Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
Jag har bara en ekel fråga...

Vilka är de bästa trum pluginsen för cubase... och vilka är det bästa för lite skkäna sax ljud

Enkel?

Lyssna själv vad du tycker kolla in

BFD från fxpansion

DHS från Toontrack

EZdrummer från toontrack

Battery3 från Native instruments

Och sen brukar folk rekomendera Imperial Drums fast dom har jag inte hört.

Postat

EZdrummer, som DrHans rekommenderade ovan, låter bra och är snabbt och enkelt att jobba med, inte minst för att det följer med 7000+ färdiga midibeats med programmet.

Postat

Jag har själv bara testat DFH genom Battery och Ez Drummer men av dom två så tycker jag att Ez Drummer är bättre. Mer lättjobbat, låter bättre och är inte så fruktansvärt dyrt. Du kan ju gå in och lyssna på demos och se vad du tycker.

BFD

Ez Drummer

DFH Superior

Imperial Drums

Battery 3 (en player i högra hörnet)

På BFD och Imperial Drums så har jag bara länkat till själva grundljuden. Finns ju expansioner till båda dom, kan ju vara värt att lyssna på de demosarna också.

Postat (redigerat)

själv gillar jag Groove Agent för den är lätt att jobba med, 3:an släpps när som helst.

samma fråga annan tråd:HÄR!!

läs här:

Groove agent3

Redigerat av sixties
Postat (redigerat)

Är det någon digitaltrummis som provat NI Battery Studio drums?

Jag vet bara att det finns men har ej provat själv.

Redigerat av Bebopkeys
pme (oregistrerad)
Postat

Finns det någon annan som har samma snygga drag&drop som ezdrummer? Det jag saknar

med ezdrummer är en pattern editor som visar vad som spelas och ger direkta möjligheter till

editering av egna beats.

Postat
Det jag saknar

med ezdrummer är en pattern editor som visar vad som spelas och ger direkta möjligheter till

editering av egna beats.

Men det är ju bara, om man har Cubase, att öppna drum editor och editera den valda midifilen som man vill.

pme (oregistrerad)
Postat
Det jag saknar

editering av egna beats.

Men det är ju bara, om man har Cubase, att öppna drum editor och editera den valda midifilen som man vill.

Det hade kunnat funka om man kunde göra drag&drop tillbaka till ezdrummer. Det kan man inte...

Visst går det att kopiera in till ezdrummer men inte med d&d från cubase.

Postat

Jaha, ja så är det nog. Men du kan väl spara dina egna midifiler i Ez drummer? Bara inte fixa de i "realtid". Ett alternativ är ju som sagt att öppna drum editor det andra att spara egna midifiler. Några fler kommer jag inte på.

Postat

hur gör man med EZdrummer, kan man lyssna på trummtakterna innan man väljer viken man vill ha eller måste man drag & drop till midispåret innan man kan lyssna?

hur lång är själva mididelen man flyttar till sitt midi spår, måste man kopiera och klistra in många ggr för att få ihop en hel låt?

Postat (redigerat)

Ja man kan lyssna på trumtakterna innan man väljer dom. Det finns som en liten "player" i Ez drummer där du får kan skumma mellan midifilerna den anpassar sig också efter det tempot som är inställt.. Jag har inte drag & droppat så jättemycket, programmerar helst själv. Men dom som jag har dragit brukar vara en vända alltså 4/4 ibland det dubbla.

*editx2* stavfel och förtydligande

Redigerat av Bone
Postat (redigerat)
dom som jag har dragit brukar vara en vända alltså 4/4 ibland det dubbla.

det är därför GA är så smidigt man trycker bara på "run" i groove agent så får man en midi fil som är så lång som man vill ha den.

Det finns som en liten "player" i Ez drummer där du får kan skumma mellan midifilerna den anpassar sig också efter det tempot som är inställt

i GA flyttar man "regeln" mellan trummtakterna för att lyssna så det är ju ganska lika tror det finns ca 20 stilar som har 20 takt varianter (för varje stil) och 20 olika fills.

Redigerat av sixties
Postat
Blev plötsligt lite sugen på Ez drummer.. Lyssnade på demosarna på hemsidan och blev ställd hur bra det lät... Billig är den också 😄

Kan inte annat än uppmuntra dig att köpa det. Det är riktigt värt.

Snart (läs: när som helst) kommer ett gäng expansionskit också. Ett metal-set, ett vintage-set och ett latin percussion-set.

Postat

Jag slår gärna ett slag för Scarbee's sanslöst välgjorda SID XL. Störst, bäst och vackrast, helt enkelt! 🙂

Vill man ha en självspelande trumplugin, så kommer Groove Agent 3 snart - och det har blivit lite försenat på grund av att man har hittat på en del hyss som det ansågs omöjligt att lösa, men Sven är ju en finurlig typ med ett mycket kompentent team till sin hjälp - så det kommer garanterat att vara GRYMT bra. 😎

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.