Jump to content
Annons

Techno i live


niklas73

Recommended Posts

Annons

Jag gör inte dansmusik själv, gillar det inte heller. Förutom Torgny Mellins dom svänger bra;)

Min gröt blir lika fantastisk god om jag kokar den på en Elektrolux eller en Husqvarna spis.

MEd andra ord Oavsett vilken soppa du kokar, så har inte utrustningen så stor skillnad bara det känns bekvämt för dig.

...snart e det lördag igen...

Link to comment
Dela på andra sajter

A och O i alla former av techno, trance och house är att få fram rätt ljud, och för att kunna få fram precis det ljud som passar i ett riff, en hook eller ett break, så bör man lära sig att programmera syntharna själv. Och utnyttja effekter. Du kan skapa nästan alla ljud som används inom elektronisk musik med Operator-synten i Live + effekter som dist, chorus, filter, delay... Testa lite olika presets och ratta lite på spakarna. T.ex. filter freq. Och lägg på dist så har du något att börja leka med. Jag tycker alltså det är lite överskattat vilka pluggar man har. Men visst kan det underlätta och ge inspiration att använda färdiga presets också. Speciellt om man inte är så haj på att bygga ljud själv. Det tar ett litet tag att lära sig det. En bra plugg för elektronisk musik som många använder är Vanguard vsti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...