Jump to content
Annons

Trance och TripHop!


Union

Recommended Posts

Hej igen! 🙂

Då var det dags att visa upp lite skräp man gjort i Reason 3.0 den period jag hade programmet! Eftersom de här låtarna bara ligger här för att visa vilken sorts musik jag håller på med så behöver ni inte komma med konstruktiv kritik. Jag är medveten om att det är en hel del fel i låtarna, men de är alltså färdiga projekt som jag inte kommer att bygga vidare på. Dock så får ni gärna säga vad ni tycker om dem.

Ett tips! De som inte gillar trance kan börja med att hoppa över den första låten! 🙂

EDIT: Titeln.

Den första låten jag tyckte var värd att lyssna på är ett projekt jag blev klar med strax efter det att Studio släppte den del av mixologi-skolan som tog upp komprimering. Av den orsaken så är faktiskt den här låten lite överkomprimerad. 😉

Först lärde jag mig att komprimera, sedan lärde jag mig höra när jag skulle låta bli. 😛

LÅTNAMN: Machine Travel

ARTIST/GRUPP: Emanuel Palm

GENRE: Trance

LÅTLÄNGD: 6:06

KOMPOSITÖR: Emanuel Palm

PRODUCENT: Emanuel Palm

EV. MEDVERKANDE: Inga

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 8.2 Megabyte

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK: LÅTLÄNK!

Sorgsen musik á la Massive Attack. En av de låtar jag gjort som jag tycker absolut bäst om.

En sak till: SCREAM 4 ÄR BÄST! 😄

LÅTNAMN: Because I Love You

ARTIST/GRUPP: Emanuel Palm

GENRE: TripHop?

LÅTLÄNGD: 4:18

KOMPOSITÖR: Emanuel Palm

PRODUCENT: Emanuel Palm

EV. MEDVERKANDE: Inga

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 5.75 Megabyte

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK: LÅTLÄNK!

Den tredje och sista låten var faktiskt den första låt jag gjorde i Reason 3.0 när jag fick det. Distad bas, tunga trummor och vackra stråkar. Jag vart inspirerad en hel del av de vackra natur-samplingarna i Reason 3.0 vilket resulterade i de många underliga bakgrundsljuden. 🙂

LÅTNAMN: Strings

ARTIST/GRUPP: Emanuel Palm

GENRE: Inte en aning 😛 Triphop igen?

LÅTLÄNGD: 3:02

KOMPOSITÖR: Emanuel Palm

PRODUCENT: Emanuel Palm

EV. MEDVERKANDE: Inga

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 3.9 Megabyte

STATUS: Färdig demo

Emanuel_Palm___Strings.mp3

Redigerat av Union
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja den är kanske lite långsam. 🙂 Men jag gjorde den inte för dansgolvet, snarare för mp3-spelaren. Men jag ska tänka på det i framtiden när jag gör trance-aktig musik 😳

Det är nästan skadligt att standard bpm-en i Reason är 120 :rolleyes:. Nästan idiotiskt många av mina låtar har 120 i bpm av endast den anledningen. 😄 Själv tycker jag faktiskt att 135 nästan måste vara den ultimata bpm:en på en dans-låt.

Tack för att du tog dig tid att lyssna! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...