summertime

Jag tänkte att jag skulle göra en märklig version av en känd låt, så jag tog den gamla klassikern Summertime och ja, resten hör ni 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

du skulle bara veta hur svårt det var att sünka så rätt ord kom i rätt takt 😎 men visst kanske den skulle vara mer klockren om melodin var rätt åxå. Kör lite vocoder i bakgrunden, men det lät inte så tufft att ha bara den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite enformig rytm men det var en kul och annorlunda låt, alltid roligt att experimentera lite med musiken. I övrigt så var det ju bra ljud i den tycker jag, lät rent och fint här.

Du borde vända på sången ett par gånger under låten, alltså så det inte går baklänges hela tiden, det tror jag skulle bli bra. Plus att du klipper ut nåt enstaka ord ur sången, lägger nån sjuk effekt på det (typ flanger + fett reverb) och slänger in på något/några ställen i låten.

Ok det var nog allt 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra idé! Lite obehagligt resultat! 😉 Men som sagt kör med melodin oxå baklänges, jag testade det en gång med helknäppt resultat, fick ta det i bitar och träna varje parti för sig, helsjukt blev det.

Hör gärna nästa version oxå!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra idé! Lite obehagligt resultat!  😉  Men som sagt kör med melodin oxå baklänges, jag testade det en gång med helknäppt resultat, fick ta det i bitar och träna varje parti för sig, helsjukt blev det. 

Skulle även det vara kul att höra ngn gång 😄

Lyssnade lite, på denna och måste säga att det låter skumt. Intressant, men det går inte hem, inte ännu. Instämmer kort (dock tråkigt och slappt av mig, dumma jag...) och gott in i den kritik som tidigare framförts. Fortsätt så får vi se om vi sågar det helt av eller om det blir nästa slagdänga här. 😱

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Innovativt och otäckt!
Plus att du klipper ut nåt enstaka ord ur sången, lägger nån sjuk effekt på det (typ flanger + fett reverb) och slänger in på något/några ställen i låten.
Bra idé! Lite obehagligt resultat!

I nästa version skall jag spela in sången mer korrekt och få musiken mer ångestladdad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...